Alicia Keys - As I Am (2007)

Soul / R&B
Label: J

1. As I Am (Intro) (1:52)
  2. Go Ahead (4:35)
  3. Superwoman (4:34)
  4. No One (4:13)
  5. Like You'll Never See Me Again (5:15)
  6. Lesson Learned (4:13)

met John Mayer

7. Wreckless Love (3:52)
  8. The Thing About Love (3:49)
  9. Teenage Love Affair (3:10)
  10. I Need You (5:09)
  11. Where Do We Go from Here (4:10)
  12. Prelude to a Kiss (2:07)
  13. Tell You Something [Nana's Reprise] (4:28)
  14. Sure Looks Good to Me (4:31)
  15. Waiting for Your Love * (3:45)
  16. Hurt So Bad * (2:56)
  17. Another Way to Die * (4:24)

met Jack White

18. Doncha Know (Sky Is Blue) * (4:24)
  19. Saviour * (3:22)
  20. No One [Curtis Lynch Reggae Remix] * (3:57)
avatar van Reijersen
Ja, dat weet ik wel, maar ze is nooit gestopt ofzo.

avatar van ikzelf12
klinkt goed het nummer no one en ik hoop dat er nog meer mooie nummers van Alicia komen met een leuke/grappige clip erachter

avatar van Arrie
Even een vraagje, ik heb een live-versie van Superwoman, hoort dat ook zo op het album?

avatar van Timo710
Ik vind No One echt een vrezelijk nummer!Ik vind de Melodie irritant en het stemgeluid dat ze opzet ook raar.

Nu vond ik Alicia Keys vroeger wèl goed. Dus valt er voor mij nog wat te genieten bij dit album?

avatar van Reijersen
Zeker te weten! Lees anders mijn per nummer recensie om een impressie te krijgen.

avatar van psychonaatje
Sorry voor de fans, maar ik kan hier weinig mee. Veel te veel ballads, veel te zoetsappig allemaal. Ik vind de stem van Alicia wel vooruit gegaan, maar voor de rest vind ik het allemaal wat te duf. No One vind ik een sterk nummer, Superwoman ook en Where Do We Go from Here (lekker orgeltje) durf ik het beste nummer van de cd te noemen. Voor de rest doet het me bijzonder weinig.

Arrie schreef:

Volgens mij niet..

Wat mij trouwens wel verbaasd, is dat bijna niemand het heeft over de houterige (bass)drums.. Je hoort TE goed dat ze hier een machine het werk hebben laten doen en dat vind ik dan toch wel héel jammer!

Nog ns..

ikzelf12 schreef:

Like You'll Never See Me Again

>> volgens mij is deze nieuw.. niet bepaald heel leuk/grappig

Baltasound
No one is best mooi, maar op het einde lijkt het net of ze...nou ja...keihard genomen wordt.

Baltasound schreef:

Door die "nou ja" lijkt t of je t nog enigszins subtiel hebt willen brengen..

avatar van J.M.

Beitel
Baltasound schreef:

Zeg maar gerust het gehele nummer. Op het eind komt haar hoogtepunt, maar het gehele nummer lang schreeuwt ze het maar uit. Geen prachtige controle over haar stem, waar ze bekend mee werd in het begin, nu draait het alleen maar om de longinhoud. Tel daarbij dat verschrikkelijk kutte keyboarddeuntje op en je hebt een verschrikkelijke single vol met bizarre inschattingsfouten. Al mijn interesse voor het album in één klap verdampt.

WernerGSF
dat gevoel heb ik nou ook, maarja TMF zendt t uit dus ze zal er niet wakker van liggen

avatar van VforVictor
Lekker album, er staan vooral "leuke" nummers op geen echte uitschieters als "Fallin'" destijds, maar het luisterd desalniettemin lekker weg, toppertjes: Teenage Love Affair, No One, Lesson Learned, Go Ahead, Alicia krijgt van mij een 3,5

avatar van predator
Ik ben helemaal geen Alicia Keys-fan, maar dit album verrast me in positieve zin. Het heeft een soort onrust over zich, wat het heel erg aantrekkelijk maakt. Ik vind no one juist een heel interessant nummer.

avatar van Timo710
Lizzy89 schreef:
Nog ns..

Like You'll Never See Me Again

>> volgens mij is deze nieuw.. niet bepaald heel leuk/grappig

Há een clip met common .

avatar van Hans Brouwer
Hans Brouwer schreef:
Dus ook maar op mijn verlanglijst voor De Goedheilig- of Kerstman .

Ik heb het afgelopen jaar kennelijk verbruid bij De Sint en De Kerstman want ik heb "As I Am (2007)" niet als geschenk mogen ontvangen . Ik heb de nieuwste van Alicia Keys daarom maar even gedownload. Ik wacht nog maar een halfjaar met kopen. Dan koop ik "As I Am (2007)" wel voor € 5 bij een MediaMarkt of zo.

Maar wat is ie mooi!!. Ik ben een groot liefhebber van de muziek van mevrouw Keys en dit nieuwste album stelt mij gelukkig geenszins teleur. Aanrader, voor nu of voor over een half jaar . 4,5****

E.Norton
en hoe weet jij dat hij 5 euro gaat kosten dan, ik had hem voor 17.99 bij vanleest

avatar van Hans Brouwer
Het vorige album "The Diary of Alicia Keys" kocht ik een jaar na de releasedatum voor schandalig weinig € bij een MediaMarkt. Ik heb zo'n voorgevoel dat me dat nu met "As I Am (2007)" weer gaat lukken .

avatar van predator
14.99 bij MM, maar helemaal geen spijt van.

avatar van jovad
Bij dat liedje No one, heb ik deja-vu gevoel. ik heb die melodie al eens ergens anders gehoord. Ik kan het gewoon niet thuisplaatsen... iets met de backstreet boys ofzo?

Black Eyed Peas?

avatar van Reijersen
Ik verhoog mijn stem met een halfje en komt daarme op 5*. Vind het echt een fantastisch en intens album. Geniet er echt van en ontdek steeds meer dingetjes.

Heerlijk album. 4,5*. 24 maart aanwezig bij d'r concert in Ahoy (Y)

avatar van nummervlinder
Ik vind No One eigenlijk vrij ambetant nummer...

avatar van j.b.b.l
Dit album kan me niet altijd boeien,ik moet echt in de stemming zijn voor dit,behalve voor Wrecklles Love en Teenage love affair.

avatar van j.b.b.l
Ik neem mijn woorden terug. Het had toch te maken met mijn stemming(Van Wu-tang clan naar Alicia Keys).Deze album maakt kans om in mijn top 10 te komen,alleen omdat dit album een rare werking op mij heeft.Als ik naar deze cd luister wordt ik helemaal rustig van.Het is ook gewoon een band die instrumenten spelen,vind ik ook heel erg leuk inplaats van die computer achtige beats.
4,5 en misschien een plaats in mijn nieuwe top 10 waar ik druk mee bezig ben.

j.b.b.l schreef:
...Het is ook gewoon een band die instrumenten spelen,vind ik ook heel erg leuk inplaats van die computer achtige beats...

Laten t nu net de drums/beats zijn (die bij veel nummers gewoon uit n machine komen) dat ik niet meer dan 4* voor dit album kan geven.. Ik vind ze zó houterig klinken!

Lizzy89 schreef:

Alles is heus wel live ingespeeld door een band. En daarna verder geproduceerd