Whispering Sons - Image (2018)

Belgiƫ

8. Waste (4:26)
  9. Dense (3:10)
  10. No Image (5:43)
avatar van blur8
De grootste uitdaging voor Fenne en haar mannen was natuurlijk om diversiteit in het album te krijgen. Omdat de dreigende synths en stuwende gitaarrifs als valkuil eentonigheid in zich hebben. Nauw daar zijn ze bijzonder goed in geslaagd, door het maximaal inzetten van het geheime wapen van de Sons. Ze zingt meer dan ooit, ook ingetogen om de echte demonische uithalen goed in te bedden. Daarnaast zijn er gelukkig veel tempi wisselingen in de 10 songs die stuk voor stuk niet voor elkaar onder doen. Het lange wachten is rijk beloond.

avatar van Jean-Maurice
Anno 2018 waan ik mij even terug naar de wave en postpunk van de jaren 80. Dit imponerende debuutalbum van Whispering Sons is een aangename trip terug in de tijd. Het is compromisloos en recht voor de raap zoals de grote bands van weleer (Siouxsie) ook al eens deden. Kwalitatief erg goed en aanstekelijk des te meer al was het alleen al om de unieke lage zangstem van zangeres Fenne Kuppens. Dit album staat anno 2018 als een stevig huis op de fundamenten van de alternatieve jaren 80. Aanrader!

avatar van DjFrankie
Dit is een band die langzaam steeds meer terrein wint. Na het erg fijne Endless Party is Image het bewijs dat dit genre nog steeds nieuwe helden brengt. Of heldin moet ik eigenlijk zeggen. Een eenvoudige zangeres zonder Poeha (sorry Freek) met een geweldige stem die een hele kerk moeiteloos omturnt in een gotische kathedraal. Vergelijking met Simple Minds old school hoor ik ook. Aanrader.

Nog steeds een tip voor Best kept Secret

avatar van otherfool
Een vrouw

Verder ook wel een aangename verrassing dankzij de onvolprezen MuMeRotatielijst. Lijntjes met Cure en Joy Division, sure, maar wat maakt het uit: niet minder dan tien fijne songs met een hoop dreiging. Toppers in dezen zijn ongetwijfeld Got a Light en het duo No Time en Fragments. Maar, en dat is allicht nog opvallender, er staat werkelijk geen één misser op.

Staan volgende maand ook op Eurosonic, dan mogen ze de vierde ster volspelen

avatar van daviddalemans
Voor mij het beste Belgische album van 2018! En live een heuse uppercut! Ga dat zien ga dat zien. Ter info: ze staan al vier weken #1 in De Afrekening (de wekelijkse top30 gestemd door de luisteraars van Studio Brussel). Muzikale groeten uit België