Riverside - ID.ENTITY (2023)

Polen
Label: Inside Out

1. Friend or Foe? (7:29)
  2. Landmine Blast (4:50)
  3. Big Tech Brother (7:24)
  4. Post-Truth (5:37)
  5. The Place Where I Belong (13:16)
  6. I'm Done with You (5:52)
  7. Self-Aware (8:43)
  8. Age of Anger [Instrumental] * (11:56)
  9. Together Again [Instrumental] * (6:29)
  10. Friend or Foe? [Single Edit] * (5:59)
  11. Self-Aware [Single Edit] * (5:29)
avatar van chevy93
Het is echt wel een fijn album hoor. Muzikaal gezien dan. Tekstueel is het mij te prekerig en bij vlagen ook wel erg banaal. Neem een strofe als dit:
Another pop-philosopher
Tells you how you should live
By starting from getting to know yourself
Wow, BFD, indeed
Tell me something I don't know about
Tell me something that doesn't sound
Like you just finished high school
And learned by heart
A few well-known quotes from your favourite browser
Ironisch genoeg is dat juist wat ik denk bij dit soort teksten. Het is gewoon zo weinig creatief. Ik heb liever wat spitsvondigheid, met wat leuke taalvondsten.

avatar van Leptop
Ik vind de teksten an sich ook niet sterk, wat simplistisch overkomend, maar qua thema wel sterk. De muziek maakt dat ik me er niet zo druk over maak.

Het concert zelf was erg goed. De nieuwe nummers kwamen zeker goed uit de verf. Lesoir had ik eerder gezien, die zijn zeker niet zo goed ingespeeld als Riverside, maar hun album Mosaic vind ik toch echt wel goed. Prima opener inderdaad en het nieuwe nummer maakt me nieuwsgierig.

avatar van Aproxis
Eens met de heren hierboven, de teksten zijn wel erg zwak hoor. En daardoor mist het album ook wel wat emotie. Eigenlijk heeft ieder vorig album wel een bepaalde sfeer en emotie. En dat is het misschien ook precies met dit album waarom het net niet zo hoog scoort als de vorige albums. Het mist een stukje overtuiging in wat ze willen overbrengen. Als ik dat dan bijvoorbeeld naar een ander album kijk dat ik wat minder vond, Wasteland, die hoort inmiddels bij mn favorieten. Je hoort in dat album gewoon het gemis van hun vriend. Eerst voelde dat kaal, maar dat heb ik niet meer.

Een ander zwakker album over het geheel vond en vind ik Rapid eye movement. Het is de vraag of ID.entity door de jaren wel overeind gaat blijven en een klassieker, zoals op REM gaat opleveren.

avatar van Ricardo74
Dit album is niet echt slecht en bevat wel wat lekkere deuntjes. Maar het is toch wel de minste van het repertoire. Net iets te poppy en flauwtjes. Had ook heel goed een andere band kunnen zijn dit album.