The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)

Blues / Rock
Label: Capricorn

1. Statesboro Blues (4:20)
  2. Trouble No More * (3:43)
  3. Don't Keep Me Wonderin' * (3:27)
  4. Done Somebody Wrong (4:34)
  5. Stormy Monday (8:49)
  6. One Way Out * (4:56)
  7. In Memory of Elizabeth Reed (13:06)
  8. You Don't Love Me (19:14)
  9. Midnight Rider * (2:55)
  10. Hot 'Lanta (5:21)
  11. Whipping Post (23:05)
  12. Mountain Jam * (33:39)
  13. Drunken Hearted Boy * (6:57)
totale tijdsduur: 1:18:29 (2:14:06)
avatar van Don Cappuccino
Zo zie je het maar, in de laatste reacties wordt er gesproken over dat Mountain Jam te lang is, voor mij was Mountain Jam juist de reden om de 2-cd-versie te kopen. Hetzelfde geldt trouwens voor Whipping Post, dat is misschien wel mijn favoriete moment van de plaat samen met In Memory of Elizabeth Reed. Sowieso is deze plaat van begin tot eind genieten.

avatar van Mjuman
Don Cappuccino schreef:

Veel hangt af van je perspectief en je pensum (muzikale cv) - als je zeg maar > 55 jaar muzikale luisterervaring op de meetlat hebt, ben je wellicht - net zoals ik en wellicht ook Kalamitsi - op bepaalde muziekfragmenten uitgepierelierd - de drumsolo in In-A-Gadda-Vida is er zo een, of de sax in Bakerstreet en bij ellenlange solo's op jazz-concerten verlies ik ook altijd mijn aandacht (duidelijkste voorbeeld: de extra cd's in de box van The Complete Bitches Brew sessie)

Van deze band volstaan voor mij de eerste 2 albums, de kern zeg maar, - die heb ik op een cd; al heb ik die wel weggeven

avatar van Don Cappuccino
Mjuman schreef:

De drumsolo van In-A-Gadda-Da-Vida heb ik nooit interessant gevonden, overbodig stuk dat nergens heen gaat. Het extra materiaal van The Complete Bitches Brew daarentegen, dat vind ik wel fantastisch.

avatar van hansjepansje71
Tijdloze muziek. Zo vreselijk goed!