Alicia Keys - As I Am (2007)

Soul / R&B
Label: J

1. As I Am (Intro) (1:52)
  2. Go Ahead (4:35)
  3. Superwoman (4:34)
  4. No One (4:13)
  5. Like You'll Never See Me Again (5:15)
  6. Lesson Learned (4:13)

met John Mayer

7. Wreckless Love (3:52)
  8. The Thing About Love (3:49)
  9. Teenage Love Affair (3:10)
  10. I Need You (5:09)
  11. Where Do We Go from Here (4:10)
  12. Prelude to a Kiss (2:07)
  13. Tell You Something [Nana's Reprise] (4:28)
  14. Sure Looks Good to Me (4:31)
  15. Waiting for Your Love * (3:45)
  16. Hurt So Bad * (2:56)
  17. Another Way to Die * (4:24)

met Jack White

18. Doncha Know (Sky Is Blue) * (4:24)
  19. Saviour * (3:22)
  20. No One [Curtis Lynch Reggae Remix] * (3:57)
avatar van MJ_DA_MAN
Wat is One One toch een verschrikkelijk lelijk nummer zeg . Ik heb niks tegen Alicia en de nummers die ik ken van haar, maar dat nummer vind ik echt vreselijk. Moet hem ook nog eens dagelijks aanhoren op de radio die aanstaat op het werk.

avatar van predator
Geweldig nummer, geweldige cd. Tsja, smaken verschillen, en dat komt bij een dergelijk uitgesproken nummer wel heel duidelijk naar voren.

MJ_DA_MAN schreef:

Hmm... 538 zeker? Los van dat vind ik haar behoorlijk okee.
Alicia krijgt m'n zegen. Ze zorgt tenminste voor wat kwaliteit in de hitparades, en dat is een vies woord daarin.

Hans Brouwer schreef:
Ik wacht nog maar een halfjaar met kopen. Dan koop ik "As I Am (2007)" wel voor € 5 bij een MediaMarkt of zo.

Ben bang dat je nog wel wat kan blijven wachten. Ik denk dat deze vettere hits bevat. Maar Hans, waarom check je dan niet CDWOW.com?

avatar van MJ_DA_MAN
kaztor schreef:
Hmm... 538 zeker?

Klopt. Wat een hel om dat dagelijks aan te horen. En ik bedoelde natuurlijk No One i.p.v. One One om terug te komen op de PM van WernerGSF .

MJ_DA_MAN schreef:
Klopt. Wat een hel om dat dagelijks aan te horen.

Ja, er moet idd. een goed steekje bij je los zitten om dat elke werkdag te kunnen beluisteren.

Timothebizkit
MJ_DA_MAN schreef:

Haha, same here. Dat wijf, ik bedoel, die mevrouw is vanaf seconde 1 aan het zingen alsof ze een wereldrecord geluidsproductie wilt verbreken. Om helemaal gestoord van te worden. Als ik hem hoor kan ik dan ook niet anders dan er op te letten want je moet haast doof zijn om dat geschreeuw NIET te horen.

Sorry voor de fans maar moest dat even kwijt Ga voor de rest ook niet stemmen ofzo want heb het album niet gehoord. Zal vast een goede zijn voor de liefhebbers...

Mijn lievelingsalbum tot nu toe!
Soul en R&B ten top, prachtig gezongen vol passie en hartstocht!

------->4,5*

avatar van catdog
Nieuwe single = Teenage Love Affair.
Één van mijn favorieten van het album.

avatar van Maximusic
Dat is inderdaad een goed nummer, nouja ik vind er geen een slecht op dit album... Ik hoop dat ze "Wreckless Love" en vooral "The Thing About Love" als singel uitbrengt

avatar van j.b.b.l
Ik blijf dit album met plezier luisteren,behalve No One,wordt inderdaad te vaak gedraaid op de radio,ik moet het echt maanden niet meer hebben gehoord wil ik het weer waarderen.Maar de rest van het album is gewoon zeer mooi.

avatar van Nickstbo
Haar optreden hier in België was ge-wel-dig.
Voor mij een once-in-a-lifetime ervaring
Super cd....geniet er nog seeds van

TodiWa
Ik heb hier de cd+dvd-versie liggen. Wie interesse heeft stuurt maar een berichtje.

E.Norton
MJ_DA_MAN schreef:

Dan zet je hem uit , plain and simple Maargoed als je een nummer TE vaak hoor word het saai jah

avatar van Ludakris
Had er de eerste 4 luisterbeurten wat moeite mee, maar is nu volledig in mijn smaak gekomen. Vind 'm beter dan The Diary of Alicia Keys. Maar de eerste cd blijft nog altijd de beste. In deze zit wa meer drive, minder ballads en meer soul en power. Nice!

avatar van Rhythm & Poetry
In dit topic is aan mij de vraag gesteld wat ik zo goed vind aan dit album. Want Rhythm & Poetry en Alicia Keys is op zijn zachts gezegt een opvallende combinatie. Op deze site sta ik bekend als liefhebber van muziek van een heel andere orde. O.a. Steen, Wu- Tang Clan en Jedi Mind Tricks zijn dan ook bijna dagelijks in mijn cd-speler te vinden. Ook ik, zo blijkt, heb een zachtere kant.

Maar wat heeft mij dan doen aantrekken in deze cd? Het antwoord op deze vraag: de schoonheid van deze 28 jaar oude vrouw (ten tijde van dit album 27 jaar). Zo ook in de video van No One, die destijds een keer of 10 per dag op de tv voorbij kwam. Deze video heeft mij doen besluiten om van dit album een impuls aankoop te maken. Want niet alleen op tv en radio wordt je met Alicia Keys dood gegooit maar ook in de gemiddelde platenzaak. Dat ik geen spijt van deze aankoop heb, moge gezien mijn cijfer van 4* duidelijk zijn.

In de intro laat Mw. Augello Cook haar multi talent zien, door de piano op fascinerende wijze te bespelen. Deze klassieke droom is na bijna 2 minuten afgelopen. Pas in het nummer daarop laat de zangeres zich voor het eerste horen. Opvallend, de wat hese stem die mij erg lekker in het gehoor ligt. Opnieuw ondersteund door flink wat piano-gepingel. Het nummer Superwoman zal hier opvolgen een rustig nummer waar Alicia zich opnieuw met een mooie stem laat gelden.

Tekstueel kan R&B mij in tegenstelling tot Hiphop zelden boeien en dat is niet anders op dit album, want hoewel ik haar stem en de ondersteunende muziek mooi vind wordt het tekstueel nooit echt spannend. Zo ook op de megahit No One, prachtige vocalen, tekstueel minder. Na een mooi duet met John Mayer is het tijd voor Wreckless Love, die mijn inziens de mooiste productie bevat. Heerlijk rustig en toch ook weer vol met live-instrumenten.

De uithalen van Miss Keys zijn van een hoog niveau en op commerciël gebied in mijn ogen nog niet geëvenaard. Op Teenage Love komt ze weer met een paar prachtige voorbeelden hiervan.

I Need You is het nummer wat hier op volgt en wordt ondersteund met een heerlijke zomerse productie vol met drums en op het laatst de blaasinstrumenten en pianoklanken die het afmaken. Where Do We Go From Here kent opnieuw een prachtige productie, maar ook de stem van Alicia doet goed zijn werk door met prachtige uithalen voor de dag te komen.

Het einde nadert van mijn R&B uitstapje en wordt ingeleid door het rustige ballad-achtige Tell You Something. De spanning wordt opgebouwd en het nummer kent een mooi einde als het instrumentaal wat drukker wordt en ook de stem van de diva aan kracht wint. Met Sure Looks Good To Me zit het er definitief op en kan de balans opgemaakt worden.

Wat staat is een prachtig gezongen album, Alicia Keys heeft qua vocalen al lang geen hulp meer nodig en kan een cd op eigen kracht vol zingen. Tekstueel behoort het niet tot de top maar haar stem compenseert dit bijna volledig. Productioneel steekt het ook gewoon goed inelkaar met alle live instrumenten en pianobegeleiding van Alicia zelf.

Ik haal deze cd weer uit mijn speler en vervang hem voor de Vocking Steenwaren Mixtape, een cd waar de rapper Steen als eerste verteld schijt te hebben aan jouw. Heerlijk...

Udang Saos
Wat een draak van een album. Zonde om zo'n groot talent zo enorm de mist in te zien gaan. De muziek is saai en cliché en de teksten ook. En wat een onwaarschijnlijk k*t geluid. Ik hoor vooral een oerlelijke drumcomputer die de hele boel overstemt. Komt waarschijnlijk door samenwerking met andere muzikale partners dan voorheen. Er staat werkelijk geen enkel goed nummer op. Zwaar onder de maat.

Heb hem vaak moeten aanhoren!

En naast de unplugged cd van Alicia Keys heb ik niks met deze meid. Toch moet ik zeggen dat deze na enkele luisterbeurten alles behalve tegenvalt! Er zitten enkele uitschieters tussen, terwijl de rest geskipt mag worden.

Uitschieters: Tell You Something, Lesson Learned, Superwoman

0,5
vreselijke muziek, vreselijke stem. gadverdamme! 0,5

avatar van Ludakris
Vreselijke stem? Kom nu, dat kan je toch niet menen. Als ik zie waar je dan wel hoog op stemt...

avatar van kaztor
Snap het ook niet helemaal. Deze dame is een genot om te beluisteren (en naar te kijken ) en vanavond zit deze weer in de spelert. Heeft nog niks aan kracht ingeboet, dat na bijna een jaar, dus gaat ie een halfje omhoog.

avatar van LucM
Ik ben geen liefhebber van R&B maar vind Alicia Keys wel klasse hebben, hoewel ik nog geen album van haar bezit. Met name "No One" vind ik prachtig gezongen.

avatar van YoG
YoG
Schitterend album, heb 'm al een tijdje op repeat staan.

Wreckless love, wat een heeeerlijke flow zit er in dat nummer

avatar van j.b.b.l
Dit album staat nog steeds als een huis.Elk nummer is echt genieten en ik kan No One weer waarderen.Dit album zit dicht tegen de 5* aan.Ik hou het voorlopig op een 4,5*.

avatar van woenie
Alicia Keys heeft naar mijn mening heerlijke nummers.. maar haar albums zijn nooit geheel van hoogstaand niveau. Haar concerten zijn ook nooit verassend genoeg voor mij. Ze heeft een mooie stem en ook op dit album is haar stem weer beter. Maar heel verassend is het niet. Wreckless love is het hoogtepunt.

avatar van Kim008
Dit is haar beste album tot nu toe!
Stijlvolle soul met een vleugje R&B, overgoten met Alicia's prachtige stem = schitterend!

avatar van dynamo d
Erg goed soul/R&B-album. Ik ben vooral helemaal weg van de toevoegingen op The Super Edition, vooral Doncha Know (Sky is Blue) is geniaal goed gezongen door Alicia Keys.
Andere goede songs vind ik Go Ahead, Sure Looks Good To Me en Superwoman. Kortom, heerlijk album en dat zegt iemand die vooral van de genres rock en score houdt.

avatar van kemm
Een album waar ik zat op te wachten van Alicia Keys. Er staan misschien minder echte uitschieters op dan op de vorige 2, maar belangrijker vind ik dat het hier ook over de gehele lijn goed klinkt. De skiptoets is hier minder verleidelijk.

avatar van Leander1991
As I Am or As We Are?

Volgens mij zit er meer potentieel in Alicia Keys dan haar laatste album. Met het nummer Fallin' bewees ze overegens ook een uitstekende songwriter te zijn. Hier zien we dat niet echt in terug (daarom mijn titel) Toch zitten er schitterende nummers in. Denk aan Go Ahead en Sure looks good to me. Middelnoot ditkeer Alicia!

avatar van Devoo
Eén van de weinige nieuwere R&B releases die ik erg goed te pruimen vind. Erg soulvol album, met Alicia Keys haar schitterende stem. Vind het wel een tof plaatje om zo nu en dan eens te luisteren.

avatar van principal2000
Meest consistent album qua sound van miss Keys. Muzikaal is het iets volwassener en vooral druipt de soul ervan af. Ik kan dit album zeker wel waarderen. Toch blijft haar debuut mijn favoriet, maar deze vind ik beter dan The Diary...