Dream Theater - Distance Over Time (2019)

Metal / Rock
Label: Inside Out

1. Untethered Angel (6:14)
  2. Paralyzed (4:17)
  3. Fall Into the Light (7:04)
  4. Barstool Warrior (6:43)
  5. Room 137 (4:23)
  6. S2N (6:21)
  7. At Wit’s End (9:20)
  8. Out of Reach (4:04)
  9. Pale Blue Dot (8:25)
  10. Viper King * (4:00)
avatar van notsub
Dream Theater herstelt zich hiermee van de voorganger, die echt te cheesy was. Distance Over Time klinkt mij als het hoogst haalbare wat de band anno 2019 te bieden heeft. De productie klinkt fris en actueel en de songs zijn zeer herkenbaar Dream Theater. Waar de band bijna 30 jaar geleden aan de wieg stond van een heel genre, luister ik liever naar bands die meer artistieke risico's durven te nemen. De gehele CD klinkt me iets te vertrouwd, maar desondanks wel geïnspireerd.

avatar van dreamtheater22
Door dit fantastische album kijk ik nu al met smart uit naar het volgende album.Dat zal dream theater kennende wel 2021 worden

avatar van sinkthepink
Wat is At Wit's End toch een geweldig mooi nummer, deze plaat heeft mij sowieso te pakken de laatste weken. Voor mij de beste na het vertrek van Portnoy.

avatar van sinkthepink
grovonion schreef:
Op een of andere manier is Dream Theatre the klinisch voor me. Het doet me allemaal niet zo veel, ook al past het genre perfect in mijn laan. Dit album luistert heel goed weg, maar de vonk wil niet overslaan.

Vaker luisteren