Alicia Keys - As I Am (2007)

Soul / R&B
Label: J

1. As I Am (Intro) (1:52)
  2. Go Ahead (4:35)
  3. Superwoman (4:34)
  4. No One (4:13)
  5. Like You'll Never See Me Again (5:15)
  6. Lesson Learned (4:13)

met John Mayer

7. Wreckless Love (3:52)
  8. The Thing About Love (3:49)
  9. Teenage Love Affair (3:10)
  10. I Need You (5:09)
  11. Where Do We Go from Here (4:10)
  12. Prelude to a Kiss (2:07)
  13. Tell You Something [Nana's Reprise] (4:28)
  14. Sure Looks Good to Me (4:31)
  15. Waiting for Your Love * (3:45)
  16. Hurt So Bad * (2:56)
  17. Another Way to Die * (4:24)

met Jack White

18. Doncha Know (Sky Is Blue) * (4:24)
  19. Saviour * (3:22)
  20. No One [Curtis Lynch Reggae Remix] * (3:57)
last.fm
Een van de weinge R&B artiesten die ik wel kan waarderen.
Vast door haar soulachtige geluid en krachtige stem. Ben dus ook wel benieuwd naar dit album! Nog niks gehoord dus ik laat me verassen.

avatar van Niek
Nou, Real Music. Jij hebt het hele album al gehoord. Vertel, we zijn reuze benieuwd!

Imagine.
En Aaiss heeft het album zelfs al een nummer 2 positie gegeven in haar top 10.

avatar van xSarah
No One is echt een supernummer!
Ben ook enorm beniewd naar de rest van het album.
Kvind de hoes wel niet zo mooi.

avatar van Ericos
Ben erg benieuwd. Haar eerste single 'No One' moest ik in het begin heel erg aan wennen, maar is in mijn eigen nu toch wel een lekker nummer.
Hoop niet dat ik bij elk nieuw nummer van haar album moet wennen..

avatar van Rammetje*
Jesusfreen schreef:
'No One' doet me telkens weer denken aan The Black Eyed Peas - Where is the love.

Nu je 't zegt.. 't Was me nog niet opgevallen..

Relax
Ja dat deuntje zit erin, slecht nummer overigens, had beter verwacht, die drums zijn om te lachen.

E.Norton
Geen idee over welk deuntje je het hebt hoor..niets hoor ik wat in de richting van where's the love leidt ..welk stuk dan?? haha ben wel benieuwd nu

Artifact schreef:
Gewoon erg jammer dat ze zo binnen de lijntjes kleurt wat vooral betrekking heeft op die nieuwe single. Ze heeft zeker potentie. Pianospelen kan ze, een mooie stem heeft ze en is ook nog vrij charismatisch (zeg maar prachtig). En bovendien vindt ik haar ook volwassen overkomen, ik neem haar serieus. Waarom dan van die zoetsappige liefdes nummertjes uitbrengen. Allemaal zo niet interessant, hoewel misschien wat zwart/wit. Oprechte liefesliedjes kan ik wel waarderen. Ga verdomme met Dilla de studio in. Maak het muzikaal wat interessanter. Alleen dat al maakt haar zoveel beter.

ehmmzzz dilla is dood. dus denk dat samenwerking een beetje lastig gaat worden....

avatar van Opschuiven
Heeft ze net als Jennifer Lopez een afspraakje gemaakt met de plastische chirurg? Ze lijkt niet eens meer op de Alicia Keys van het vorige album. Toch wel verdacht... (en kom niet met 'ze is gewoon veranderd' bullshit, ze is te oud om zomaar te veranderen)

Opschuiven schreef:

Ze ziet er gewoon zo uit als ze er eerst uitzag. Kijk maar naar de clip van haar single en naar de fimpjes op haar eigen website.

avatar van Reijersen
Er zijn reeds snippets van alle nummers te beluisteren op bol.com. Het lijkt erop dat er meer up-tempo nummers op komen te staan.

Hij is gelekt, maar je kan hem ook beluisteren op Muchmusic.com.
Klinkt in ieder geval weer erg goed.

Artifact
rockabella schreef:

Ach er is vast nog wel wat interessant materiaal overgebleven. Nee, maar ik denk dat je begrijpt waar ik naar toe wil. Doe mij maar die U don't know my name achtige producties. Ook kwa onderwerpen en vooral uitvoering kan het veel beter.

Het album is meesterlijk. Veel samenhangender dan de vorige albums. Ook vocaal (meer rock/smachtend/snakkende/passievolle stem) en muzikaal krachtiger. De intro is te verwachten als je de vorige twee albums hebt gehoord. En het klinkt totaal niet als no one. No one is leuk, en wel een goeie keus als eerste single omdat het catchy is he. Minder songs die voor de hand liggend single material zijn behalve no one dus. Wat een goed iets is in mijn ogen. Zo kan ik er langer naar luisteren zonder er zat van te krijgen. Linda Perry heeft een overduidelijke invloed gehad op thats the thing about love en sure looks good to me. Vooral die laatste. Heb alleen teenage love affair en where do we go from here niet in hun geheel gehoord. Kopen ga ik m zeker! Echte r&b artiesten steunen, de nepperds downloaden. Zo horen we vanzelf weer mooie r&b op de radio.

Artifact schreef:

Dan zal je wreckless love en teenage love affair wel goed vinden. Klinken niet precies hetzelfde ofzo, maar die oude soul herken je er wel in.

tuktak
wauw like you'll never see me again is wel erg fijntjes zeg!
de intro is ook super van dit album!
nog even beter luisteren allemaal, maar vooralsnog klinkt het als een mooi nieuw alicia keys album...

E.Norton
Ik voel me wel erg gerust gesteld moet ik eerlijk zeggen dat John Mayer enigste featuring is..
beter dan die stomme r&b kindjes zoals Usher ofzo.

avatar van AstroStart
0,5
Indien je lekker wil slapen, moet je dit album opzetten. Wat een slappe zooi. De nummers lijken allemaal op elkaar.

Supergoed album alweer van alicia! 4,5

E.Norton
Kan niet wachten totdat ik hem zelf in mijn cd doosje heb, No One heb ik vandaag wel 1200 keer gedraait, prachtig gewoon..

Vraagje: in Nederland ligt het toch eerder in de winkels (7 of 9 nov. vandaag)? In ieder geval zoiets had ik gehoord...

avatar van Niek
Eerste indruk is slecht. Daar waar ik op meer power en inventiviteit had gehoopt, is dit juist nog zoeter en sappiger dan haar vorige plaat. Maar we weten dat eerste indrukken (lang) niet altijd de juiste zijn..

avatar van psychonaatje
Ik heb (na 1 keer luisteren) precies dezelfde indruk. Weinig kracht, veel zoetigheid. Where Do We Go from Here vind ik wel echt heel erg goed. Ik denk nog steeds dat Alicia een wereldalbum (soulklassieker?) in zich heeft, maar de hoop dat ze ooit gaat afleveren, wordt bij mij wel een stuk kleiner.

1,5
Ik had na 'No One' heel wat verwacht van deze cd. Maar ik ben erg teleurgesteld. De liedjes zij allemaal hetzelfde, niks is lekker uptempo, alles is saai en eentonig. Ze doet ook niks nieuws met haar stem, het blijft allemaal hetzelfde. Nee, deze cd is een miskoop.

1,5* voor No One..

Arisetyowati
Eindelijk heb ik haar nieuwe album binnen! Mijn favo's zijn in iedergeval: No One, Like You'll Never See Me Again ( deze MOET je zeker luisteren ), Lesson Learned, Teenage Love Affair, Superwoman en Tell You Something. Ik denk dat je deze album eerst moet ontdekken en vooral vaker moet gaan luisteren en dan pas ga je het mooier vinden, want ik kan mezelf in deze album terug vinden. en daar gaat het uiteindelijk om bij muziek toch dat het wat met je doet? Maargoed.. Ik hoop dat ze snel een concert weggeeft in Nederland!

avatar van Reijersen
Het album van Alicia heeft wederom, zoals ik van haar gewend ben een geweldige intro. Daarna komt er zoals altijd een uptempo nummer en dat is met 'Go Ahead' wederom zo. Een lekker banger.
'Superwoman' is meer een soulsong. Prachtig gezongen en het doet oude tijden herleven.
'No One' is natuurlijk de fantastische eerste single. Een nummer dat gewoon lekker in je hoofd blijft hangen. 'Like You'll Never See Me Again' is een vrij standaard R&B ballad. Wel mooi einde.
'Lesson Learned' is, mede door de vocale en instrumentale inbreng van John Mayer, een blues-achtig nummer geworden. Erg fijn nummer met hitpotentieel.
'Wreckless Love' heeft een erg lekkere hitsige drum. Persoonlijk vind ik het één van de beste nummers van het album. Kan best nog een clubbanger worden. Prachtige tempowisselingen en past goed bij Alicia’s stem. Aan dit nummer hangt ook een topproductie.
‘The Thing About Love’ is een powerballad, vooral in de bridge. Een nummer waarin Alicia haar stem laat gelden. Prachtig nummer om snoeihard door je speakers te laten knallen. Dit is echt zo’n nummer waar ik van hou bij Miss Keys.
En dan ‘Teenage Love Affair’. Een nummer dat ook de benadering zoekt naar de oude soul. Lekker sfeervol nummer. Goed refrein en wederom goed gezongen door Alicia.
Op de site van Alicia zijn filmpjes te zien over de totstandkoming van dit album. In één van die filmpjes zie je een drummer helemaal los gaan. Hetgeen wat hij speelt is het drumwerk dat je hoort in de banger ‘I Need You’. Goed nummer, niet heel erg origineel of verheffend, maar luistert wel goed weg en zeer dansbaar.
Rauwe drums in een echte Alicia Keys song. Dat is wat ‘Where Do We Go From’ is. Een refrein dat goed in je hoofd blijft hangen en best weer genieten blazen. Toch mooi dat in de R&B ook dit soort nummers gemaakt worden.
‘Prelude to a Kiss’ is een korte ballad die perfect bij Alicia’s stem past. Prachtig nummer.
‘Tell You Something’ is één van de beste nummers van deze cd. Erg sfeervolle ballad die Alicia de gelegenheid geeft om haar stem opperbest te gebruiken. De productie heeft wel iets weg van R. Kelly’s ‘The World’s Greatest’, maar dat kan ook aan mij liggen. En die achtergrondzanger ga ik ook even opzoeken, mooie stem heeft die man.
En dan nog het laatste nummer, ‘Sure Looks Good to Me’, om dit wederom prachtige album af te sluiten. Het is wederom een ballad, een erg soulvolle ballad. Een nummer dat je echt aan Alicia kan relateren.

Ik geef dit album 4,5 sterren. Het is echt weer een Alicia Keys album zoals we dat van haar mogen verwachten. Hoog vocaal niveau, minimale gastartiesten en toffe producties. Ze weet weer een cd lang te boeien.

(maar misschien ben ik wel gewoon een Alicia Keys crack )

avatar van T.A.
tuktak schreef:
wauw like you'll never see me again is wel erg fijntjes zeg!
de intro is ook super van dit album!

Correct me if im wrong, maar dat intro is wel gedeeltelijk van Chopin. Dus nog wel even een deel van de credits naar hem.

T.A. schreef:

Chopin !! (dit meen ik serieus)

Ik heb de cd vandaag gekocht.. en tot nu toe bevalt hij me wel; erg afwisselend.

avatar van Nickstbo
Vraagje , op een site staat er dat er 16 nummers zijn.

15 . Waiting For Your Love
16. Hurts So Bad

Is dit waar ? want nr 16 klint te goed !

Nickstbo schreef:
Vraagje , op een site staat er dat er 16 nummers zijn.

15 . Waiting For Your Love
16. Hurts So Bad

Is dit waar ? want nr 16 klint te goed !

Er circuleren wel 2 "bonustracks", maar die staan niet op het album.