Whispering Sons - Image (2018)

Belgiƫ

8. Waste (4:26)
  9. Dense (3:10)
  10. No Image (5:43)
avatar van reptile71
Ik kijk al maanden uit naar deze release. Best spannend. Dat ze me live minimaal 45 minuten kunnen blijven boeien staat buiten kijf. Nu nog zien of het eerste full studio-album dat ook gaat doen. Ik ben vol vertrouwen. Waste is in elk geval alvast een prima nummer.

avatar van blur8
Waste is geweldig. SongOpbouw, Intense zang. Galmend gitaarrif.

avatar van Premonition
Hoes lijkt op een minder geslaagd jaren zeventig swingers feestje....
Gelukkig is de muziek puur jaren tachtig!

avatar van E-Clect-Eddy
Volgende single uitgebracht: Alone - vooral de intro doet denken aan de Gothic Rock acts van de 80s.

avatar van coldwarkids
Hoor Alone vaak voorkomen deze dagen op PR. Niet gedacht dat een Bels bandje was. Best lekker!

Mooi album, heeft inderdaad raakvlakken met jaren 80 Gothic Rock, maar ook zeker met de Darkwave uit de jaren 90.

deric raven schreef:
Lekje?

Nee, ik heb deze wel op een legale manier binnen gekregen, maar hij verschijnt pas volgende week vrijdag.

deric raven schreef:
Hoe dan?

avatar van blur8
Belgische connecties zijn eender vaag als de Maffia. maar ik wacht geduldig nog een week.
En haal mn exemplaar wel op in Brussel na de album releaseshow.

Of tijdens verrassingsgig : 19 oktober, Rotown, rotterdam.

avatar van coldwarkids
Ben hier heel erg benieuwd naar! Ga denk ik de red vinyl bestellen! Waste is na Alone al het tweede goede nummer!

blur8 schreef:
Of tijdens verrassingsgig : 19 oktober, Rotown, rotterdam.

Meen je dat? Spelen ze tijdens Left of the Dial? Of hoop je dat?

Edit: zie nu hun facebookbericht, ze spelen inderdaad!

avatar van Darkzone
Alleen verkrijgbaar als 2-lp en niet als enkele lp wat je zou verwachten? Qua beleving zou dat een flink minpunt zijn.

Darkzone schreef:

Bij mijn weten gewoon een enkele LP. Je kunt een rode (limited) of zwarte bestellen. Ik heb de rode besteld. Hij is vandaag verzonden, dus ergens deze week zal ik hem wel hebben.

avatar van Darkzone
Bij Bol staan bij alle versies 2-lp. Al klopt hun info lang niet altijd.

avatar van reptile71
Lijkt me heel onlogisch, maar als ik zoek op de EAN-code (die van bol.com) kom ik meer winkels tegen waar 2 LP bij staat. Op de bandcamp van de band, waar ik hem heb besteld, staat daar niks over. Als ik vervolgens naar sounds-venlo ga (een hit in google op de EAN-code van bol) dan zie ik zowel enkele als dubbele uitvoeringen. Lijkt me sterk. Denk dat die dubbele een foutje is hoor...

A1 Stalemate
B3 Waste
B4 Dense
B5 No Image

avatar van IntoMusic
Sounds good! Totaal niet bekend met deze band, maar het geluid doet inderdaad denken aan de 80’s

avatar van Darkzone
Of zou je hun vorige EP erbij krijgen?

Darkzone schreef:
Of zou je hun vorige EP erbij krijgen?

Ik heb de gitarist, Kobe, als facebookvriend en het hem gevraagd. Het is een foutje, er is alleen een rode en zwarte vinyluitvoering, beide enkele LP.

- modknip -

Ik wil je toch adviseren ze live te gaan zien (niet via youtube ofzo), want deze band spettert werkelijk op het podium en Fenne gaat helemaal los.

avatar van Premonition
Ik heb ze live gezien en wat Paul zegt, klopt als een bus. Ik vind ze, afgaand op de EP's, live beter tot hun recht komen. Maar ik laat me graag verrassen met dit debuut, nog even geduld.

Oh ik geloof absoluut dat ze live beter tot hun recht komen, wel wat op YouTube terug gekeken.

avatar van reptile71
Ik heb vandaag de rode plaat ontvangen. Eerst maar eens een aantal keren draaien.

avatar van ArthurDZ
Bericht met een recensie naar een externe website verwijderd. De integrale recensie kan hier uiteraard zonder problemen geplaatst worden.

avatar van Chameleon Day
Heb vluchtig wat snippets beluisterd en ik hoor vooral veel gotisch aandoende klanken...ik denk niet mijn ding. Maar ik ga eens goed luisteren. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit live (met minder galm) heel anders overkomt.

avatar van Alicia
Nu twee luisterrondes er op zitten. Neuh, dat gotische valt wel mee, maar de liedjes zijn nog niet geland. Veeg teken? Of is dit juist zo'n welbekende groeier? We gaan het nog beleven. De stem van de zangeres gaat op den duur wel eenvormig klinken.

avatar van blur8
De grootste uitdaging voor Fenne en haar mannen was natuurlijk om diversiteit in het album te krijgen. Omdat de dreigende synths en stuwende gitaarrifs als valkuil eentonigheid in zich hebben. Nauw daar zijn ze bijzonder goed in geslaagd, door het maximaal inzetten van het geheime wapen van de Sons. Ze zingt meer dan ooit, ook ingetogen om de echte demonische uithalen goed in te bedden. Daarnaast zijn er gelukkig veel tempi wisselingen in de 10 songs die stuk voor stuk niet voor elkaar onder doen. Het lange wachten is rijk beloond.

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:

Meer rock & aardig wat gothique. Ingrediënten: flanger, veel galm, synth (die mij te weinig waait; veel net-niet klanken; blikkige, scherpe hi-hat klanken), stem (vrouwenstem: you could have fooled me); vrij eenvormig geluid. Referenties: van Sound, via Cure (strumming idd) naar de Zusters (idd de diepe drumroffels) - grappig dat deze band juist een menselijke drummer heeft en de Sisters veelal een mesjien.

Kortom: nmd- maar er zit wel wat in. Herinner me een NL band Still Wave, dat was meer mijn ding (wellicht iets meer pop) - zijn die nog actief?

avatar van Chameleon Day
Eerste indruk na eerste goede luisterbeurt: naar mijn smaak te galmend, overdaad aan volvette drums en te zwaar aangezette, ietwat geforceerde donkere zangstem. De zangeres is denk ik een nichtje van Hoofdzuster Eldritch. Ook behoorlijk eenvormig, op het eerste gehoor. Het album heeft daarmee toch wel alle kenmerken van de gothiek; als een friet oorlog met net te veel satésaus en mayo. Neemt niet weg dat het album zeker zijn genietbare momenten heeft.