Interpol - Our Love to Admire (2007)

Label: Capitol

1. Pioneer to the Falls (5:46)
  2. No I in Threesome (3:55)
  3. The Scale (3:28)
  4. The Heinrich Maneuver (3:32)
  5. Mammoth (4:17)
  6. Pace Is the Trick (4:41)
  7. All Fired Up (3:39)
  8. Rest My Chemistry (5:04)
  9. Who Do You Think (3:17)
  10. Wrecking Ball (4:33)
  11. The Lighthouse (5:28)
  12. Mind over Time * (5:02)
  13. Mammoth [Instrumental] * (4:20)
Niets boven TOTBL

Qwerty schreef:

The Heinrich Maneuver is trouwens in goede kwaliteit te beluisteren op hun myspace site, voor de mensen die het nog niet wisten.

Myspaceplayer is nooit goede kwaliteit. Op de interpol website zit het nummer wel goed embedded.

avatar van The Scientist
Vind het echt een oerlelijke hoes hoor, dan liever die van Turn on the Bright Lights, wat in mijn ogen ook veruit de beste Interpol-plaat is.

artemio
Feeder schreef:
Ik vrees dat dit album alweer een stap achteruit zal zijn van een band die nochtans héél goed begonnen was.

Ik hoop dat dit album iets 'vernieuwends' heeft zoals Turn on the bright lights. Antics vind ik teveel van hetzelfde. De typerende monotone zang van Banks gaat dan zelfs in het nadeel van Interpol werken, m.i.

avatar van KampF
Heinrich Maneuver heeft iets vernieuwends: het nummer is vrolijk.

Pioneer is dan wel weer iets lekker melanchonisch.
Pioneer live

avatar van starsailor
wat een geneuzel wat nix te maken heeft met een album dat nog moet uitkomen!!!
By the way, Antics is echt stukken minder!!!!

avatar van otherfool
Heinrich Maneuver heeft me nog niet overtuigd...

avatar van Yeahz
Turn on te bright lights is mijns inziens aboluut een betere plaat dan Antics; Antics zijn mooie losse flodders, terwijl Turn on the bright Lights je werkelijk in de muziek meezuigt ..

Maar goed, om deze discussie bij deze niet verder voort te zetten:

We zitten natuurlijk allemaal met smart te wachten op 'Our love to admire'

starsailor schreef:
wat een geneuzel wat nix te maken heeft met een album dat nog moet uitkomen!!!
By the way, Antics is echt stukken minder!!!!

Maar goed, ik heb The Heinrich Maneuver eens bekeken en ik vond dat zeker erg goed klinken...

Berichten verplaatst naar Interpol

avatar van Glurp
De previews van The Scale, All Fired Up en Rest My Chemistry zijn op een of andere manier gelekt... Klik klik klik

Glurp schreef:

avatar van Glurp
^ Rest My Cemistry en All Fired Up zijn ook volledig te beluisteren. Zie 3 posts hierboven

Bericht verplaatst naar Interpol

avatar van mic
mic
Pioneer en Mammoth klinken in ieder geval al fantastisch.
Aftwachten. Wat lekt die CD trouwens slecht uit.

The Heinrich Maneuver is echt briljant! Echt een hele goede plaat! Misschien maar eens een keertje kopen als ie uit is...

Maar is dit album toch gelekt? Er is op gestemd...

avatar van illuvatar

Eindelijk iets waardoor ik echt enthousiast word voor het album!

avatar van KampF
gelekt. (wel een transcode..)
Kga em zo maar es luisteren in de trein

avatar van Bart
Het 'lekker' heeft nog lang geduurd. Ik had het veel eerder verwacht.

avatar van The Scientist
Eerste nummer begint goed

Ok even wat dingen:

Het was een fijne treinreis

- Pioneer to the Falls & Pace is the Trick
- Vereist nog veel meer luisterbeurten
- Lighthouse meest speciaal/'experimenteel'
- Meer Antics dan TOTBL

3,5* voor nu
zal wel naar de 4,0* groeien snel

avatar van Osiris Apis
KampF schreef:
gelekt. (wel een transcode..)

wat betekent dat?

avatar van UndahCovah
Dat het een rip van een rip is. De kwaliteit is dan nog niet optimaal, maar het is zeker luisterbaar

Ik heb hem nu 2x gedraaid. Het klinkt goed maar de vlaag van briljantie heb ik nog niet gehoord. Ik begin met 3.5* maar dat word zeker beter, aangezien Pioneers al een wereld-nummer is.

Toen het debuut net uit was vond ik Interpol een retestrak gitaarbandje dat weliswaar niet vernieuwend was maar wel ongelooflijk cool met pakkende nummers.
De aandacht verslapte wat bij de opvolger en daardoor kwamen ze terecht in het rijtje 'bands die een nieuw uit te komen album hadden dat mij niet meer zo kon boeien'.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er geen nieuwsgierigheid meer zou zijn van mijn kant.

Bij de eerste keer luisteren (ik heb er op moment van schrijven 3 opzitten) was het de opener Pioneer to the Falls die me toch wel even alerter maakte. Hoe lekker desolaat is de sfeer en wat hebben ze er toch aan toegevoegd? Prachtige opbouw en hierdoor kreeg ik er gelijk heel veel zin in. Wat een sterk begin is dit zeg!
No I in Threesome begint duister en wordt daarna al snel wat pakkender. Het rockt prima door zoals we gewend zijn van de heren. Verder weinig nieuws onder de zon, fans zullen zich hier geen buil aan kunnen vallen.
Scale heeft iets slepends en wisselt gelukkig nog voldoende af om het nummer voor saaiheid te behoeden: iets waar ik met Interpol toch wat vaker last van heb. Een heel album is altijd net even te veel voor mij. Prima nummer, niks meer of minder.
Single The Heinrich Maneuver kennen we inmiddels al een tijdje en ik vind dat nog steeds een uitstekend nummer. Valt er nog wat over te zeggen? Nee, niet echt. Interpol zoals we Interpol graag horen. Weinig nieuws onder de zon eigenlijk.
Mammoth lijkt wat minder donker te klinken of ligt dat nu aan mij? Nog even en ik ga ze vergelijken met Franz Ferdinand. Gaan het nog vrolijke Franzjes worden die jongens van Interpol. Van mij mogen ze, want ik vind dit een lekker nummer.
Pace Is the Trick komt langzaam op gang en kent een mooi gitaargeluid (maar dat is bij deze band altijd wel het geval). Zit goed in elkaar.
Bij All Fired Up begint de bij mij telkens opkomende Interpol-moeheid te ontstaan. Op de een of andere manier begint mijn aandacht te verslappen als ik te veel van deze band achter elkaar hoor. Op dit album is dat dus bij dit nummer het geval. Een nummer waar niet veel mis mee is maar waar ik ook niet echt warm voor kan lopen.
Gelukkig start Rest My Chemistry opvallend en ben ik al weer bij de les. Het is een nummer dat net even minder jachtig is en een bepaald sfeertje kent dat ik nog niet zo veel van ze gehoord heb. Moeilijk te omschrijven wat ik er dan in hoor, maar ik vind het in elk geval wat afwijken.
Who Do You Think? is dan weer typisch Interpol (of moet ik toch één van de namen noemen waar zij hun inspiratie vandaan halen?).
Donker, somber maar wel een prima nummer.
Bij Wrecking Ball moet ik gelijk denken aan dat nummer van Neil Young. Dit is daar geen cover van. Ik vind het wel een sterk nummer met genoeg boeiende momenten.
The Lighthouse is inderdaad wat experimenteler en dat vind ik zo erg nog niet (ook al doet het nummer me tot nu toe nog niet zo veel).
Dat experiment had van mij wat meer gemogen op dit derde album, alhoewel ik er al rekening mee had gehouden dat dat niet zou gebeuren n.a.v. de voorafgaande single.
De opener ontpopt zich gelijk al als beste nummer, maar er volgt nog genoeg lekkers om je zoet te houden.
Viel het mee of tegen? Eigenlijk geen van beiden. Wat meer experiment had ik leuker gevonden, maar ik kan hier prima mee leven. Gewoon een prima rockplaat waar ik voorzichtig wil gaan inzetten op 3,5* met uitloop naar een halfje meer (en dan zit er daarna niet meer in vrees ik).

Nice Aero.

Een nieuw interpol album, het vereist voor mij echt veel luisterbeurten wil ik er iets goed over kunnen zeggen. Antics heeft me een tijdje gekost, en daarna ben ik pas begonnen aan TOTBL. TOTBL heeft veel tijd gekost om op me in te werken, maar ik ben er nu niet meer voor weg te slaan. Zat er zelfs aan te denken om en op nr. 1 te zetten in mijn top10.

Dus, zodra er een goede rip is (want deze is slecht), of, deze in de winkel ligt, dan geef ik het meer luisterbeurten.

(stiekem ga ik toch nog even de slechte rip luisteren )

KampF schreef:
Dus, zodra er een goede rip is (want deze is slecht)

De rip die ik heb is totaal niet slecht..............

avatar van KampF
Die rip die jij hebt, is de enige rip, en die is zeker wel slecht. De peaks van de nummers komen lang-never-nooit-niet bij de 22 KHZ. Het is dus wachten op een leak die rechtstreeks van de CD komt. Of kopen uiteraard

Aldus de audiopurist.

KampF schreef:
Die rip die jij hebt, is de enige rip

En hoe weet jij dat zo zeker??

Geen enkele rip haalt het bij de originele cd's en daarom koop ik ook altijd mijn albums, maar ik heb wel slechtere rips voorbij horen komen in het verleden.
Alleen gebeurt het eigenlijk nooit dat ik nog van mening verander na het kopen van het origineel en dat zal bij deze zeer zeker niet gaan gebeuren.

aERodynamIC schreef:
Geen enkele rip haalt het bij de originele cd's

FLAC compressie = compressed waveform = CD kwaliteit, dus wat dat betreft heb je niet gelijk. Mp3 @ 320 KBPS CBR is wel een achteruitgang ja, alleen het verschil is minimaal.

Verder weet ik het 100% zeker omdat ik zowat 24/7 in die scene zit. Krijg regelmatig pm's hier van mensen omdat ze albums van me willen (Zeitgeist oa). Aanleiding daarvoor is dat ik bij bekende albums "leaked/gelekt etc" zet.