Vampire Weekend - Father of the Bride (2019)

Label: Spring Snow

1. Hold You Now (2:33)

2. Harmony Hall (5:08)
  3. Bambina (1:42)
  4. This Life (4:28)
  5. Big Blue (1:48)
  6. How Long? (3:32)
  7. Unbearably White (4:40)
  8. Rich Man (2:29)
  9. Married in a Gold Rush (3:42)

10. My Mistake (3:18)
  11. Sympathy (3:46)
  12. Sunflower (2:17)

met Steve Lacy

13. Flower Moon (3:57)

met Steve Lacy

14. 2021 (1:38)
  15. We Belong Together (3:10)

16. Stranger (4:08)
  17. Spring Snow (2:41)
  18. Jerusalem, New York, Berlin (2:54)
avatar van NERD
Kijk hier erg naar uit. Vampire Weekend heeft een fijne eigen sound en songs als This Life en Big Blue van de This Life/Unbearably White EP die ook op dit album verschijnen zijn alweer heel fijn.

JVT
De al uitgebrachte nummers zijn echt geweldig, dit gaat een hele goeie plaat worden.
Blij dat deze er eindelijk op staat

avatar van jellecomicgek72

Mijn god wat een graf lelijke cover zeg..

Het contrast met de vorige hoes kan haast niet groter.
"Sony music" maakt het helemaal af.

avatar van Mausie
Mijn god wat een graf lelijke cover zeg..

Hopelijk is het een beetje zoals Franse kaas. Als ie goed stinkt, is ie het lekkerst

avatar van RichardKoning

Inderdaad.

avatar van VladTheImpaler
De afgelopen dagen ben ik verslaafd geraakt aan This Life, wat een heerlijk zomers liedje is het toch.

avatar van Minneapolis
Big Blue en 2021 doen het erg goed bij mij. Veel meer dan Harmony Hall. Jammer dat ze zo kort duren.

avatar van Bill Evans
Mausie schreef:

Hij heeft in ieder geval 6 jaar lang kunnen rijpen.

Ben hier wel benieuwd naar. Staat vrijdag wel op Spotify ik denk.

avatar van Johnny Marr
EINDELIJK staat deze op MusicMeter. Hopelijk (weer) een voltreffer van de heren, de vorige plaat was erg goed!

avatar van vinylbeleving
Mijn god wat een graf lelijke cover zeg..

Het lijkt alsof meneertje Koenig een spreekbeurt houdt over moeder aarde en nog even snel een voorblad met powerpoint in elkaar heeft geflanst.
Zum kotzen.

JVT
Al 3 stemmen? Plaat gelekt?

avatar van VladTheImpaler
JVT schreef:
Al 3 stemmen? Plaat gelekt?

Promo cd's gok ik.

avatar van joko150
ik kijk wel uit naar deze plaat, Harmony Hall is nu al een van mijn meest beluisterde nummers.
Sunflower vind ik ook ontzettend goed

avatar van Linius
Ja alle tot dusver uitgebrachte nummers stemmen mij gelukkig. Kijk hier enorm naar uit.

avatar van philtuper
Als de muziek is als het artwork kun je 'm meteen de prullenbak in kieperen. Man man man wat een inspiratieloos gedrocht!
Ja ja, het gaat om de inhoud hoor ik jullie zeggen, maar dan mag het toch zeker ook een mooi jasje hebben? Het gaat om het totaalproduct en wat dat betreft staat Vampire Weekend nu al met 0-1 achter.

avatar van GrafGantz
philtuper schreef:

Wel erg retro, doet mij denken aan albumhoezen uit de periode 1988-1992. Maar inderdaad, mooi is anders.

avatar van nelnontwisa
Ik vind het zowaar best een leuke hoes, ook fijn dat ze na de vorige drie weer iets anders doen.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
nelnontwisa schreef:
Ezra Koenig heeft ook gezegd in interviews, dat de vorige drie platen als een drieluik moeten worden gezien. Dat klopt ook wel, want er zitten veel tekstuele verwijzingen heen en weer. Met deze plaat wordt dus nadrukkelijk een nieuwe weg ingeslagen.

avatar van philtuper
Maartenn schreef:

Hoe dan, want op het eerste gehoor is het toch onmiskenbaar het bekende Vampire Weekend geluid wat ik hoor. Zo nieuw klinkt die weg dan weer niet.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
philtuper schreef:

Muzikaal heb je helemaal gelijk - daar was ik niet specifiek genoeg in. Ik kan het interview niet meer terugvinden, maar onder andere hier wordt naar die uitspraak verwezen.

IsAllGoodMan
Op het 'drieluik' van VW was ik al na 1 of 2 keer uitgeluisterd. Deze is van een geheel andere orde: lekkere gitaarloopjes en minder kitscherig toetsenwerk. Muziekgeschiedenis wordt er niet geschreven, maar het luistert lekker weg (ondanks het sporadische gebruik van autotune).

JVT
Dat gebruik van autotune had idd niet gehoeven. Verder wel een hele goeie plaat, lekker gevarieerd en het swingt als een tiet bij momenten. Hier ga ik nog heel wat plezier aan beleven.

Ik was indertijd wel gek van met name de eerste twee albums, maar eigenlijk was de band een beetje uit mijn systeem verdwenen.

Tijd voor een nieuwe ronde in de vorm van father of the Bride en dat valt niet tegen. Ik vind het niet persé beter of slechter. Het is eigenlijk net zo afwisselend als voorheen en het blijft hun herkenbare sound. Nee, schokkend anders wil ik het niet noemen. Klinkt gewoon weer erg relaxed en lekker. Echt een zomerplaat wat mij betreft.

avatar van Grizzly Bear
En toen stond de bezorger ineens voor de deur... Nu toe aan mijn tweede luisterbeurt. Nog te vroeg voor een beoordeling, maar klinkt erg goed. Zoals hierboven gezegd, lekker, genoeg afwisseling. Vaak wel herkenbaar als VW.

Favorieten zijn tot nu toch de singles, maar die heb ik ook al meer kunnen luisteren, dus das niet eerlijk. Ook Hold you now klinkt erg goed.

avatar van Minneapolis
Er zit voor mijn gevoel een Afrikaans sausje over dit album (de ritmes en gitaar rifjes), dat me zelfs aan Graceland doet denken, en dat smaakt vooralsnog erg goed.
Toch wel een verandering.

Mijn god wat een graf lelijke cover zeg..

Hoho, je beledigt wel de effort van iemand die hier zeker 2 hele minuten in Paint aan heeft gespendeerd...

avatar van Lura
JVT schreef:
Dat gebruik van autotune had idd niet gehoeven.

Bedankt voor het melden, dan kan ik dit album bij voorbaat overslaan.

Lura schreef:

Bedankt voor het melden, dan kan ik dit album bij voorbaat overslaan.

Autotune is hier maar minimaal gebruikt hoor. Geen reden om het album niet te proberen. Echt een goeie plaat

avatar van Lura
JVT schreef:

Komt het album dan enigszins in de buurt van het onovertroffen debuut?