Run the Jewels - Run the Jewels 4 (2020)

Alternatieve titel: RTJ4

geen stemmen

Label: RBC

1. Yankee and the Brave (Ep. 4) (2:26)
  2. Ooh La La (3:04)

met Greg Nice en DJ Premier

3. Out of Sight (3:21)

met 2 Chainz

4. Holy Calamafuck (3:58)
  5. Goonies vs. E.T. (3:03)
  6. Walking in the Snow (3:55)
  7. Ju$t (3:25)

met Pharrell en Zack de la Rocha

8. Never Look Back (2:57)
  9. The Ground Below (2:32)
  10. Pulling the Pin (3:37)

met Mavis Staples en Josh Homme

11. A Few Words for the Firing Squad (Radiation) (6:42)
  • vanaf vrijdag 5 juni te koop
avatar van Slowgaze
Een feature met Pharrell Williams én de S door een $ vervangen geeft wel goed aan hoe glad El-P 'dankzij' Run the Jewels is geworden. Begint echt tijd te worden voor een lekker harde, smerige soloplaat and I will die on this hill.

avatar van SirPsychoSexy
Daar zal je nog een hele tijd op mogen wachten dan, want El lijkt zich voorlopig rot te amuseren met RTJ. Yankee and the Brave is trouwens allesbehalve glad wat mij betreft.

De eerste twee vrijgegeven nummers van dit album vind ik niet slecht, maar ik ben er nog niet echt door weggeblazen. Hopelijk levert het album als geheel wel weer de kwaliteit van met name de afgelopen 2 platen.

De laatste twee songs in de tracklist trekken bij mij alvast het meest de aandacht: Pulling the Pin omwille van de interessante features, en de afsluiter omwille van de speelduur. RTJ2 en RTJ3 eindigden allebei ijzersterk, en ik hoop en vermoed dat het hier niet anders zal zijn.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Poeh, dit wordt weer hard hoor. Vantevoren maar ff de drie voorgangers draaien

avatar van Johnny Marr
HO

2 Chainz-feature! Afgrijselijke hoes wel, jammer.

avatar van Arrie
Slowgaze schreef:

avatar van Slowgaze
Arrie schreef:
Ik vind Josh Homme echt een veel kuttere featuring dan Pharrell.

Ik ben met beiden niet echt blij. Laat El Producto Aesop Rock en Cage maar weer eens bellen.

avatar van SirPsychoSexy
Arrie schreef:
Ik vind Josh Homme echt een veel kuttere featuring dan Pharrell.
Wat is er mis met Josh Homme?

avatar van JVT
JVT
Idd niks mis met Josh Homme.

Ooh la la is wel een heel irritant nummers, slechtste dat ze al uitgebracht hebben. Die andere single is wel heel erg goed.

avatar van Johnny Marr
Ik vind beide singles goed. Laat maar komen dit album!

avatar van panjoe
In principe zouden Pharrell en Homme beide goed bij de muziek van RTJ kunnen passen, aangezien ze beide op hun eigen manier weten te balanceren tussen pop en rock, catchy en punchy. En ze hebben een prima oor voor rake hooks. Het wordt afwachten hoe het in de praktijk uitpakt, maar voorzichtig optimistisch durf ik wel te zijn, zelfs over de features.

Ooh La La ben ik wel steeds meer gaan waarderen, al is het nog lang niet zo'n banger als de eerste singles van deel 2 en 3.

avatar van -SprayIt-
Heel veel zin in!

avatar van waxs
Ik hoop dat het weer meer van hetzelfde is

avatar van Kos
Kos
Lekker hoor die video!

avatar van bennerd
Slowgaze schreef:

Spant die rugzak niet wat te hard?

avatar van ArthurDZ
We're gonna need a bigger hype boat boysss