The City Gates - Age of Resilience (2021)

Canada
Label: Icy Cold

1. Nowhere Nagasaki (0:51)
  2. The Pyre (3:39)
  3. Cape of Good Hope (5:24)
  4. Tending a Dead Woman's Garden (5:09)
  5. Le Silence (2:41)
  6. Roman Empire (4:33)
  7. Siegfried 1969 (3:51)
  8. Claiming Race (2:53)
  9. Copenhagen (5:31)
  10. Slush (4:15)
  11. Foghorn's Cry (5:19)
avatar van Scarlet
Door het grote aanbod aan nieuwkomers in het postpunk genre zijn er soms bands die ik over het hoofd zie, niet omdat ze slecht zijn maar een mens kan nu eenmaal niet alles bijhouden en kennen, nietwaar? Welnu, dit is zo'n band die ik tot voor kort niet kende. Afgaande op de vrijgegeven songs van dit album en de voorganger Forever Orbiter vind ik het wel de moeite van het beluisteren waard. Eveneens afkomstig uit Canada zou ik dit kunnen omschrijven als een 'donkere' versie van hun landgenoten van Actors. Nadruk ligt ook wat meer op shoegaze en daar moet je van houden, maar mede daardoor is de muziek wel meeslepend. Ze zingen zelfs een liedje in het Duits, moet je durven als Amerikaan! Afgelopen week werd ik op Facebook getipt om deze band eens te luisteren en die tip geef ik graag door.

Age of Resilience | The City Gates - thecitygates.bandcamp.com

avatar van Jumpjet
Nou ben ik geen kenner van het genre, maar doe ik deze band tekort als ik ze een Joy Division-imitatie vind?

avatar van Scarlet
Jumpjet schreef:

Helemaal niet, het hele postpunkgenre is gebaseerd op o.a. Joy Division. Ik hoor hier ook de shoegaze van The Jesus and Mary Chain terug, hoewel minder dan op voorgaande albums. Er zit veel galm op de zang, dat vind ik wel een minpuntje. Muzikaal zit het verder best goed in elkaar. Ik ga dit album zeker vaker luisteren; een fijne mix van postpunk, shoegaze en dreampop.