Riverside - ID.ENTITY (2023)

Polen
Label: Inside Out

1. Friend or Foe? (7:29)
  2. Landmine Blast (4:50)
  3. Big Tech Brother (7:24)
  4. Post-Truth (5:37)
  5. The Place Where I Belong (13:16)
  6. I'm Done with You (5:52)
  7. Self-Aware (8:43)
  8. Age of Anger [Instrumental] * (11:56)
  9. Together Again [Instrumental] * (6:29)
  10. Friend or Foe? [Single Edit] * (5:59)
  11. Self-Aware [Single Edit] * (5:29)
avatar van Leptop
Ayreonfreak schreef:
Grappig...

Word ik te oud?

Nee hoor, waarschijnlijk is dit gewoon je dag niet

avatar van Alicia
symforock schreef:
Lekker album hoor ! De dag na de release gekocht bij mij favoriete platenzaakje in Hengelo. (niet om reclame te maken maar het heeft iets met spinazie te maken ). Anyway de Cd was uitverkocht dus maar blind de luxe edition gekocht en absoluut geen spijt van. De blu-ray is netjes verzorgd en de DTS-HD mix in 5.1 klinkt nice. Wel fijn dat er ook weer wat vrolijke nootjes te horen zijn.

Zeker een mooie uitgave! En een schitterend geluid ook!

avatar van ProGNerD
Ayreonfreak schreef:
Grappig...

Ik weet nog dat ik verhitte discussies hier op MuMe heb gevoerd over hoe goed Riverside wel niet was, absoluut geen metalen Pink Floyd kloon was en dat ik als een waakzame herdershond over zijn favoriete speeltje waakte...

Nu heb ik alleen Friend or Foe? gehoord en daarna absoluut geen aandrang gehad de rest te luisteren.

Word ik te oud?

Nee hoor, maar het is doodzonde te stoppen na het 1e nummer. Zoals ik hierboven al schreef is dit een beetje een atypische opener voor Riverside in het algemeen en het album in het bijzonder. Maar zoals je bijv. in de Prog Report interview podcast (zie mijn link op pagina 1) kunt horen is dit een weloverwogen en bewuste keuze van Mariusz geweest. Grappig trouwens dat ik Friend or Foe juist wel een van de hoogtepunten vind

(En oh ja, ik heb zelf Abraham net gezien afgelopen jaar en dat is geen enkele belemmering kan ik je vertellen, hoor... )

avatar van Clownvis
Ook inmiddels in mijn bezit en meerder keren gedraaid. Deze klinkt stukken beter dan de wat sombere voorganger Wasteland welke ik bijna nooit meer draai. Sterker nog, dit vind ik zelfs een van de betere uit de gehele Riverside collectie met hoogtepunt het lange "The Place Where I Belong" maar de rest is ook genietbaar. Ik ga met Alicia mee en geef deze 5 sterren.

Oh ja, kennelijk moet ik Katatonia eens gaan beluisteren, schijnt wel wat te zijn

avatar van ABDrums
Clownvis schreef:
Ik ga met Alicia mee en geef deze 5 sterren.

Je bent vergeten sterren uit te delen.

avatar van Clownvis
Oeps, dat schiet niet op natuurlijk.

avatar van cageman
Waar Alicia altijd zulke prachtig mooie verwoordingen gebruikt voor het recenseren van een album, kan ik alleen maar zeggen: wat een tijd geleden dat ik zo heb genoten van een nieuw album als deze…

avatar van lennert
Zo'n band waarvan meerdere mensen me al eerder verteld hebben dat ik het goed zou moeten vinden en waar ik nu pas bij instap. Tof! Ik had van tevoren verwacht dat het iets meer naar metal zou neigen, maar ben eigenlijk wel blij dat dit niet zo is. Doet me in dat opzicht eerder aan een iets technischere Marillion denken, helemaal door het sfeervolle basspel. Erg fijn, heb ook maar meteen Shrine Of New Generation Slaves en Love, Fear and the Timemachine aangeschaft. Zal binnen een maand de rest ook wel hebben.

avatar van Leptop
Ik ben ook een late instapper. Geen spijt van gehad. Ben ook fan geworden van Lunatic Soul, het soloproject van Mariusz Duda.