Paul McCartney - Egypt Station (2018)

Label: Capitol

1. Opening Station (0:41)
  2. I Don't Know (4:26)
  3. Come on to Me (4:10)
  4. Happy with You (3:34)
  5. Who Cares (3:13)
  6. Fuh You (3:23)
  7. Confidante (3:04)
  8. People Want Peace (2:59)
  9. Hand in Hand (2:35)
  10. Dominoes (5:02)
  11. Back in Brazil (3:20)
  12. Do It Now (3:17)
  13. Caesar Rock (3:29)
  14. Despite Repeated Warnings (6:57)
  15. Station II (0:46)
  16. Hunt You Down / Naked / C-Link (6:22)
  17. Get Started * (3:41)
  18. Nothing for Free * (3:15)
avatar van IMPULS
Heb 'm geluisterd. En nog een keer.
En was het zat.
Na zovele albums is deze echt over alle top.
1) De vlakke, saaie en voorspelbare teksten en refreinen
2) de muzikale behangsels op den achtergrond: wit, of een vormpje, een klein structuurrtje...
3) de stem: alles is al meegemaakt, Paul perst er amper nog verrassing uit
4) het is allemaal zo okee en tussen de lijnen. Paul was altijd al zo, maar nu stoort het als totale optelsom nog veel meer.

Bedankt Paul, maar het is mooi geweest. Plezier anderen. nog jarenlang.

avatar van Zwaagje
Ik merk dat ik steeds weer bij dit album terug kom en dat is een goed teken. Mooi album van een breekbare (stem) muziek held. Heel knap op die leeftijd. Ik verhoog mijn stem. 4.0*

Zwaagje schreef:

En inmiddels op cd; klinkt dan een stuk beter natuurlijk. Leuk uitklap hoesje met teksten etc. Geeft allemaal meerwaarde voor mij en uiteindelijk in stapjes van 3.5 naar 4.5*.

Wowee Zowee schreef:
Poi joi joi wat is dit slecht. Niets blijft erover van deze ooit zo imposante songwriter. Vanaf Dominoes begint het pas ergens op te lijken, maar dan is het al te laat.

Smaken verschillen en ieder zijn mening natuurlijk. Maar dit bericht is aantoonbaar onjuist; zeker wat betreft songwriting. Ik kan dit bericht (En zeker de 0.5*) niet echt serieus nemen.
Wat wel klopt is dat zijn stem hard achteruit gaat. Dat geeft de muziek iets breekbaar en kan ik juist wel waarderen. Maakt de muziek (nog) authentieker.

Ja hoor, een nieuw nummer: Get Enough’ is vandaag uitgekomen.

Het artwork is gelijk aan die van Egypt station, maar staat niet op deze plaat, en ik voel 'm al aankomen, net als bij NEW zal er wel weer een deluxe versie komen met extra nummers. En steeds trap ik er weer in....

Oei het nummer is echt heel slecht. Maar goed dat t niet op egypt station staat.
Die stemvervormer maakt het alleen maar erger. Zo onnodig. Paul die hip probeert te doen. In dit geval, schoenmaker blijf bij je leest.

avatar van E-Clect-Eddy
Dat artistiek gespeel met de auto-tune op Get Enough is inderdaad een stuk minder, en ook de teksten houden niet over. Een probeersel van Sir Paul.

Als dit de beste van de aanstaande bonustracks is, dan voorzie ik slechts een paar luisterbeurten.