A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)

Label: Jive

1. Excursions (3:53)
  2. Buggin' Out (3:38)
  3. Rap Promoter (2:13)
  4. Butter (3:39)
  5. Verses from the Abstract (3:59)

met Vinia Mojica en Ron Carter

6. Show Business (3:53)

met Brand Nubian en Diamond D

7. Vibes and Stuff (4:18)
  8. The Infamous Date Rape (2:54)
  9. Check the Rhime (3:36)
  10. Everything Is Fair (2:59)
  11. Jazz (We've Got) (4:09)
  12. Skypager (2:13)
  13. What? (2:29)
  14. Scenario (4:10)

met Leaders of the New School

avatar van bennerd
Slowgaze schreef:
Ligt dat aan mijn exemplaar of klinkt 'What?' bij jullie ook veel zachter dan de andere nummers?

Wat?

avatar van Slowgaze
All bennerd, no cock

avatar van JayM
Deze heeft de laatste jaren Midnight Marauders ingehaald als favoriete ATCQ album. Beide fantastisch, maar The Low End Theory geniet toch net mijn voorkeur.

Dit album in 1998 gekocht op aanraden van een studiegenoot. Zag het destijds bijna als een miskoop...
Ben het album de laatste jaren, dus 20 jaar later, meer en meer gaan waarderen en ik sluit niet uit dat het tzt nog omhoog gaat naar 4 sterren. Persoonlijk vind ik er geen uitschieters tussen zitten, maar gewoon een relaxed album wat van begin tot eind klopt.
Mijn persoonlijke favoriet onder de ATCQ albums

avatar van Funky Bookie
INderdaad een heel relaxed album, vooral dankzij die heerlijke flow van Q-Tip. Enorme uitschieters staan er ook voor mij niet op, maar de consistent hoge kwaliteit bevalt me uitstekend.