Drab Majesty - Modern Mirror (2019)

Label: Dais

1. A Dialogue (4:22)
  2. The Other Side (6:04)
  3. Ellipsis (5:06)
  4. Noise of the Void (5:32)
  5. Dolls in the Dark (4:51)
  6. Oxytocin (3:55)
  7. Long Division (5:04)
  8. Out of Sequence (7:53)
avatar van E-Clect-Eddy
Ellipsis is een erg fijne single, doet me denken aan het geluid op The Damned albums Phantasmagoria (1985) en Anything (1986) en die stem komt ook aardig in de buurt van Dave Vanian.

Jean-Maurice
Ik ben heel benieuwd naar dit album.

avatar van Alicia
De volgende in het rijtje lang verwachte albums!

avatar van E-Clect-Eddy
Er zit een heerlijk synth-klank op de single die ook enorm doet denken aan wat The Psychedelic Furs veel gebruikten op Mirror Moves (1984)

Long Division is uitgebracht

Drab Majesty - Long Division - YouTube - audio

Klinkt goed... maar veel meer ingetogen tov de eerste heerlijke single

avatar van Alicia
Deb gaat nog meer zweven in dat andere hoofd.

avatar van Razoreater
De twee singles, en met name Long Division, klinken echt super. Kan niet wachten op de hele plaat.

avatar van E-Clect-Eddy
Geen video voor de tweede single maar wel voor de derde Oxytocin

Album is goed, minder postpunk invloeden, maar meer richting de toegankelijke new wave.

avatar van Poepie34
Heerlijk album, staat voor vandaag in ieder geval op repeat. Pakkende deuntjes, doet me erg denken aan de new wave uit de jaren 80.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk...

Een album waarbij de hoge verwachtingen waargemaakt worden. Dat wil zeggen: het heeft dat 80s Synthwave geluid waar ik van hou.

avatar van E-Clect-Eddy
Deze dagen staat deze afwisselend op met de nieuwe van Hapax... vertegenwoordigen verschillende stromingen uit de alternatieve scene maar beide met muzikale verwijzingen naar die scene in de 80s en 90s.

Niet erg dat het zonnetje buiten niet schijnt... past nu goed bij deze albums.

avatar van ROZZ
Ik wil jullie deze verzamelaar aanbevelen: Drab Majesty - Completely Careless (2012-2015) (2016) - MusicMeter.nl

Dit nieuwe album klinkt trouwens erg goed. De verzamelaar hierboven bevat hun eerste album en EP's plus singles.