Matthijs78 schreef:
Dream Theater is niet vernieuwend zegt men en zijn ze een keer vernieuwend (en dat was The Astonishing toch echt wel!!) dan is het ook weer niet goed.
The Astonishing zou ik toch echt niet vernieuwend willen noemen. Het is anders voor DT begrippen, ja, maar vernieuwend niet. Afgezien daarvan is de kwaliteit van dat album ook gewoon verschrikkelijk.
Matthijs78 schreef:
Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat we nu al vier albums verder zijn en Portnoy wordt er steeds weer aan z'n haren bijgesleept. Waarom? Dream Theater is zonder hem verder gegaan en Portnoy heeft een verdienstelijke carrière nadien opgebouwd. Vind je DT zonder Portnoy niks, luister er dan gewoon niet meer naar!
Punt is dat Portnoy sind zijn vertrek gewoon erg gemist wordt. Bij mij zelf ook. En dat is dan ook een reden om dat elke keer weer aan te halen. Ik probeer het zelf zo min mogelijk te doen, maar met de geschiedenis van de band ontkom ik (en andere) er niet aan om die vergelijking te trekken. Daarnaast waardeer ik het drumwerk van Portnoy ook gewoon meer dan Mangini. En het feit dat Portnoy ook veel meer deed dan alleen het drumwerk telt ook mee.
Moet zeggen dit het eerste album is waar ik Portnoy niet mis trouwens. En als ik daar een reden voor moet geven denk ik dat het komt omdat dit de eerste is waar het klinkt alsof iedereen er plezier in heeft en het niet een verplicht nummertje is. Het klinkt fris en is to the point, iets wat DT niet vaak doet. Misschien toch een stukje vernieuwing in dit album

.