A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)

Label: Jive

1. Excursions (3:53)
  2. Buggin' Out (3:38)
  3. Rap Promoter (2:13)
  4. Butter (3:39)
  5. Verses from the Abstract (3:59)

met Vinia Mojica en Ron Carter

6. Show Business (3:53)

met Brand Nubian en Diamond D

7. Vibes and Stuff (4:18)
  8. The Infamous Date Rape (2:54)
  9. Check the Rhime (3:36)
  10. Everything Is Fair (2:59)
  11. Jazz (We've Got) (4:09)
  12. Skypager (2:13)
  13. What? (2:29)
  14. Scenario (4:10)

met Leaders of the New School

bennerd
Slowgaze schreef:
Ligt dat aan mijn exemplaar of klinkt 'What?' bij jullie ook veel zachter dan de andere nummers?

Wat?

avatar van Slowgaze
All bennerd, no cock

avatar van JayM
Deze heeft de laatste jaren Midnight Marauders ingehaald als favoriete ATCQ album. Beide fantastisch, maar The Low End Theory geniet toch net mijn voorkeur.

Dit album in 1998 gekocht op aanraden van een studiegenoot. Zag het destijds bijna als een miskoop...
Ben het album de laatste jaren, dus 20 jaar later, meer en meer gaan waarderen en ik sluit niet uit dat het tzt nog omhoog gaat naar 4 sterren. Persoonlijk vind ik er geen uitschieters tussen zitten, maar gewoon een relaxed album wat van begin tot eind klopt.
Mijn persoonlijke favoriet onder de ATCQ albums

avatar van Funky Bookie
INderdaad een heel relaxed album, vooral dankzij die heerlijke flow van Q-Tip. Enorme uitschieters staan er ook voor mij niet op, maar de consistent hoge kwaliteit bevalt me uitstekend.

avatar van -marco-
Dit album krijgt van mij elk jaar weer de meeste spins, derhalve de volle 5*
Tijdloos!!!

Happy 30th anniversary!

Het blijft een geweldig album.

avatar van mattman
Wat een meesterwerk. 30 jaar oud, klinkt nog steeds fris en urgent. Geweldige muziek.

avatar van Reijersen
Naar aanleiding van dit topic beluisterde ik dit album.

Een hiphopalbum dat ik al heel vaak gehoord heb, maar dan wel vroeger. Heb het al een aantal jaren niet meer op gehad.
Dit is duidelijk de hiphop waar ik zelf erg van kan genieten. De relaxte, jazzy producties voeren daar de hoofdrol in, maar ook de fijne raps brengen fijne bijrollen met zich mee. Geen nummer is echt mis op dit album eigenlijk. Jazz (We’ve Got) is natuurlijk niet voor niks zo befaamd. Verder sowieso een plaat die je even doet relaxen. Dat is de gehele vibe die zo goed past.