Paul McCartney - Egypt Station (2018)

Label: Capitol

1. Opening Station (0:41)
  2. I Don't Know (4:26)
  3. Come on to Me (4:10)
  4. Happy with You (3:34)
  5. Who Cares (3:13)
  6. Fuh You (3:23)
  7. Confidante (3:04)
  8. People Want Peace (2:59)
  9. Hand in Hand (2:35)
  10. Dominoes (5:02)
  11. Back in Brazil (3:20)
  12. Do It Now (3:17)
  13. Caesar Rock (3:29)
  14. Despite Repeated Warnings (6:57)
  15. Station II (0:46)
  16. Hunt You Down / Naked / C-Link (6:22)
  17. Get Started * (3:41)
  18. Nothing for Free * (3:15)
  19. Frank Sinatra's Party * (2:44)
  20. Sixty Second Street * (3:57)
  21. Who Cares [Full Length] * (5:33)
  22. Get Enough * (2:56)
  23. Come on to Me [Live at Abbey Road Studios] * (4:19)
  24. Fuh You [Live at the Cavern Club] * (3:35)
  25. Confidante [Live at LIPA] * (3:16)
  26. Who Cares [Live at Grand Central Station] * (3:02)
avatar van IMPULS
Heb 'm geluisterd. En nog een keer.
En was het zat.
Na zovele albums is deze echt over alle top.
1) De vlakke, saaie en voorspelbare teksten en refreinen
2) de muzikale behangsels op den achtergrond: wit, of een vormpje, een klein structuurrtje...
3) de stem: alles is al meegemaakt, Paul perst er amper nog verrassing uit
4) het is allemaal zo okee en tussen de lijnen. Paul was altijd al zo, maar nu stoort het als totale optelsom nog veel meer.

Bedankt Paul, maar het is mooi geweest. Plezier anderen. nog jarenlang.

avatar van Zwaagje
Ik merk dat ik steeds weer bij dit album terug kom en dat is een goed teken. Mooi album van een breekbare (stem) muziek held. Heel knap op die leeftijd. Ik verhoog mijn stem. 4.0*

Zwaagje schreef:

En inmiddels op cd; klinkt dan een stuk beter natuurlijk. Leuk uitklap hoesje met teksten etc. Geeft allemaal meerwaarde voor mij en uiteindelijk in stapjes van 3.5 naar 4.5*.

Wowee Zowee schreef:
Poi joi joi wat is dit slecht. Niets blijft erover van deze ooit zo imposante songwriter. Vanaf Dominoes begint het pas ergens op te lijken, maar dan is het al te laat.

Smaken verschillen en ieder zijn mening natuurlijk. Maar dit bericht is aantoonbaar onjuist; zeker wat betreft songwriting. Ik kan dit bericht (En zeker de 0.5*) niet echt serieus nemen.
Wat wel klopt is dat zijn stem hard achteruit gaat. Dat geeft de muziek iets breekbaar en kan ik juist wel waarderen. Maakt de muziek (nog) authentieker.

Ja hoor, een nieuw nummer: Get Enough’ is vandaag uitgekomen.

Het artwork is gelijk aan die van Egypt station, maar staat niet op deze plaat, en ik voel 'm al aankomen, net als bij NEW zal er wel weer een deluxe versie komen met extra nummers. En steeds trap ik er weer in....

Oei het nummer is echt heel slecht. Maar goed dat t niet op egypt station staat.
Die stemvervormer maakt het alleen maar erger. Zo onnodig. Paul die hip probeert te doen. In dit geval, schoenmaker blijf bij je leest.

avatar van E-Clect-Eddy
Dat artistiek gespeel met de auto-tune op Get Enough is inderdaad een stuk minder, en ook de teksten houden niet over. Een probeersel van Sir Paul.

Als dit de beste van de aanstaande bonustracks is, dan voorzie ik slechts een paar luisterbeurten.

En hier is nummer 10. 7 maanden na de release van de plaat.

Ik heb de man zeer hoog zitten maar liefhebbers een poot uitdraaien zit er wel diep in bij deze meneer. En het zal vast de maatschappij zijn die het regelt maar ik neem aan dat hij zijn toestemming geeft. Naar trekje.

avatar van devel-hunt
lennon schreef:

The best things in life are free
But you can keep them for the birds and bees
Now give me money
(That's what I want)
That's what I want
(That's what I want)
That's what I want, yeah (that's what I want)
That's what I want

avatar van E-Clect-Eddy
Explorer's Edition is vandaag uitgekomen met extra bonustracks en op het eerste gehoor zijn dit nummers die terecht niet het standaard album gehaald hebben.

wel leuk om een paar keer te horen:
Frank Sinatra's Party doet denken aan zijn album McCartney II had hij misschien nog ergens als b-kantje kunnen gebruiken.

Sixty Second Street de tekst is w.m.b. de zwakke schakel (woordgrapje) maar zit verder leuk in elkaar.

De twee minuten langere versie van Who Cares [full Length] klinkt soms wat vreemd of er twee (of meer) sessie's aan elkaar zijn geplakt. De flow in het nummer op de standaard versie klinkt beter / natuurlijker. Er lijkt op het eerst gehoor ook een couplet te ontbreken.

Kortom, geen enkele meerwaarde dus....

avatar van Savant
lennon schreef:
Kortom, geen enkele meerwaarde dus....

Nou, vlak de completist niet uit. Daar waar de massa schouderophalend verder trekt, ontdekt deze bijzondere Homo Sapiens Verzamelaritus altijd meerwaarde. Zelfs daar waar deze nauwelijks te ontdekken valt .

avatar van Jonestown
Waarom zijn die vinylversies zo debiel duur? Slaat helemaal nergens op.

avatar van pmac
Er is ook een koffertje uit met daar in allerlei prullaria als een puzzel en een kaartspel ofzo. Uiteraard ook het vinyl en cd met alle bonus gedoe. Ik geloof dat hij rond de 300 euro moet opbrengen. Had hem dan minstens gesigneerd.
Ik vind de cd echt heel goed incl de twee bonusnummers maar dit gedoe als een explorersedition of een peperdure gadgetkoffer gaat te ver. En zoals eerder gemeld is het vinyl op zich ook te duur. Waarom vraag je je af.

pmac schreef:

Paul McCartney is nog niet rijk genoeg.

Mocht iemand deze uitstekend plaat nog niet op vinyl hebben: momenteel is de explorers edition (3LP) op limited gekleurd vinyl voor 52 euro thuis gestuurd te krijgen op amazon.de

En die Explorers Edition heb ik inmiddels binnen en om eerlijk te zijn vallen de bonustracks mij behoorlijk mee. Sterker nog, mocht je dit album nog niet hebben dan zou ik voor deze uitgebreide editie gaan. Er staan namelijk ook nog eens vier livetracks op, op vier verschillende locaties opgenomen. En die zijn erg leuk.

Natuurlijk:

Nog een apart gevalletje wat dan weer even niet op de laatste versie is gezet. Het wordt serieus een beetje triest.

Paul McCartney to issue new seven-inch picture disc for Black Friday | superdeluxeedition

Ha, ha: die boze reacties daaronder ook! (logisch hoor)