The Tapes - Party (1980)

Label: Passport

1. (I Fall) Head First (3:00)
  2. The Mating Season (3:48)
  3. Blue Thighs (2:55)
  4. Point Eighty - Eight (3:38)
  5. Into Action (4:14)
  6. To Assemble (4:05)
  7. LG / DG (2:18)
  8. Lonesome Max (2:45)
  9. Party (3:20)
  10. In the Crocodile's Mouth (2:16)
  11. Insite Out (5:03)
avatar van zaaf
subliem album! creatieve hoogstandjes, mooi en spannend uitgevoerd, prachtig gitaarwerk.
en nou ophouden met dat vergelijken met de talking heads, the tapes hebben net zoveel klasse! (oeps)

avatar van zaaf
bijna zes jaar later en no support.... ik luister nu en word er weer blij van. van de opvolger ook trouwens. wel lastig om aan te komen....

avatar van Dibbel
Ja, ja, ik zal hem eens van de zolder afhalen.

op zolder! tssss....

goed dat je m iig hebt toon. afstoffen en genieten!

avatar van Rudi S
Oei, da's een oud plaatje, ik vond de echte Talking Heads altijd iets mooier

avatar van zaaf
ken je on a clear day ook? minder gitaar maar eigenzinnige composities. fraai!

avatar van Conseclusie
Geweldig album! Pas een jaar of 3 geleden ontdekt, maar was na het horen van het outro van Into Action meteen verkocht. Nu alle 3 albums op vinyl, maar Party vind ik er toch wel ver bovenuit steken.
De productie is helaas wel om te janken, maar dat schijnt binnenkort opgelost te worden met het verschijnen van een geremixte cd-box...(hoewel die release elk jaar weer een jaar wordt opgeschoven)

avatar van zaaf
ochochoch wat is dat moeilijk zeg... ik heb de nieuwe geremasterde opgepoetste totaaldoordemangelgehaalde versie beluisterd....

ja, hij klinkt goed, feller, vooral de bas en de zang zijn afgestoft en naar voren gehaald en waar ik dat met de bas een fijn plan vond en vind, vind ik Rolf nu te dominant in de mix uitgepakt. het is ook zijn dingetje geworden en hoe goed ik het, hem, vind, de balans is ook nu niet helemaal zoals ik hem had willen horen.

hadden ze mij er maar bij moeten betrekken.

ook is de tracklist aangepast, volgorde - overgangetjes en dat zal wel wennen zijn.

zo vergroeid met het originele product en nu maar klagen dat er meer mee is gebeurd dan nodig.

toch hoop ik dat ooit de rest van de discografie ook een beurt krijgt, vooral het debuut kan minder blikkerig en de laatste is gewoon prachtig maar kan iets frisser klinken.

avatar van Manfield
Dit album bevat mooi hoekige gitaarpop liedjes. Wat me daar zo in aanspreekt, zijn de afwijkende gitaar-melodieën en de ritmesectie. Het heeft spanning en intrigeert. De zang van Rolf Hermsen dwingt de aandacht van de luisteraar. Deze band is urgent, ademt toekomst. De eerste vijf nummers vind ik het mooist!

De referentie naar de Talking Heads snap ik wel - ze hebben ook eens in het voorprogramma van die band gestaan. Het (gitaar)pop geluid van dit album is dwars en afwijkend t.o.v. veel generatiegenoten van eind jaren '70.

avatar van Manfield
Afgelopen week op vinyl gekocht, daardoor al weer een paar keer gedraaid. Wat is into action een mooi nummer zeg!

avatar van Chameleon Day
Dit zou anno nu helemaal hip zijn...denk ik. Klinkt nog steeds urgent en fris. Fijne NNW! - NederNeuroWave.

avatar van Jonestown
Het verschil met het debuutalbum (op Plurex) was toen erg groot. De Nederlandse Talking Heads en meer van dat soort onzinnige classificaties was Party vooral een coole plaat. Moest ook wel want het waren jongens die hun lijnen met de Rietveld Academie hadden en dan kon je niet aankomen met flauwekul en in dat opzicht qua achtergrond te vergelijken met The Nits, die hun roots daar ook hadden. Na Party was er nog On A Clear Day (met Mathilde Santing) en toen was het over & uit. Jammer dat The Tapes het nooit verder hebben geschopt dan dat serieuze cultbandje. In elk geval goed dat Party opnieuw is verschenen. En alhoewel geremixed kan die nieuwe versie prima leven naast de nog steeds onverwoestbare originele versie. Een prima update en leuk dat doorzichtige vinyl.