Neil Young & Crazy Horse - Weld (1991)

Canada / Verenigde Staten
Label: Reprise

1. Hey Hey, My My (Into the Black) (5:42)
  2. Crime in the City (6:33)
  3. Blowin' in the Wind (6:48)
  4. Welfare Mothers (7:04)
  5. Love to Burn (9:58)
  6. Cinnamon Girl (4:47)
  7. Mansion on the Hill (6:14)
  8. F*!#In' Up (7:09)
  9. Cortez the Killer (9:47)
  10. Powderfinger (5:56)
  11. Love and Only Love (9:19)
  12. Rockin' in the Free World (9:22)
  13. Like a Hurricane (14:00)
  14. Farmer John (5:00)
  15. Tonight's the Night (8:43)
  16. Roll Another Number (5:21)
avatar van iggy
Akkerman en Young zijn toch ook niet met elkaar te verglijken. Althans, dat is mijn mening.

avatar van bikkel2
iggy schreef:

Dat is ook zo iggy.
Het gaat er ook niet om wie beter is.
Twee werelden van verschil.

avatar van iggy
Ach maakt verder ook niks uit. Ik luister met een hoop plezier naar zowel Young als Akkerman. En daar gaat het tenslotte om.

avatar van linxde1
Who the f*ck is Akkerman!? Met z'n mening over Neil.

avatar van Tony
De veel betere gitarist van de twee, dus je hoeft m nou ook weer niet weg te zetten als n nobody. Maar daar draait t niet altijd om, wie de beste is, en dat weet Jan maar al te goed. Jan zou willen dat ie de status van die bromvlieg in puntzak ook maar een klein beetje benaderde.

avatar van linxde1
Tony schreef:

Ik was even verontwaardigd. Eerlijk gezegd heb ik nooit naar Akkermann geluisterd. Hij zal vast een goede gitarist zijn. Misschien zo'n te perfecte girarist?

Ik zou zeggen beste linxde1 luister eesn naar Jan. in 19977 beste gitarist van Europa. Is (nog steeds) top!!!!!!!!!!!!

avatar van Timk
Dit was begin jaren 90 het eerste wat ik door aanraden van mijn vader kocht van Young, (en zeker niet het laatste) en tot de dag van vandaag nog steeds een van mijn favoriete live albums die ik in mijn kast heb staan. Dus nu ook maar een stem, een hele mooie 4,5.

D'Ouwe Nelis
Op dit album spelen Neil Young & Crazy Horse vooral stevige jankende gitaarmuziek met melodieuze zang. De meeste nummers staan ook op eerdere studioalbums van Neil Young.
De beste nummers vind ik Mansion on the Hill en Love and only Love, die beide afkomstig zijn van het album Ragged Glory.

avatar van harm1985
De komende 23 uur (dus tot 17 November 16:00) staat de toegift van het concert in Buffalo op Neil's website:

Neil Young Archives - neilyoungarchives.com

Campaigner (met Crazy Horse), Welfare Mothers en Like a Hurricane.

avatar van harm1985
Zit nu de DVD van Weld te kijken (VHS transfer). Ik val ik herhaling, maar deze mix is oneindig veel beter dan de CD. Misschien wel het beste dat Neil met Crazy Horse heeft gedaan. Het is wat vervormd, maar de gitaren beuken gewoon 100 minuten lang in je gezicht en de versie van Crime in the City is gewoon onovertroffen. Verplichte kost als hij ooit nog op DVD of Blu-Ray uitkomt.

avatar van Rudi S
Neal Peart schreef:

Duidelijk dat jij behoorlijk in reïncarnatie gelooft

avatar van henk01
harm1985 schreef:

Bedoel je die dvd die begint met hey hey my my met daarna crime in the city?

Idd ontketend is ie daar. Fantastisch!

avatar van harm1985
Ja henk01, die bedoel ik.

avatar van harm1985
Weld wordt samen met Freedom, Ragged Glory deluxe en Arc opnieuw uitgebracht op vinyl (en CD). Weld en Ragged Glory zijn 3 LP's, Freedom denk ik 2 een Arc 1. Wordt een dure box.

Voor de goede orde, Weld was een dubbel LP een Ragged Glory een enkele, 30 minuten per plaatkant is niet bepaald optimaal. De nieuwe versie moet dus stukken beter klinken (zelfs al is het digitaal opgenomen).

Oh, de DVD van Weld komt tegelijkertijd uit. Greedy Hand Store exclusive. Net als Return to Greendale op Blu-ray (vanaf 19 maart).

avatar van harm1985
Het is misschien een opname vanuit het publiek, maar het klinkt verdomd goed:
Neil Young w/ Crazy Horse - February 19, 1991 - Hartford, CT