Star One - Revel in Time (2022)

geen stemmen

Label: InsideOutMusic

1. Fate of Man (5:29)
  2. 28 Days (Till the End of Time) (7:21)
  3. Prescient (6:34)
  4. Back from the Past (4:50)
  5. Revel in Time (4:38)
  6. The Year of ’41 (6:20)
  7. Bridge of Life (5:14)
  8. Today Is Yesterday (5:46)
  9. A Hand on the Clock (5:52)
  10. Beyond the Edge of It All (4:52)
  11. Lost Children of the Universe (9:46)
  • vanaf 18 februari te koop
avatar van Leptop
Eerste nummer is vrijgegeven. Klinkt bekend in de oren, dik in orde, maar zeer herkenbaar.

avatar van namsaap
Lost Children.... klinkt veelbelovend! Ik vraag me alleen af waarom dit onder de vlag van Star One uitgebracht wordt. Stilistisch is is het onderscheid met Ayreon op dit nummer nihil. Het onderscheid lijkt vooral in het concept aanwezig te zijn.

avatar van Leptop
Precies. Het verschil met Ayreon is minimaal tot eigenlijk afwezig. In dat opzicht is Lucassen zijn succesformule vakkundig aan het exploiteren. Wel knap dat hij ook hier weer zo'n typische powersound produceert die toch weer aanstekelijk klinkt.

avatar van Bonk
Inmiddels is het tweede nummer ook vrijgegeven. Nu de opener, Fate of Man. Ik heb de video ook maar even toegevoegd. Ik word er wel blij van op het eerste gehoor. En eens dat er niet veel verschil te bespeuren valt met Ayreon, maar heb toch de indruk (en ook wel de hoop) dat deze weer wat sterker zal zijn dan de laatste Ayreon-worp (Transitus), die ik toch wel wat vond tegenvallen.

Ik vind fate of man wel een erg sterk nummer wat gelijk in je kop blijft zitten.

avatar van gigage
Lost children of the universe is een pracht epic.. Stevie Vai met een flinke bijdrage, lekker hoor.

avatar van ProgMetal
Er kan besteld worden

avatar van gigage
De "guess the artist" is nu voorbij, niet? 2 CD' s met dezelfde songs met alternatieve versies op CD 2 met andere zangers. En het zijn er nogal wat.
Als gitaristen zien we in ieder geval Joel Hoekstra (Whitesnake), Adje Vandenberg (Whitesnake), Steve Vai (Whitesnake), Ron Bumblefoot (GnR), Michael Romero (symphony X), Timo Somers (Delain), Marcel Singor (Kayak). De minstens 18 zangers kun je tevens vinden op Ajens YT kanaal, de oudjes Joe Lynn Turner (rainbow) en Tony Martin (black sabbath) duiken ook op, grappig.

avatar van ProGNerD
Net alle 3 de vrijgegeven nummers gecheckt en inderdaad het is wel onmiskenbaar Ayreon signature, maar het thema spreekt me wel aan, dus ben benieuwd hoe het gehele concept uitpakt...