Interpol - Our Love to Admire (2007)

Label: Capitol

1. Pioneer to the Falls (5:46)
  2. No I in Threesome (3:55)
  3. The Scale (3:28)
  4. The Heinrich Maneuver (3:32)
  5. Mammoth (4:17)
  6. Pace Is the Trick (4:41)
  7. All Fired Up (3:39)
  8. Rest My Chemistry (5:04)
  9. Who Do You Think (3:17)
  10. Wrecking Ball (4:33)
  11. The Lighthouse (5:28)
  12. Mind over Time * (5:02)
  13. Mammoth [Instrumental] * (4:20)
Lost Highway schreef:
Steeds meer mensen die aandachtig dit album beluisteren om tot de conclusie te komen dat dit een onderschat album is? Het is geen debuutplaat en het bevat geen hitsingles, maar als geheel is en blijft dit een topalbum, daar heb ik nooit aan getwijfeld. Over Pioneer kunnen we niet genoeg lovend spreken.

Hey we zijn het ook wel eens volledig eens met elkaar

jonas-dewaele
All fired up doet mij altijd denken aan I Might Be Wrong van Radiohead

avatar van Shadow91
Ik geef deze ook de voorkeur boven Antics, ook al heb ik beiden albums 4 sterren gegeven. Eigelijk is 1 nummer al genoeg om mijn keuze te verantwoorden: Pioneer to the falls. In het begin vond ik het een aardig nummer maar naar verloop van tijd is het echt een van de favoriete interpol nummers voor mij geworden. Ook heb ik een lange tijd alleen het 1e deel van dit album goed gevonden, maar dit is nu ook aan het veranderen. Nummers als Pace in the trick, Rest my chemistry en Who do you think doen er wel degelijk toe. Alleen de laatste 2 nummers weten me jammer genoeg niet te bekoren en daarom duurt dit album voor mij maar ook 9 nummers.
Al met al vind ik deze dan toch beter puur om de sfeer wat er in dit album zit. Bij Antics ben ik niet zo kapot van nummers als Narc,public pervert en Take you on a cruise.

Beste nummers:
1) Pioneer to the falls (met afstand)
2) Mammoth
3) No I in threesome

In mijn ogen veruit de minste van de heren. De opener is geweldig en was ook live ongeloooooflijk goed. Verder heb ik alleen wat met No I In Threesome en in iets mindere Mammoth. De rest pakt mij op geen enkele manier zoals TOTBL en Antics dat wel hadden.
Vond live die vent op synths ook een gruwel. Daar moeten ze echt snel vanaf stappen.
Echt een zware tegenvaller voor een band die door de eerste twee albums door mij nog steeds als een van beste bands van laatste decennium gerekend mag worden.
Hoesfoto is wel mooi, uit American Museum of Natural History in NYC.

avatar van Bardt1980
Hmm volgens mij ben ik een van de weinige die dit album prefereert boven Antics en Turn on the bright lights. Op de een of andere manier pakt de donkere sfeer van dit album me meer. Op zo'n manier dat de nummers aan je blijven kleven waardoor je de neiging krijgt het album vaker te willen luisteren. Iets dat ik bij voorgaande (overigens ook geweldige albums) minder heb.

avatar van rkdev
Bardt1980 schreef:
Nee hoor ...

(verwijderd)
Eindelijk een teken van leven van de heren van Interpol! http://interpolnyc.com is nu vervangen door een teaser gevolgd door een mogelijkheid om nieuw nummer (Lights) te downloaden! Verder een veelzeggend berichtje op Facebook om de komende tijd de site in de gaten te houden ivm belangrijke data!!

avatar van coldwarkids
voor 2de keer luisteren bevalt Lights me pima
Ik ben echt benieuwd.
Ze zeggen dat het naar het eerste album zal gaan neigen.. maar ik denk na dit nummer.. dat ze Our Love To Admire gewoon gaan voortzetten.. (ook goed natuurlijk)

avatar van Bill
rkdev schreef:
Nee hoor ...

En hier nog één!

avatar van Boris1
Ik sluit me aan, deze vind ik mooier dan Antics. En Lights kruipt mij al weer onder de huid...

avatar van Bardt1980
Ah fijn om te horen
Ik moet eerlijk gezegd Lights nog even op me in laten werken.
Maar dat komt na een paar luisterbeurten wel goed denk ik zo...

coldwarkids schreef:
voor 2de keer luisteren bevalt Lights me pima
Ik ben echt benieuwd.

Ja, klopt. Lights klinkt als een afleggertje van OLTA, heeft ook diezelfde drassige productie waarbij de ritmesectie nauwelijks te onderscheiden is, en 't duurt dan nog eens ongeveer 4 minuten te lang ook. Niet bepaald hoopgevend.

avatar van RensZ
Verdorie, wat is Pioneers to The Falls toch een belachelijk goed nummer, dit nummer zit zo verschrikkelijk goed in elkaar. Hoe goed kun je een album beginnen?!

Het stukje op 2.30 waar de instrumenten wat zachter wegvallen en Paul Banks wat rustig zingt, is echt zwaar kippenvel. Daarna de prachtige gitaren weer.

Man, je zou er zomaar emotioneel van kunnen worden ..

avatar van coldwarkids
Morinfen schreef:

Nee klopt is niet bepaald hoopgevend.
Interpol kan rustige nummers prima brengen. Maar ik hoor liever de Interpol van nummers als Obstacle 1, PDA, alle nummers van Antics zowat en nummers als Heinrich Manouvre en Mammoth.. maar het wil niet zeggen dat ik de rustige nummers niet mooi vind.. ik vind ze schitterend en ze bezorgen me kippenvel. Maar ze moeten niet een rustige sfeer bandje worden. gewoon lekker de Indie/ROCK Interpol.

avatar van Boris1
Lights bouwt keurig voort op de vibe van de laatste nummers van dit album. Heerlijk nummer zoals Wrecking Ball en The Lighthouse ook fantastisch klinken.

avatar van dix
dix
Vergeleken met het in mijn ogen overgewaardeerde debuut vind ik dit een betere plaat, er zit meer variatie in de composities en arrangementen. In de afsluiter The Lighthouse laat Paul Banks eindelijk die zelfvoldane zangstem achterwege, en hoor ik zelfs enige menselijkheid. Tesamen met het fijnzinnige gitaarwerk springt dit er voor mij echt uit.

avatar van VanDeGriend
Berichten over nieuwe album verplaatst naar Interpol

avatar van Lexicon Devil
Nog nooit een zanger gehoord die tig platen precies dezelfde noten en melodie-lijn gebruikt. Man wat gaat dat vervelen zeg.
La la laaaa laa lala .............la la laaaa laa lala.

Ik mag toch hopen dat mijn dochtertje later niet met dit album aan komt zetten.

Typische liedjes voor onbegrepen, ontevreden emo pubertjes.

jonas-dewaele
Lexicon Devil schreef:
La la laaaa laa lala .............la la laaaa laa lala.

Ik mag toch hopen dat mijn dochtertje later niet met dit album aan komt zetten.

Typische liedjes voor onbegrepen, ontevreden emo pubertjes.

Lol, Interpol = emomuziek

avatar van Lexicon Devil
Nee er staat emo pubertjes.

avatar van RensZ
Dan zijn er veel emo-pubertjes die Interpol kunnen waarderen.

avatar van Madjack71
Toch wel leuk om zo net voor mijn 39ste geboortedag, nog als een onbegrepen, ontevreden emo-puber weggezet te worden...volgens mij voel ik ook een puistje opkomen.

avatar van LittleBox
Madjack71 schreef:

Hahaha, die is inderdaad wel erg grappig. Voel me als 36-jarige ook ineens een stuk jonger.

Hop, dan maar even Exile on Main Street luisteren

Madjack71 schreef:

LOL!

avatar van principe
Dankzij Pace is the trick, pioneer to the falls en the lighthouse is deze in mijn top 10 gekomen. Deze drie trekken het album naar een ongekend hoog niveau.
Lights was trouwens een onuitgebracht nummer dat eigenlijk op OLTA had moeten staan. Een soort B-side, net als Mind Over Time.

avatar van Glurp
principe schreef:

Echt? waar heb je deze informatie vandaan als ik vragen mag???

avatar van Leeds
Our Love to Admire is al de 3de plaat van Interpol. En meteen veel intenser dan op Antics. Met Pioneer to the Falls hebben ze een zeer sterk openingsnummer op poten gezet. Het geheel van de plaat is het meest complexe van de 3 ook. Velen vinden het debuut het beste maar gelukkig zijn er heel wat die deze het meest kunnen waarderen. Net zoals ik.

avatar van OmeWillem
Het complexe wat jij zegt vind ik juist het zwakke punt van deze plaat. Ik vind het te doordacht en het voelt als een trucje. Het debuut had juist een intense sfeer, Antics was ook al doordachter maar nog steeds goed genoeg. Our love to Admire klinkt als meer van hetzelfde

avatar van Leeds
OmeWillem schreef:
Our love to Admire klinkt als meer van hetzelfde

Nochtans variatie genoeg.