Eagles - Long Road Out of Eden (2007)

Rock / Country
Label: Lost Highway

1. No More Walks in the Wood (2:00)
  2. How Long (3:16)
  3. Busy Being Fabulous (4:20)
  4. What Do I Do with My Heart (3:54)
  5. Guilty of the Crime (3:43)
  6. I Don't Want to Hear Any More (4:21)
  7. Waiting in the Weeds (7:46)
  8. No More Cloudy Days (4:03)
  9. Fast Company (4:00)
  10. Do Something (5:12)
  11. You Are Not Alone (2:24)
  12. Long Road Out of Eden (10:17)
  13. I Dreamed There Was No War (1:37)
  14. Somebody (4:09)
  15. Frail Grasp on the Big Picture (5:46)
  16. Last Good Time in Town (7:07)
  17. I Love to Watch a Woman Dance (3:16)
  18. Business as Usual (5:31)
  19. Center of the Universe (3:42)
  20. It's Your World Now (4:22)
  21. Hole in the World * (4:17)
  22. Please Come Home for Christmas * (3:00)
totale tijdsduur: 1:30:46 (1:38:03)
avatar van Bluebird
Er zijn natuurlijk meer voorbeelden dat de overleden oprichter/ziel van een band is opgevolgd door een gelijkwaardig vervanger en ik heb de romanticus Frey afgezien van zijn aangename en authentieke vocalen nooit echt essentieel gevonden voor de composities van de Eagles. Zijn aandeel was me meestal te lichtvoetig, glad en te zoetsappig. Toch heeft hij de rockelementen gestimuleerd en daar mag hij zeker om gewaardeerd worden. Felder en Walsh waren daarin een perfecte aanvulling. Ik ga er ook zeker niet van uit dat er ooit nog een album zal verschijnen voor zover er niets meer op de plank ligt, maar inderdaad nog een tributeconcert met alle oudgedienden zou fantastisch zijn.

Leadon oogt nog fris en heeft alles goed doorstaan. Volgens mij ook een man die alle rock 'n roll cliche's snel achter zich gelaten heeft.
Met Randy Meisner gaat het niet goed, als de berichtgeving klopt tenminste.
Meisner heeft al diverse hartinfarcten achter de rug en prive lees je ook de gekste verhalen de laatste tijd.
Zijn vrouw voert hem dagelijks dronken om hem rustig te houden ( )
En hij schijnt tegenwoordig 24 uur onder toezicht te staan.....zegt vriend James Newton.

Ik weet niet wat er allemaal van waar is, maar waar rook is, is vuur.
Meisner heeft in ieder geval sinds 2008 niet meer op het podium gestaan.
Dat klinkt niet goed. Was een fantastische vocalist en naar verluidt een heel lieve man.

avatar van Bluebird
Ja, dat zou goed kunnen. Als je recente foto's van Meisner bekijkt dan herken je hem in geen velden of wegen meer zo als die man is veranderd. En hij is uiteraard de enige die Take It To The Limit mag zingen hoewel dat in de afgelopen 36 jaar ook al werd gedaan door de officiële stand-ins. Die kans acht ik dan ook wel erg klein.

Triest. Ik heb er geen andere woorden voor.
Wellicht ook teleurgesteld door alles wat hem overkomen is.
Zijn solostart was veelbelovend en had eind jaren 80 nog een redelijk succesvolle reunie met Poco.
Ik meen in 2001,heeft hij op eigen initatief nog contact gehad met manager Irvin Azoff voor een verzoek om in de band terug te keren, maar kreeg geen gehoor.
Al met al zal dat er behoorlijk ingehakt zijn.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ben nog steeds ondersteboven van het feit dat Glenn Frey er niet meer is, al blijf ik de afsluiter van dit album veruit het minste nummer vinden.
Dat Meisner zijn gezondheid te wensen overlaat klopt, dat hij aan Azoff gevraagd heeft om in de band terug te keren is mij dan weer niet bekend.
Ik behoor eveneens tot het Henley kamp en had ook wel eens moeite met de wat zoetsappige aanpak van Glenn Frey.
Ik kan me niet voorstellen dat de band een doorstart gaat maken, we moeten hopen dat ze nog wat fraais op de plank hebben liggen.
Overigens heb ik al diverse eerbetonen voorbij zien komen van o.a Bruce Springsteen, Jackson Browne & Billy Joel.
Werd ik wel even stil van.

avatar van musician
Wellicht is het nog te vroeg voor speculeren over een doorstart. Ik weet ook niet hoe het met de rechten ligt.
Aangezien de aanwezige heren allemaal kunnen componeren, spelen en zingen, moet het mogelijk zijn een album zonder Frey te kunnen maken.

Misschien kan naast Meisner ook Bernie Leadon worden teruggevraagd. Die per slot van rekening live ook al weer meedeed.
Ik ben op LROE ook niet onder de indruk van het werk van Frey, meer van Henley. Een kwalitatief nieuw album zou moeten kunnen.

avatar van devel-hunt
Doorstart lijkt me goedkoop worden, stoppen is veel waardiger, zonder Glenn Frey heeft de Eagles zijn bestaansrecht verloren. Hij is door niemand te vervangen, net zoals Don Henley dat niet is.
Bovendien hebben ze sinds 1979, maar 1 plaat gemaakt, niet echt actief zeg maar, dus ze hoeven alleen maar te stoppen met de stadion tours waarvan ze in de zomer van 2015 de laatste hebben gegeven.
Misschien nog een tribute concert waar de lege plek van Glenn iedere keer wordt ingenomen door gastartiesten die iets met de Eagles hadden, zoals Jackson Brown, Linda R etc.

avatar van Bluebird
Net zo min als dat Pink Floyd zonder David Gilmour zijn bestaansrecht heeft verloren hebben de Eagles dat zonder Frey. Het is een beetje hetzelfde geval. Het verlies van een muzikale smaakmaker die in de praktijk best te vervangen is. Compositorisch is Frey al nooit een zwaargewicht geweest en zelfs solo was Henley niet voor niks beduidend succesvoller. Maar de mannen zijn inmiddels op leeftijd en ik kan het me prima voorstellen als ze het mooi hebben gevonden en alleen nog wat hobbyalbums gaan maken. Glenn Frey laat voor zijn fans sowieso een te grote leegte achter.

Eens met Bluebird.
Henley kan sowieso alleen al teren op zijn soloverleden en natuurlijk zal hij live Eaglessongs blijven spelen.
Walsh was al voor de Eagles in de USA succesvol, dus die redt het ook wel.
Ringo Starr ( zijn zwager) zal ook wel een plekje voor hem hebben in diens All-Star band.
Neem Timothy B ook op in de line-up en ze zijn onder de pannen.

avatar van Bluebird
Felder mag ook rustig weer meedoen. Muzikaal zou de band er zienderogen van opknappen in ieder geval. En geen Frey meer om zijn gitaar op aan diggelen te rammen.

Maar dan heb je nog altijd Henley, ook hij heeft toendertijd aangestuurd op het vertrek van Felder.
In de docu zijn zowel Frey en Henley erg bitter jegens Felder.
Als er nog sprake is van een tribute-concert, hoop ik dat hij er bij is.
Bij een evt doorstart ( wat ik niet verwacht) denk ik niet dat hij welkom is.

Maar het is gissen. Maar afwachtem wat de toekomst brengt.
Voor mij in ieder geval geen schok als het stopt.

avatar van ricardo
Uit 2007 alweer dit album, en volgend jaar dus alweer 10 jaar oud!

Weet nog als de dag van gister dat ik hem toen gelijk bij het uitkomen kocht, voor mijn gevoel zeker niet bijna 10 jaar geleden!

De vorige uit 1979, erg productief is het allemaal niet meer geweest na de jaren 70. Toch bijzonder dat er nog steeds mensen denken dat er misschien nog nieuw werk komt. Lijkt me niet relevant, de dood van frey maakt daar volgens mij niets voor uit. Als er nog wat komt dan misschien nog wat onuitgebracht werk. Maar ook dat lijkt mij sterk voor een band die al meer dan 35 jaar nauwlijks iets in de studio gedaan heeft.

Ook de live albums zijn met die uit 1980, hell freezes over en dat melbourne concert goed vertegenwoordigd.

Dan vraag ik mij af waar mensen nog op zitten te wachten. Lekker luisteren naar wat er is, en er is keuze zat immers.

avatar van Bluebird
Aangezien de heren volgens eigen zeggen in de tussentijd gewoon met vakantie zijn is nieuw werk toch nooit uitgesloten? Met veel bonusnummers graag. Anders hoeft het ook niet voor mij.

avatar van ricardo
Ach met 1 album vanaf 1979 zijn eigenlijk alle nummers die nu nog komen min of meer bonusnummers!

Zal mij niet verbazen als er gewoon weer een verzamelaar op de markt komt met misschien 2 of 3 onuitgebrachte nummers erop, daar is het de band ook wel een beetje naar. Dan heeft de fan/liefhebber inmiddels alles 10 dubbel, maar moeten die nieuwe nummers erbij gehaald worden, want het blijven immers Eagles

avatar van TEQUILA SUNRISE
Verlaag met een halfje, zit toch een klein beetje sleet op het album en dat komt toch voornamelijk door de mierzoete songs van Glenn Frey; I Love To Watch A Woman Dance & It"s Your World Now.
Volle mep zou niet meer geloofwaardig zijn, al blijft het mijn favoriete band die altijd een halve ster extra krijgt
Rest van de plaat blijf erg goed tot uitstekend met 2 nummers die bij mij een aparte vermelding blijven krijgen: het titelnummer en Waiting In The Weeds rangschik ik onder het beste werk wat ze ooit uitgebracht hebben.

avatar van musician
De reden waarom het gemiddelde zo laag is van het album: teveel matige songs.

Kies de 9 beste nummers uit, maak er 1 album van zoals dat hoort in de beste Eagles traditie en zie: een top-album.
Jammer van al die overige troep.

Zou een reünie met de terugkeer van Bernie Leadon niet tot de mogelijkheden kunnen behoren? Hij had zich bij de laatste concerten weer gemeld.

avatar van henk01
Welke negen zouden dat dan moeten zijn?

Schrappen zou helpen, maar dan heb je nog geen topalbum naar mijn idee.
Henley onderscheid zich nogal van de rest en Frey stelt teleur.
Daar kunnen Timothy B en Joe W ook weinig meer aan veranderen. Last Good Time In Town is aardig van de laatste, maar de partyrocker Guilty Of The Crime is dan weer wat te makkelijk.
Het zou een beter compactere plaat opleveren. Maar zoals de meeste Eaglesalbums geen topalbum.

Betreft Leadon; De band zal minder frequent touren en ik vermoed dat Bernie het ook wel best vindt. Toch al nooit een liefhebber van het grote gebaar.

henk01 schreef:
Welke negen zouden dat dan moeten zijn?

Uiteraard geheel naar eigen wens samen te stellen!
Maar bij mij komen in ieder geval terug tracks 1 t/m 3, 7, 9, 12, 14, 15 en 18.

avatar van Kondoro0614
Naja, ik heb het album in ieder geval een aantal luisterbeurten gegeven de afgelopen week maar nee, ik ben geen fan. Het duurt me allemaal iets te lang, het is me allemaal iets te sloom en ik ken het langzamerhand allemaal wel hoe de stijl van de 'Eagles' is en ze konden me eigenlijk niet echt meer verassen. Eentonigheid houd stand en van echt genieten kon ik niet spreken. Tuurlijk, de mannen zijn goed en talentvol maar ik heb nu toch echt dat ik ook bij sommige nummers doorgespoeld heb. Zoals ik hierboven al las, er staan te veel matige nummers op en de lange tijdsduur werkt dan vooral in het nadeel.

Ik ben het eens met de opgenoemde tracks, die zijn over het algemeen wel leuk om te horen. 'Fast Company' en 'Long Road Out of Eden' zijn toch wel de nummers waarvan ik kon genieten en ook 'Waiting In The Weeds' was leuk om te horen. De rest laat ik liever wat links liggen, en als je kijkt dat ik persoonlijk maar ongeveer 4 á 5 leuke nummers uit een album van twintig nummers haal, dan is het zeker voor mij niet geslaagd.

En dan sluit ik toch wat negatief en slecht de 'Eagles' marathon af. Helaas is de band niet geworden wat ik gehoopt had maar, ik heb bij sommige albums (en nummers) echt wel genoten van deze talentvolle heren. Ze laten het vaak horen maar helaas raakte mij het persoonlijk nooit, en met wat leuk meegepikte nummers verlaat ik de heren voor even, ik heb het nu wel even gehad met ze .

Eindstand:

Gelukkig wel boven Slayer geëindigd

avatar van Kondoro0614
TEQUILA SUNRISE schreef:
Gelukkig wel boven Slayer geëindigd

Dat zal niet héél moeilijk worden .