Bob Dylan - Highway 61 Revisited (1965)

Folk / Rock
Label: CBS

1. Like a Rolling Stone (6:13)
  2. Tombstone Blues (6:00)
  3. It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train to Cry (4:09)
  4. From a Buick 6 (3:19)
  5. Ballad of a Thin Man (5:58)
  6. Queen Jane Approximately (5:31)
  7. Highway 61 Revisited (3:30)
  8. Just Like Tom Thumb's Blues (5:32)
  9. Desolation Row (11:22)
avatar van BoyOnHeavenHill
  (ging ik althans van uit, volgens mij zijn er uit deze periode meer foto's van hem mèt dan zónder zonnebril)

avatar van metalfist
Ik dacht dat het een mondharmonica was, maar nu ben ik eerder aan het neigen naar een zonnebril.

avatar van AdrieMeijer
Ik denk nu inderdaad ook een zonnebril. Er zijn nog andere foto's van deze fotosessie, waar je het iets beter op kunt zien. Wat een geweldige uitstraling heeft die kerel toch. Retecool, zogezegd.

avatar van Poles Apart
AdrieMeijer schreef:

Z'n Ray-Ban zonnebril inderdaad.

avatar van willemmusic
Ik hield het voor een capodaster, zo'n ding waarmee je op de hals gitaarakkoorden in een andere toonsoort kunt schuiven...

avatar van Rudi S
Hier wordt dat zonnebril verhaal ook al beschreven.

Highway 61 Revisited - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

Onder Artwork and packaging.

avatar van AdrieMeijer
Rudi S schreef:
Hier wordt dat zonnebril verhaal ook al beschreven.

Een informatief stukje. Leuk dat ook hier de uitstraling van Dylan al genoemd wordt.

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

Daar is Dylan ook weer in deze lijst. Dit album kende ik nog niet. Vooral de openingstrack kende ik al van dit album. De rest van de nummers zei mij in eerste instantie wat weinig. Dylan lijkt hier te kiezen voor een meer bluesy inslag van zijn muziek. En dat maakt het best prettige muziek. Er zit lekker veel energie in het album en bijvoorbeeld een Desolation Row is gewoon een sterk nummer. Leuk om dit album eens gehoord te hebben van de vermaarde Bob Dylan.

avatar van Harderwiek
Wat is dit toch een heerlijk album, luistert altijd zo lekker weg. Op de een of andere manier heb ik nooit echt wat gehad met de opener op dit album, maar het zet een mooie toon voor de rest van het album. Als ik er zo over nadenk vind ik het tweede gedeelte van deze plaat ook wat sterker dan het eerste deel, de afsluiter is dan ook mijn duidelijke favoriet. Maar eigenlijk is alles op dit album geweldig. Toch blijft de akoestische Bob Dylan, en in het bijzonder The Freewheelin' Bob Dylan, mijn voorkeur hebben. Maar ook dit is een pareltje, tegen de 4,5* aan.