Drab Majesty - Modern Mirror (2019)

Label: Dais

1. A Dialogue (4:22)
  2. The Other Side (6:04)
  3. Ellipsis (5:06)
  4. Noise of the Void (5:32)
  5. Dolls in the Dark (4:51)
  6. Oxytocin (3:55)
  7. Long Division (5:04)
  8. Out of Sequence (7:53)
avatar van E-Clect-Eddy
Ellipsis is een erg fijne single, doet me denken aan het geluid op The Damned albums Phantasmagoria (1985) en Anything (1986) en die stem komt ook aardig in de buurt van Dave Vanian.

Jean-Maurice
Ik ben heel benieuwd naar dit album.

avatar van Alicia
De volgende in het rijtje lang verwachte albums!

avatar van E-Clect-Eddy
Er zit een heerlijk synth-klank op de single die ook enorm doet denken aan wat The Psychedelic Furs veel gebruikten op Mirror Moves (1984)

Long Division is uitgebracht

Drab Majesty - Long Division - YouTube - audio

Klinkt goed... maar veel meer ingetogen tov de eerste heerlijke single

avatar van Alicia
Deb gaat nog meer zweven in dat andere hoofd.

avatar van Razoreater
De twee singles, en met name Long Division, klinken echt super. Kan niet wachten op de hele plaat.

avatar van E-Clect-Eddy
Geen video voor de tweede single maar wel voor de derde Oxytocin

Album is goed, minder postpunk invloeden, maar meer richting de toegankelijke new wave.

avatar van Poepie34
Heerlijk album, staat voor vandaag in ieder geval op repeat. Pakkende deuntjes, doet me erg denken aan de new wave uit de jaren 80.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk...

Een album waarbij de hoge verwachtingen waargemaakt worden. Dat wil zeggen: het heeft dat 80s Synthwave geluid waar ik van hou.

avatar van E-Clect-Eddy
Deze dagen staat deze afwisselend op met de nieuwe van Hapax... vertegenwoordigen verschillende stromingen uit de alternatieve scene maar beide met muzikale verwijzingen naar die scene in de 80s en 90s.

Niet erg dat het zonnetje buiten niet schijnt... past nu goed bij deze albums.

ROZZ
Ik wil jullie deze verzamelaar aanbevelen: Drab Majesty - Completely Careless (2012-2015) (2016) - MusicMeter.nl

Dit nieuwe album klinkt trouwens erg goed. De verzamelaar hierboven bevat hun eerste album en EP's plus singles.

avatar van Mausie
Ellipsis en Oxytocin zijn echt heerlijke singles, The Other Side mag er ook wezen. Bij de rest heb ik een beetje een style over substance gevoel. Het klinkt allemaal wel leuk, maar er blijft niks hangen.

ROZZ
Klinkt poppy en neigt naar mainstream. Hun eerdere werk bevalt me beter.

ROZZ schreef:
Klinkt poppy en neigt naar mainstream. Hun eerdere werk bevalt me beter.

Van wat ik tot nu toe gehoord heb van de projecten van Andrew Clinco is dit wel het meest toegankelijke / mainstream.
Het geluid op dit album sluit aan bij het populaire werk van New Order en andere synthesizer gedreven populaire alternatieve acts uit de mid 80s: zoals een Human League, maar met een vleugje Gothic in de mix zoals op Oxytocin.

Andrew Clinco is een drummer die ook gitaar speelt en nog meer artistieke zaken. Toch heb ik moeite om te bepalen of ik nu wel of niet een drummer hoor of toch alleen een drumcomputer, misschien beiden?

ROZZ
Ik had moeite om dit album in een keer uit te luisteren en dat is meestal een slecht teken. Ben bang dat dit voor mij te mainstream is. Ik heb ook niet veel met Human League en de latere New Order. Ik zal het album nog eens luisteren. Ik hoor hier geen drummer maar het verschil is moeilijk te horen.

avatar van E-Clect-Eddy
Sommige drummers spelen (met opzet) zo strak met de metronoom mee dat je denkt een drumcomputer te horen. Ik meen dat Giorgio Moroder dat ook van Keith Forsey verlangde voor zijn Disco productie's.

New Order heeft gewoon een drummer maar je hoort ook duidelijk drumcomputer-geluiden, die kunnen natuurlijk ook door een drummer (met metronoom in de koptelefoon) zijn aangestuurd (triggered).

avatar van frolunda
Leuk album dat voor een groot gedeelte terug grijpt naar de Synthipop en New wave van de tachtiger jaren,iets wat je trouwens de laatste jaren toch steeds vaker tegen komt.
En het Amerikaanse Drab majesty maakt met hun derde album helemaal geen slechte beurt in dit opgeleefde genre.Zelf hou ik wat meer van een iets donkerder geluid maar vooral the Other side,Dolls in the Dark en Out of Sequence zijn prima songs.De singles zijn wat mij betreft dan weer op het randje omdat ze toch iets te veel de commerciële pop kant opgaan .Maar van de andere kant weet de band ondanks alle herkenbare invloeden toch iets van een eigen geluid neer te zetten.Best knap.
In ieder geval een ruime voldoende voor Modern mirror en wie weet zit er nog wat rek in.
Hun andere albums ga ik ook zeker proberen.

VR Sex is een project van dezelfde artiest, iets duisterder, misschien meer jouw ding.

avatar van jorro
Te veel popmuziek dit. De scherpe kanten zijn verdwenen. Jammer

jorro schreef:
Te veel popmuziek dit. De scherpe kanten zijn verdwenen. Jammer

Mee eens. Ik heb het album gisteren nog eens gedraaid maar ik kan het niet uitzitten.

avatar van Don Cappuccino
Een erg mooie melodieuze plaat van Drab Majesty. Op het eerste gehoor vrij glad, maar meerdere luisterbeurten brachten prachtige pakkende melodieën naar boven en een erg goed gevoel voor detail in de gehele productie.

avatar van Razoreater
Dit gaat nooit vervelen. Mijn album van het jaar.