Interpol - Our Love to Admire (2007)

Label: Capitol

1. Pioneer to the Falls (5:46)
  2. No I in Threesome (3:55)
  3. The Scale (3:28)
  4. The Heinrich Maneuver (3:32)
  5. Mammoth (4:17)
  6. Pace Is the Trick (4:41)
  7. All Fired Up (3:39)
  8. Rest My Chemistry (5:04)
  9. Who Do You Think (3:17)
  10. Wrecking Ball (4:33)
  11. The Lighthouse (5:28)
  12. Mind over Time * (5:02)
  13. Mammoth [Instrumental] * (4:20)
avatar van hectometersnor
Ook ik vind dit een zeer varierend album. Sommige nummers zijn enorm sfeervol en mooi. Paar andere weer enorm melodieus en gelukkig staan er ook nog een paar stevige rocknummers op. Nee dit album eentonig noemen vind ik erg kortzichtig.

avatar van hectometersnor
Lexicon Devil schreef:
Nog nooit een zanger gehoord die tig platen precies dezelfde noten en melodie-lijn gebruikt. Man wat gaat dat vervelen zeg.
La la laaaa laa lala .............la la laaaa laa lala.

Ik mag toch hopen dat mijn dochtertje later niet met dit album aan komt zetten.

Typische liedjes voor onbegrepen, ontevreden emo pubertjes.

En dan te denken dat ik zijn broertje ben en ik dit (samen met de andere 2 platen) een geweldig album vind.

Ik weet wel wat ik je dochter ga geven op haar verjaardag.

Broeder, je stinkt! hehe

avatar van hallo!
Weer een goed album zoals ik dat gewend ben van Interpol. Hun debuut is wel wat sterker, maar ik vind deze zeker even goed als Antics. Toch heb ik weer hetzelfde probleem met dit album als met de andere twee van Interpol. Het is iets te eentonig waardoor sommige nummers snel gaan vervelen. Er staan ook zeker enkele juweeltjes op zoals Pioneer To The Falls en Pace Is The Trick.

avatar van Cor
Cor
Een tikkie beter en vooral gevarieerder dan de voorganger 'Antics'. Maar ik blijft toch een beetje het gevoel houden dat ik het nu wel ken, dat Interpol-geluid. Echt heel verantwoord allemaal, mooi gemaakt, met passie gespeeld, maar ik word er niet echt door geraakt en het komt me te bekend voor. Ook dit album vind ik een degelijke rockplaat, niet meer en niet minder (zie mijn comment bij 'Antics). Dat laatste nummer eindigt heel mooi, maar dat zetten ze dan zo laat in.

avatar van VanDeGriend
Deze ook maar weer eens oplegd voor ik de nieuwe ga doen. Met alle 3 de albums heb ik, merk ik nu, aanlooproblemen gehad om na enige tijd toch te menen: knappe albums. Deze valt in de herkansing ook al weer helemaal niet tegen. Net even wat minder misschien dan de twee voorgangers maar alleszins een goed beluisterbare plaat.

Met voorganger ben ik het eens dat in de ontwikkeling van de Interpol sound tot en met deze release niet een al te schokkende ontwikkeling zit maar het blijft allemaal keurig de aandacht vasthouden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld (sorry) het veel vergeleken Editors die ik na anderhalve plaat eenvormigheid echt helemaal zat was.

Het is ook even wennen deze plaat. Een beetje een tegenvaller aan het begin omdat de bas niet meer zo virtuoos tekeer gaat als op voorgaande albums. Ook zijn sommige nummers wel erg lang en traag. Gelukkig vond ik in de meeste nummers uiteindelijk toch schoonheid en klasse, met als beste voorbeeld afsluiter Lighthouse. Een nummer dat door mij lange tijd niet begrepen werd.

avatar van LucM
Het album waarmee Interpol definitief doorbreekt en terecht. Interpol is toch wel één van de meest constante bands de laatste 10 jaar. Dit album ligt in het verlengde van hun vorige twee, donker en sfeervol in de beste new wave-traditie met wederom songmateriaal van constant hoog niveau (Pioneer to the Falls en The Heinrich Maneuver vind ik lichte uitschieters naar boven toe) maar de keerzijde van de medaille is dat het ook een beetje routineus en eenzijdig overkomt, er is te weinig ontwikkeling in hun muziek te horen.

'n Vervelend album is het eigenlijk toch wel. Interpol klinkt hier echt alsof ze er geen zin meer in hebben: ik heb nog maar zelden zo'n ongeïnspireerde drummer gehoord, die in elk nummer wel iets verkeerd lijkt te doen. De drums klinken ook gewoon ontzettend lelijk op dit album. Hetzelfde kan gezegd worden van de bassist, die ook zo routineus als de pest speelt - en dat terwijl hij op de eerdere twee albums vaak genoeg wel iets inventiefs uit zijn basgitaar wist te trekken. Erg prettig om te luisteren is het in ieder geval niet (meer)...

avatar van nightfriend
De bas speelt een minder prominente rol op dit album, dat kun je natuurlijk jammer vinden. En inderdaad, ik kon er ook van genieten op die voorgaande albums, hoewel je echt niet bij elk nummer van je stoel valt van het baswerk. Maar de totaalsound op dit album is toch heel erg strak. Je houdt ervan of niet natuurlijk; ik kan me voorstellen dat sommigen het eenvormig vinden. Ik kan me alleen niet zo vinden in die foutjes die jij hoort. Ik vraag me echt af waar!

Ik bedoel niet zozeer dat de drummer foutjes maakt, ik bedoel meer dat 'ie in vrijwel elk nummer gewoon een vervelende, oersaaie drumlijn speelt. Op vorige albums vond ik 'm vaak erg sterk, maar hier lijkt de drummer niet echt veel zin meer te hebben iets uitdagends of interessants te drummen. Wat dat betreft doet 'ie het helemaal fout. En om de een of andere reden vind ik het geluid van zijn drumstel ook erg lelijk op dit album, al heb ik te weinig verstand om aan te geven waar dat precies aan ligt. Hetzelfde kan gezegd worden - wat ik ook al heb gedaan - van de bassist. Sowieso lijkt Interpol nog maar moeilijk een fatsoenlijk nummer eruit te kunnen persen op dit album (Rest My Chemistry is dan nog wel aardig). Nee, herbeluistering is duidelijk niet in goede aarde gevallen.

nicoot
De drumlijn in Try It On, een lied van hun nieuwe plaat, vind ik ongelofelijk vet! Misschien moet je die eens checken, ook al is de lagere score niet meteen uitnodigend.

avatar van Dikkop
Net als bij TOTBl duurt het een tijdje vooraleer dit album tot je doordringt.
Eenmaal dat je er doorheen gekomen bent blijkt OLTA bijna even geniaal als het debuut te zijn. Het creëren van sfeer komt meer op de voorgrond waardoor de bass meer naar de achtergrond wordt verschoven. Een echt probleem vind ik dit niet. Opnieuw 5 sterren voor Interpol. Het verschil in kwaliteit tussen OLTA en het 4de album is jammergenoeg belachelijk groot...

avatar van Lakai
Karl schreef:

Het valt mij op dat dit album vooral maar door dendert.
Heeft denk ik trouwens ook erg te maken met de gitarist...Die heeft er wel een handje van om de hele tijd dezelfde aanslag te houden.
Pace is the Trick is op dit album zelfs een verademing!

Ik verlaag mijn stem voor dit album. Ik merk dat ik vanaf The Heinrich Maneuver toe ben aan rust! Met Pace is the Trick lukt dat dus aardig. Daarna moet die rust komen van Wrecking Ball en The Lighthouse, en laat ik dat nou net 2 vreselijke nummers vinden!

avatar van wisselstroom
Ik vind het zelf juist heerlijk zoals het album doordendert. Bijvoorbeeld zoals Mammoth er meteen ingeknald wordt zodra de laatste toon van The Heinrich Maneuver wegsterft. Die uptempo-nummers van Interpol doen het altijd wel goed bij me.

avatar van Lakai
wisselstroom schreef:

Dat kan ik me ook voorstellen:) het blijft een kwestie van smaak! Ik houd over het algemeen al van wat minder harde muziek...niet dat ik interpol als hard beschouw, maar ook hier zit al een bepaalde ruigheid die ik niet altijd kan hebben! Doe mij maar liever zulke nummers van interpol als 'untitled' en het laatste stuk van 'PDA'!

avatar van stoepkrijt
Pace Is the Trick vond ik in eerste instantie helemaal niet zo'n goed nummer. Maar inmiddels ben ik om! De outro van dit nummer is ondertussen uitgegroeid tot een van de mooiste stukjes op dit album.
Ook All Fired Up is de laatste tijd aardig gegroeid bij mij. Met als gevolg dat ik ondertussen bijna elk nummer (op zichzelf) heel erg goed vind. Enige minpunt van dit album: die twee draken van nummers na Who Do You Think

avatar van Booyo
Pioneer to the Falls.. Misschien wel het beste nummer dat ik ooit gehoord heb

Sowieso een waanzinnig goed album, van een waanzinnig goede band. Over de stem van Paul Banks blijf ik me verbazen. Werkelijk door merg en been. Moeilijk om naast eerder genoemde plaat nog 2 favorieten aan te kiezen.. Uiteindelijk kom ik tot Pace is the Trick en All Fired Up.

Booyo schreef:
Pioneer to the Falls.. Misschien wel het beste nummer dat ik ooit gehoord heb
[/i].

helemaal mee eens, album voor dit nummer gekocht kende ze al natuurlijk maar dat nummer misschien niet het beste maar wel een nummer dat impact had!

avatar van Zuurmatje
Hier valt Interpol een beetje tussen wal en schip, het postpunk-palet bevat te weinig kleur voor de nieuwe liedjes, die op zich heel goed zijn, maar iets te veel ravensburger.

Of zoals iemand die altijd al presentaties maakte, maar nu voor het eerst powerpoint gebruikt, en de teksten zigzaggend vanuit de linkerbovenhoek laat binnendwarrelen.

avatar van Boris1

avatar van pim556
Zuurmatje schreef:
iets te veel ravensburger.

Wut?

Zuurmatje schreef:

Dit vind ik wel een mooie.

PriestMaiden
Niet slecht maar vind deze plaat toch geen topper. Ik had wat meer verwacht van 'de nieuwe Joy Division'. The Heinrich Maneuver, Mammoth, Rest My Chemistry en No I in Threesome zijn de bekendste en ook wel de beste tracks.

Dit is nou echt zo'n plaat die je pas leert waarderen na een fiks aantal luisterbeurten, wat een briljante cd zeg!

Alleen jammer van de afsluiter, anders waren het 5 sterrren geworden. Voor mij persoonlijk een van de betere albums van de laatste jaren. Mammoth, wat een woede voel je in dat nummer! Fantastisch gedaan.

avatar van Beukertje
Dit album is voor mij het beste album van Interpolvanwege de variatie op het album ten opzichte van de vorige twee albums. Deze zorgt ervoor dat OLTA geen seconde gaat vervelen.
En wat is No I in Threesome toch een fantastisch nummer.
Nummer 1 in mijn album top 10!

avatar van pim556
Pioneer to the Falls werd gister gebruikt in Nieuwsuur om een fragment te begeleiden. Toch grappig dat er soms nog relatief onbekende muziek op tv komt. Heb dan altijd het idee dat er gewoon een Interpolfan in de redactie van het programma zit die dan al het hele jaar erom loopt te zeuren. "Vooruit dan, maar alleen de intro. Niet die harde bassen en die monotone zanger".

avatar van Arrie
pim556 schreef:
Toch grappig dat er soms nog relatief onbekende muziek op tv komt.

Vrij vaak hoor. Het valt je waarschijnlijk niet op omdat... jawel... je het niet kent.
Ik heb eigenlijk redelijk vaak dat ik denk: wow tof dat ze dat nummer gebruiken! Sterker nog: ik merk duidelijk verschillen wat betreft muziekkeuze tussen verschillende programma's. Bij sommige programma's zit er vrij veel van de wat alternatievere muziek, en dan ligt het meestal ook nog precies in m'n straatje. Goede "muziekkiezers" (tja, hoe noem je zo'n iemand?) zijn dat.

avatar van IllumSphere
Alweer een goed album, al vind ik hem ietwat minder en saaier dan de twee vorige. Daarom geef ik het ook een drie en een half.

avatar van stoepkrijt
Wauw, wat blijft Rest My Chemistry toch een fenomenaal nummer! Het langzame en slepende ritme, het rauwe gitaarspel, de geweldige tekst en bovenal die heerlijke donkere strik die om het nummer zit geknoopt. Deze ingrediënten maken Rest My Chemistry tot mijn favoriete Interpolsong.

avatar van Co Jackso
Helaas niet de kwaliteit die ik gewend ben van de eerste 2 albums van Interpol. Het album bevat zeker een paar magische uitschieters (Pioneer to the Falls, The Lighthouse, Wrecking Ball), maar over de gehele lijn valt het toch wat tegen. The Heinrich Maneuver is duidelijk de “hit” van het album, maar ook als hit valt die wat tegen in vergelijking met het oude werk. Tot de zwakste nummers behoren The Scale, Who Do You Think en Pace is the Trick.

avatar van Ronald5150
De parallellen met Joy Division zijn direct overduidelijk na het luisteren naar "Our Love to Admire" Toch vind ik Interpol geen goedkope kloon van Joy Division. Hoewel de dynamiek vergelijkbaar is laat Interpol wel degelijk een eigen geluid horen. Ik hou wel van die donkere melancholische klanken. Je zou het kunnen interpreteren als saai en toegegeven de zang is redelijk aan de vlakke kant. Maar ik beleef het toch vooral als hypnotiserend en meeslepend als ik die donkere repeterende klanken hoor. Ik zal ook direct toegeven dat dit niet mijn favoriete genre is, maar als het goed wordt uitgevoerd ben ik er best gevoelig voor. Opener "Pioneer to the Falls" grijpt direct mijn aandacht met die dreigende gitaar. Ik ben direct geboeid. Dat gevoel weet Interpol redelijk goed vast te houden, al dreig ik soms even weg te slippen. "Rest My Chemistry" vind ik ook weer een erg sterk nummer, het ritme heeft iets verslavend en catchy. Ik zal geen groot fan worden van Interpol. Daarvoor ligt mijn muzikale smaak te ver af van dit genre, maar "Our Love to Admire" vind ik behoorlijk genietbaar en ben ik dus best positief verrast.