King Crimson - In the Court of the Crimson King (1969)

Alternatieve titel: An Observation by King Crimson

Label: Island

1. 21st Century Schizoid Man (7:24)
  2. I Talk to the Wind (6:00)
  3. Epitaph (8:52)
  4. Moonchild (12:15)
  5. The Court of the Crimson King (9:20)
  6. Moonchild [Full Version] * (12:13)
  7. I Talk to the Wind [Duo Version] * (4:54)
  8. I Talk to the Wind [Alternate Mix] * (6:34)
  9. Epitaph (Backing Track) * (9:02)
  10. Wind Session * (4:28)
Heb deze ondertussen een jaar in mijn bezit. Ik weet nog goed dat mijn platenboer zij " Hij man dat is een echte topplaat ".
Dit is mijn eerste kennismaking met KC . Voor mij een groeiplaat.
Ik ben opgegroeid met bands als Pink Floyd, Yes, Genesis, Rush en dan is King Crimson toch weer iets anders. Ga toch nog op zoek naar meer werk van KC ……….
voorlopig 3.5*

Oh die gaat, qua waardering, echt wel omhoog hoor als je deze plaat meer draait

avatar van Tully
CD al een tijd in huis. Maar weer eens beluisteren met de bestelling van In The Wake Of Poseidon onderweg. Prima album, alleen dat gefrutsel aan het eind van Moonchild had om mij dan weer niet gehoeven. Greg Lake kon wel mooi zingen.

avatar van Obscure Thing
Dit is een album die ik steeds meer ben gaan waarderen in de loop der jaren. Het is eigenlijk één van de weinige prog-albums die ik op waarde schat. Dit album heeft een onheilspellend geluid, en het wordt eerder chaotisch dan bombastisch. Dat bombastische is iets wat ik bij andere prog dan heel erg storend kan vinden. Eigenlijk staat er geen zwak nummer op, van breekbare nummers tot chaotische knallers, en dat alles meesterlijk met elkaar versmolten.

Fun-fact: ik ben dit album weer opnieuw gaan luisteren door Kanye West.