Interpol - Our Love to Admire (2007)

Label: Capitol

1. Pioneer to the Falls (5:46)
  2. No I in Threesome (3:55)
  3. The Scale (3:28)
  4. The Heinrich Maneuver (3:32)
  5. Mammoth (4:17)
  6. Pace Is the Trick (4:41)
  7. All Fired Up (3:39)
  8. Rest My Chemistry (5:04)
  9. Who Do You Think (3:17)
  10. Wrecking Ball (4:33)
  11. The Lighthouse (5:28)
  12. Mind over Time * (5:02)
  13. Mammoth [Instrumental] * (4:20)
Single The Heinrich Maneuver is wederom een lekker nummer. Ik vind Interpol een prima bandje maar ben er ook geen groot fan van. Ondanks dat is er wel nieuwsgierigheid naar dit album: als het meer van hetzelfde gaat worden geloof ik het wel, maar als er wat wijzigingen van koers zijn heb ik zeker interesse.

aERodynamIC schreef:
maar als er wat wijzigingen van koers zijn heb ik zeker interesse.

The Heinrich Maneuver getuigt daar al van: het is zowaar een vrolijk nummer waarin Paul Banks niét melachonisch over de liefde is.

Cause today my heart swings!

Kan niet wachten ze live te zien maandag!

avatar van Nicolage Rico
Ik hoop dat dit album beter is dan Antics. Toch een tegenvallende plaat was dat (wel met hun beste nr: "Not Even Jail".

Ik zie ze as maandag, in Paradiso Ze spelen ook wat liedjes van dit album, dus dat zal mijn kennismaking worden met "Our Love to Admire".

Klumpie, jatter. Ik elke dag zoeken naar album cover

Die 'jatter' was mij letterlijk enkele seconden voor

Maar de single toont inderdaad aan dat er wat lichte wijzigingen zijn en ik vind hem zeker niet slecht.

avatar van KampF
Het is zeker een geslaagde single! Ik draai The Heinrich Maneuver niet meer want dat doet denk ik af aan de luister-ervaring van het totale album (single te vaak gedraaid resulteert bij mij vaak in skippen op het totale album). Voor de mensen die nog niet zo up-to-date zijn: Luister.

avatar van Joy4ever

avatar van Nicolage Rico
Joy4ever schreef:
Die hoes moet echt een grap zijn

Een leeuw die een hert paalt is toch best bijzonder?

Joy4ever schreef:
Die hoes moet echt een grap zijn

De single is in dezelfde stijl: inderdaad een enorme koerswijziging.

Laurora
Heb al 3 nummers gehoord en het klinkt erg goed! Denk totaal niet dat dit album tegen zal vallen.

avatar van Klumpie

Mijn welgemeende excuses!

De hoes moet wel echt zijn, want op de tourposter staat ook al een tijger.

Klumpie schreef:

Mijn welgemeende excuses!

De hoes moet wel echt zijn, want op de tourposter staat ook al een tijger.

Leeuw Maar het klopt: op die poster staat een fragment van de hoes.
Maar ach: het gaat uiteindelijk om de muziek natuurlijk.

KampF schreef:
Cause today my heart swings!

Kan niet wachten ze live te zien maandag!

Laurora schreef:

SAME HERE

Wat_Jij_Wil
NOU! Ik vind het helemaal niet leuk dat er al een single te beluisteren is en dat ik moet wachten tot 6 juli. Dit kan de eerste band worden met drie 5 sterren albums voor mij... Weet je hoe spannend

avatar van Boris1
Dit is toch wel de release waar ik voor dit jaar het meest naar uit kijk. Op basis van de gehoorde single heb ik er weer alle vertrouwen. De dwarsheid is in ieder geval gebleven, tot mijn grote opluchting. Ben benieuwd, maandag.

avatar van mic
mic
Kan niet wachten!
Eerste single klinkt lekker.

avatar van PsychoBoyJack
Ik ben al een weekje verslaafd aan een video van een live performance op Coachella 2007 van "Pioneer to the falls"
Wat het mooi nummer, met die typische Interpol-magie.
Ook ik ben benieuwd naar maandag!

PsychoBoyJack schreef:
Wat het mooi nummer, met die typische Interpol-magie.
Ook ik ben benieuwd naar maandag!

Pioneer vind ik beter dan the heinrich maneuver eigenlijk. ik kan niet wacht op de studio versie. Eigelijk kan ik helemaal niet wacht op het hele album.. zo lang nog...

avatar van KampF
Sssssssssst. jullie maken mij te nieuwsgierig

avatar van illuvatar
Droom ik dat nu of heeft Interpol in Mammoth nog nooit zo fel op Joy Division geleken? Echt heel erg fel, zelfs de stem lijkt anders als normaal bij Interpol.

Welk nummer is trouwens nog downloadbaar op Mammoth en Heinrich Maneuver na?

avatar van Petterson
Pioneer to the Falls dacht ik.

Dat er dit jaar nog een album uitkomt wat niet op internet al weken tevoren als torrent te krijgen is, ongelooflijk! Of ligt het aan mij ?
De losse nummers die ik tot nu toe gehoord heb voorspellen veel goeds: The Heinrich Maneuver, Mammoth, Pioneers in the fall voor het concert vanavond in Paradiso. Geen van deze nummers zijn echter van het niveau van de 'toppers' van Antics en Turn on the bright lights..

Vanavond

pepe schreef:

Pioneers in the fall toch wel!! En wat betreft THM en Mammoth; ik snap wel dat ze beginnen met nummers die meer toegankelijk zijn en 'radio-vriendelijk'. Aan nummer die je meederere keren moet horen voordat ze pas echt prachtig zijn, heb je niet zoveel tijdens een concert als het een nieuw nummer dat het publiek niet kent.

Glurp schreef:

Pioneers in the fall toch wel!!

Opener Pioneers in the fall was tijdens het concert idd. echt een hoogtepunt. Geweldig dat er zelfs een klein acapella stukje in zit.
Mammoth en The Heinrich Mann. kon ik nog niet echt hoogte van krijgen na het live beluisteren ervan.
Ik hoor graag de nieuwe cd! Het zal echter in een platenzaak op de releasedatum worden. Hij is nog nergens te vinden

avatar van UndahCovah
9 juli volgens een poster in Paradiso

avatar van Glurp
Whaha Ik heb The Heinrich Maneuver net gehoord op Kink FM.. GAAF!

avatar van Bart
pepe schreef:

Ach, over een paar weken is dit album wel te vinden hoor. Ik kan me de laatste jaren geen album herinneren dat niet voor de releasedatum is uitgelekt. Op zich jammer, maar goed, het heeft ook zo z'n voordelen.

avatar van KampF
Juli duurt nog best lang hoor.

^ vertel ons wat

avatar van Thibault14
The Heinrich Maneuver vind ik eerlijk gezegd nogal licht uitvallen...