Robert Plant | Alison Krauss - Raising Sand (2007)

Folk
Label: Rounder

1. Rich Woman (4:05)
  2. Killing the Blues (4:17)
  3. Sister Rosetta Goes Before Us (3:25)
  4. Polly Comes Home (5:39)
  5. Gone Gone Gone (Done Moved On) (3:33)
  6. Through the Morning, Through the Night (4:02)
  7. Please Read the Letter (5:55)
  8. Trampled Rose (5:33)
  9. Fortune Teller (4:31)
  10. Stick with Me Baby (2:51)
  11. Nothin' (5:34)
  12. Let Your Loss Be Your Lesson (4:01)
  13. Your Long Journey (3:55)
avatar van bikkel2
Ik hoop stiekum nog steeds op een vervolg.
Erg fraaie plaat die ik regelmatig draai.
Dit soort manier van produceren staat mij ook erg aan.
Nergens te geforceerd en prettig broeierig.
T Bone....great job!

avatar van HansVon
Prachtig album!
Als ik zo'n slome zondagochtendmood heb dan is dit toch wel lekkere muziek. Twee verschillende stemmen die prima bij elkaar passen net zoals Emmylou Harris met Mark Knopfler in All the Roadrunning.
Emmylou alleen met Wreckling Ball is supertop voor bij zo'n weer als vanochtend.

avatar van HansVon
Ik kan helemaal niet (goed) dansen.... maar als ik Sister Rosetta Goes Before Us hoor.... dan begin ik spontaan te wiegelen en voel ik me professional ??
Heerlijk, want krijg er veel vrolijkheid van in mijn lijf !
0.5 puntje erbij.

avatar van namsaap
Het was alweer diverse jaren geleden voordat ik dit album deze week oplegde. Ik werd gelijk weer gegrepen door de heerlijke sfeer en heb de plaat gelijk weer een aantal keren opgezet. Wat vormen Plant en Krauss toch een heerlijke, zij het niet voor de hand liggende combinatie. De ontspannen muziek staat vooral in dienst van deze twee klasbakken. Heerlijk als ontspanning aan het einde van een lange, drukke dag. Ik gooi er nog een halve ster bij.

Hier op mijn terras lekker aan het genieten van dit album. Ik ben zeer benieuwd naar hun opvolger.

avatar van smoozycat
Het zijn allemaal erg mooie nummers maar als je het hele album beluistert is het toch erg saai allemaal, ik mis er een beettje pit in

avatar van bvds63
Tsja dit blijft natuurlijk een heerlijk luister album.
Jay Bellrose alleen al, draagt het nodige bij met zijn oude Slingerland kit. De chemie tussen alle musici. En mooi opgenomen. Vuurwerk ontbeert het misschien net iets op momenten maar ik vind juist dat deze covers wel heel veel aandacht en respect zijn gegeven.