50 Cent - Curtis (2007)

Label: Aftermath (II)

1. Intro (0:51)
  2. My Gun Go Off (3:12)
  3. Man Down (2:50)
  4. I'll Still Kill (3:41)

met Akon

met Justin Timberlake en Timbaland

8. Follow My Lead (3:18)

met Robin Thicke

9. Movin' on Up (3:24)
  10. Straight to the Bank (3:11)

met Tony Yayo

11. Amusement Park (3:09)
  12. Fully Loaded Clip (3:14)
  13. Peep Show (3:52)

met Mary J. Blige

16. Curtis 187 (3:58)
  17. Touch the Sky (3:10)

met Tony Yayo

18. Hustler's Ambition * (3:57)
  19. Smile (I'm Leavin') * (4:29)
  20. I Get Money [Forbes 1, 2, 3 Remix] * (4:33)

met Diddy en Jay-Z

avatar van René.
Ik moest wel heel hard lachen toen Eminem het nog redelijke peep show totaal veprestte

avatar van KILLERBEE99
Toch nog wel een aardig albumpje van 50 Cent, vooral Fire

avatar van Harco
Stiekem toch wel een klein pareltje van 50 dit, hoor. Biters! Hij is hier veel meer op dreef dan op The Massacre.

avatar van UmindC
Ik had een 1.0 hierop gestemd, maar eerlijk gezegd weet ik me niets meer te herinneren van deze hele plaat. Ik verwijder mijn stem maar, en ga hem binnenkort opnieuw luisteren.

avatar van GijsV
Come & Go is toch wel mijn favoriete track van 50. Voor de rest vind ik dit wel een vet album..

PriestMaiden
Minste werk van 50 Cent, een echte goede song kan ik hier moeilijk op aanduiden, Ayo Technology en My Gun Go Off zijn niet slecht, maar ook niet super.
Zelf Eminem (Peep Show) en Dr. Dre (producties op Straight to the Bank, Fire en Come & Go) kunnen dit album niet recht houden. En die Akon

avatar van bennerd
Dit staat de laatste dagen weer aardig veel op ten huize bennerd. Gewoon heerlijk hersenloze pimphop.

avatar van UmindC
Bennerd heeft zojuist een nieuw genre bedacht: 'Pimphop'.
Ik moet deze overigens nog steeds eens (her)beluisteren. Gaat ik ergens deze week nog doen.

avatar van Harco
Nee hoor, daar was Andre Nickatina hem al lang mee voor.

Wanneer dan?

avatar van bennerd
Ah, jammer. Toch ga ik het gewoon blijven gebruiken. Lekker nummer trouwens.

UmindC schreef:

Zeker doen Gewoon knop omdraaien, geen enkele rapkwaliteiten verwachten en deze schijf hard door de boxen blazen.

avatar van Harco
Ja, dit is misschien wel Curtis' beste.

avatar van bennerd
Ik had niet gedacht dat ik het ooit ging zeggen, maar in de eerste verse op Ayo Technology flowt Fiddy bijna goed. In de tweede verse klinkt het dan weer wat te vlot.

avatar van Rhythm & Poetry
Tony Yayo zijn bijdrage op Straight to the Bank is muzikaal gezien zijn beste bijdrage ooit.

avatar van DarkoMarco
naast iets mindere nummers als:

Man Down
Fire (wat een geschreeuw)
Curtis 187
Touch the Sky
Amusement Park

Is de rest echt goed

50 komt dit keer weer met een goed album, fiddy met zijn zware beats, en zijn eigen stijl van lyrics blijft altijd leuk.

I'll Still Kill
I Get Money
Movin' on Up
Straight to the Bank
AYO Technology

zijn echt de top nummers van dit album. Yayo blijft comisch

Hopelijk word zijn nieuwste album net zo goed als dit (of beter) Maar hopelijk niet zo slecht als Before I self destruct

*4.0

Gucci-Mane
50 Cent heeft nog wel leuke tracks hier , maar die gevoel van zijn vorige 2 meesterwerken zie je niet meer.

avatar van Yestsida
50's minste album tot nu toe.

Man Down (jammer dat het gecensureerd is), I'll Still Kill, I Get Money(!), AYO Technology, Follow My Lead en Fully Loaded Clip zijn stuk voor stuk prima nummers maar de rest is toch niet van hetzelfde niveau.

My Gun Go Off, Movin' on Up, Straight to the Bank, All of Me, Curtis 187 en Touch the Sky zijn prima nummers, maar niet zo subliem als de voorgaande.

De rest stelt teleur. Come & Go heeft een middelmatige (Dre-) beat, maar vooral het refrein van 50 en Dr. Dre is gewoon tergend. Amusement Park lijkt een single dat Curtis op automatische piloot gemaakt heeft. Peep Show is stukken beter dan Gatman & Robbin op The Massacre, maar behaald het niveau van Patiently Waiting en Don't Push Me (GRODT) bijlange na niet. Vooral Eminem's strofe is middelmatig.
Op Fire stelt Dr. Dre nogmaals teleur. Dit lijkt wel een vergeten standaardproductie waar Dr. Dre van af wou. 50, Young Buck en Nicole Scherzinger zijn precies ook maar op automatische piloot bezig.
Bonustrack Smile (I'm Leavin') is niet veel soeps, vooral het refrein is weer tergend.

Toch een redelijk teleurstellend album, wat vooral te danken is aan Dr. Dre en Eminem. Vreemd.

avatar van Johnny Marr
De 4 beste nummers zijn AYO Technology, Follow My Lead, Straight To The Bank en Peep Show. Verder zijn My Gun Go Off en Curtis 187 ook nog best aardig. De rest is grotendeels absolute bagger. Het album duurt echt wel een tiental minuten te lang.

Dat refrein van Fully Loaded Clip...