Whispering Sons - Image (2018)

Belgiƫ

10. No Image (5:43)
@ Erikpol. Rotatielijst Today:
1. Villagers (125-36)
2. Muse (91-27)
3. Whispering Sons - Image (83-19)

Waar eindigt de zegetocht?

blur8 schreef:
@ Erikpol. Rotatielijst Today:
1. Villagers (125-36)
2. Muse (91-27)
3. Whispering Sons - Image (83-19)

Waar eindigt de zegetocht?

Nummer 1 zou leuk zijn. Sowieso boven het matige Muse.
Oproep aan allen dus

Erikpol schreef:

Nummer 1 zou leuk zijn. Sowieso boven het matige Muse.
Oproep aan allen dus

Zet jij hem ook op 1 i.p.v. 2? Alle beetjes.....

reptile71 schreef:

Zet jij hem ook op 1 i.p.v. 2? Alle beetjes.....
oh ja ik was Scram C Baby ook aan het pluggen

Erikpol schreef:
oh ja ik was Scram C Baby ook aan het pluggen
En dankzij dit berichtje luister ik daar nu ook naar en mogelijk nog wel wat mensen.

Bijna nummer 1

Campagne geslaagd, nu wel nummer 1...

avatar van blur8
Of er een campagne geweest is weet ik niet zo, meer benadrukken van onweerstaanbare kwaliteit.
ik zou zeggen . Gezamelijk beleven is de meerwaarde hier bij MuMe.

Men wil gewoon die hoes zien bij het inloggen op MusicMeter.

avatar van Jean-Maurice
Live op één (Belgische televisie).
Whispering Sons: Alone - YouTube

Jean-Maurice schreef:
Anno 2018 waan ik mij even terug naar de wave en postpunk van de jaren 80.
Ja, dat doen ze heel goed, die feel, zonder dat het als imitatie voelt. Oprecht en intens. Perfect voorprogramma voor Echo of the Sisters. Tenzij ze de komende maanden heel groot worden, dan mogen ze een double bill doen!

avatar van Jean-Maurice
matthijs schreef:

Dat gevoel heb ik bij deze band ook. Het klinkt fris en nieuw. Een van de grote nieuwkomers in het genre.

avatar van Ray P Leak
Het album opent prachtig maar helaas verlies ik halverwege mijn aandacht.
Niettemin; De beste Bauhaus-kloon die er te vinden is.

Ray P Leak schreef:
Het album opent prachtig maar helaas verlies ik halverwege mijn aandacht.
Niettemin; De beste Bauhaus-kloon die er te vinden is.

Ik merk dat bij mij hetzelfde gebeurd. De eerste 3 nummers zijn fantastisch, daarna zakt de boel behoorlijk in om bij de laatste nummers weer op te leven. Maar ik vind de groep live veel beter tot z’n recht komen dan op de plaat, dus dat neem ik mee in m’n vier *.

Premonition schreef:

Herken ik niet. Ik ben geboeid van het eerste tot het laatste nummer.

avatar van zamozen
Goed album de stijl maar ook de stem van de zanger doet me denken aan deine lakaien.

zamozen schreef:
Het is een zangeres.

matthijs schreef:

Ik heb zo het idee dat je geen idee hebt hoe Echo & Sisters nowadays live klinken. Denk dat WS ze live op halve kracht in het kwadraat overstijgt. Daarom zullen ze nooit bij een van hen in het voorprogramma kunnen komen.

reptile71 schreef:

Nou, heb ze allebei inderdaad niet heel recentelijk gezien: Sisters in de HMH in 2005 ofzo, Echo tijdens hun Crocodiles/Heaven up here tour in 2012 (nog s in 2014). Echo had voor mij nog steeds power, maar inderdaad wordt deze power wel geevenaard, zoniet overtroffen door de Sons!

avatar van Alicia
Sisters & Echo zijn nu 'oudjes', dat waren de jonge 'helden' van toen (wellicht hadden sommigen inderdaad wat eerder moeten stoppen), dus vind ik het niet zo heel vreemd dat bovengenoemde bands niet meer zo energiek op de trommels slaan en nog slechts wat 'brommen' in de microfoon, al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Als 'oudpostpunkie' sta ik immers ook niet meer zó huizehoog te springen bij een concert! Hooguit sta ik wat mee te buigen en te knikken, haha! Hoe dan ook, lijkt me wel leuk om Fenne eens live te zien, mócht de band ooit eens 'heel dicht in de buurt' komen. Je weet maar nooit wat er nog gebeuren gaat!

avatar van blur8
Is Eindhoven in de buurt?
24 januari 2019. Café Wilhelmina

avatar van Alicia
Helaas niet...

avatar van Premonition
De vergelijkingen met Sisters of Mercy of Bauhaus zie ik muzikaal helemaal niet.
Door hun verrassende ritmische varianten is hun muziek veel minder statisch dan deze bands. Ik hoor er meer Simple Minds zo rond Empires and Dance in terug, door de hoofdrol voor bas en strakke drumritmes.
Gitarist Kobe Lijnen is voor mij de spil waar het muzikaal bij deze band om draait, wat voor intrigerende gitaarlijnen hij uit zijn Fender Jaguar haalt is heel bijzonder.

avatar van DjFrankie
Dit is een band die langzaam steeds meer terrein wint. Na het erg fijne Endless Party is Image het bewijs dat dit genre nog steeds nieuwe helden brengt. Of heldin moet ik eigenlijk zeggen. Een eenvoudige zangeres zonder Poeha (sorry Freek) met een geweldige stem die een hele kerk moeiteloos omturnt in een gotische kathedraal. Vergelijking met Simple Minds old school hoor ik ook. Aanrader.

Nog steeds een tip voor Best kept Secret

avatar van DjFrankie
blur8 schreef:
Is Eindhoven in de buurt?
24 januari 2019. Café Wilhelmina

Ja 40 km

DjFrankie schreef:

Ja 40 km

Leuk, hier ook wel te doen.

Of anders 20 april 2019 in Deventer

avatar van reptile71
Antwerpen is nog dichterbij voor Alicia haha...

Of anders 20 april 2019 in Deventer

Eerst Eurosonic en dan staat deze in de agenda

avatar van Chameleon Day
Na een tijd niet geluisterd te hebben, vanavond maar weer eens geprobeerd. Maar het doet me nog steeds weinig tot niets. Te veel "vleermuizerij" voor mij, vooral in de zang.

Chameleon Day schreef:

Ik vermoedde al dat je dat zou zeggen. Ik vind de zang van Fenne ook niet het sterkste punt van de groep, maar live zijn ze echt goed en neem je dat op de koop toe (in mijn geval dan). Haar podiumact is zeer intens.