Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)

Rock / Blues
Label: Rolling Stones

1. Rocks Off (4:31)
  2. Rip This Joint (2:23)
  3. Shake Your Hips (2:59)
  4. Casino Boogie (3:33)
  5. Tumbling Dice (3:45)
  6. Sweet Virginia (4:25)
  7. Torn and Frayed (4:17)
  8. Sweet Black Angel (2:54)
  9. Loving Cup (4:23)
  10. Happy (3:04)
  11. Turd on the Run (2:36)
  12. Ventilator Blues (3:24)
  13. I Just Want to See His Face (2:52)
  14. Let It Loose (5:16)
  15. All Down the Line (3:49)
  16. Stop Breaking Down (4:34)
  17. Shine a Light (4:14)
  18. Soul Survivor (3:49)
  19. Pass the Wine (Sophia Loren) * (4:54)
  20. Plundered My Soul * (3:59)
  21. I'm Not Signifying * (4:54)
  22. Following the River * (4:52)
  23. Dancing in the Light * (4:21)
  24. So Divine (Aladdin Story) * (4:31)
  25. Loving Cup [Alternate Take] * (5:25)
  26. Soul Survivor [Alternate Take] * (3:58)
  27. Good Time Women * (3:21)
  28. Title 5 * (1:47)
totale tijdsduur: 1:06:48 (1:48:50)
Een hoog gewaardeerd album door velen (ook hier op MuM). Ben het daar wel mee eens, maar ik hou toch veel meer van het schitterende Sticky Fingers. Dat is net even meer mijn stijl

E
I AGREE!

er is veel goeds (let it bleed / beggars banquet) voor Exile uitgebracht (daarna is echt alles minder), maar geen enkel Stones-album gaat boven Exile on Main St.
so I disagree

avatar van gemaster
Het 'white album' van The Stones. Ook hier veel afwisseling en een aantal juweeltjes. Rocks Off('The sunshine bores the daylights out of me' wow!), Tumbling Dice en Happy zijn fantastische rockers die wat mij betreft behoren tot het allerbeste wat The Rolling Stones de wereld hebben gegeven.
Daar staan echter ook wat mindere nummers tegenover en dat is natuurlijk logisch bij een dubbelalbum.

Ik had dit album eerst op 4,5 staan, maar toen ik er eens over nadacht, was dat toch iets teveel van het goede. Dan zou ie immers gelijk staan met het echte witte album en dat klopt toch niet. Dan kan je wel gaan liggen dubben over hoge 4,5 en lage 4,5 maar ik vind dat er enige afstand moet zijn tussen The Stones en The Beatles. Voor mij blijft Sticky Fingers het enige album waarop The Stones in de buurt van The Beatles komen.

We houden het hier dus op 4.

avatar van El Duderino
Simpelweg een van de warmste albums ooit gemaakt. Ik weet dat smaken verschillen enzo, maar dit album kan je gewoon niet haten.
Het heeft de bezieling, warmte en sfeer van een live optreden in een donker en knus rookhol, en de timing en afwerking van een studio album. Echt waar, zo goed is dit album geproduceerd!!!

avatar van HiLL
Het is een goed album inderdaad, alleen kom ik er vaker achter dat ik niet hou van de stem van Mick Jagger.....hoewel de muziek lekker is....en ook niet moeilijk in elkaar zit..verder

erwku
naar mijn mening een erg overschat album van een erg overschatte band,

het rammeld allemaal een beetje , en de musicaliteit ontstijgt niet het genre ( blijft toch wel heel erg blues en rock'n roll)

Toch wel de beste van de Stones, en verveelt niet snel,

erwku schreef:

PARDON!!!!
Ik ken haast geen één enkel ander album, waarop zoveel verschillende muziek stromingen worden vertegenwoordigd; naast het blues en rock'n roll gebeuren, die je zelf al noemde, krijgen we soul, gospel, country, funk en rock-a-billy!!!

avatar van avdj
Geweldig album gewoon Zoveel stijlen en alles vind ik goed klinken. Nu vind ik "I Just Want to See His Face" niet zo super maar het album wordt er niet slechter van. Rocks Off, Rip This Joint, Tumbling Dice, Sweet Virginia, Torn And Frayed, Happy, Let It Loose, Shine A Light....

De beste van de Stones, en dat zonder Brian Jones.

Wat een album! Die sfeer en die afwisseling....heerlijk

El Duderino schreef:

PARDON!!!!

Is zeker waar. En dat doen de Beatles nou over hun gehele periode! (+ Klassiek)

avatar van avdj
Alsof dit hun enige afwisselde album was....:? Heb je bijvoorbeeld weleens Sticky Fingers of Let It Bleed geluisterd? Zeker doen! En dat klassiek was was George Martin.

avatar van El Duderino
En vergeet Beggars Banquet natuurlijk ook niet!!!

Dat is inderdaad ook een geweldige Sones CD

avatar van Paalhaas
Beste Stones-plaat. Punt. 5/5

avatar van avdj
Inderdaad, en dat zonder Brian Jones.

Hmm,ik vind Forty Licks beter

Deze besteld vanmiddag

Dat werd tijd!!

avatar van avdj
Viel me de eerste keer wel wat tegen trouwens, maar na 3/4 luisterbeurten was ik verkocht.

Dat werd tijd!!

:d u hoort van mij!

avatar van avdj
Haha, maar heb je wel al wat albums van de Stones?

avdj schreef:

Haha, maar heb je wel al wat albums van de Stones?

Die live cd en Hot Rocks.

avatar van avdj
Hot Rocks was ooit levervaar in 4 versies. 1&2 en More Hot Rocks 1&2. Tegenwoordig zijn er 2 geremasterde versies. Hot Rocks en More Hot Rocks. Beide geven wel een goed overzicht van de hits vind ik. Maar persoonlijk luister ik veel liever Exile On Main St. Die sfeer is gewoon zo meesterlijk goed.

Klopt ik heb deel 1.

avatar van HiLL
Zes keer beluisterd in zijn geheel tot nu toe en het is een lekker album, dat zeker! Maar ik denk wel dat het een schromelijk overschat album is...maar goed wie weet.

avatar van avdj
Overschat....? Door talloze muziekbladen uitgeroepen tot het beste jaren 70 album. En het wordt altijd genoend als er een Top-10 aller tijden gemaakt wordt.

Maar goed, misschien dat het jou nou eenmaal niet weet te raken, dat heb ik bij zoveel albums die de hemel in worden geprezen. Blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

avdj schreef:

Gokje, jij hebt dat Beatles albums???

avatar van avdj
Pet Sounds mag ook bij dat lijstje.

HiLL schreef:

Klopt,het is een nogal overschat album.
Je kunt beter maar weer The Beales luisteren,
want dat is tenminste op waarde geschat,fantastisch!!!