Daft Punk - Alive 2007 (2007)

Frankrijk
Dance / Electronic
Label: Virgin

1. Robot Rock / Oh Yeah (6:28)
  2. Touch It / Technologic (5:30)
  3. Television Rules the Nation / Crescendolls (4:51)
  4. Too Long / Steam Machine (7:02)
  5. Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger (5:43)
  6. Burnin' / Too Long (7:12)
  7. Face to Face / Short Circuit (4:55)
  8. One More Time / Aerodynamic (6:11)
  9. Aerodynamic Beats / Forget About the World (3:32)
  10. The Prime Time of Your Life / the Brainwasher / Rollin' & Scratchin' / Alive (10:22)
  11. Da Funk / Daftendirekt (6:37)
  12. Superheroes / Human After All / Rock 'n Roll (5:41)
  13. Human After All / Together / One More Time / Music Sounds Better with You * (9:58)
totale tijdsduur: 1:14:04 (1:24:02)
-Brent- schreef:
Waarom staat deze trouwens niet op 1 als ik bij de toplijsten de top van 2007 laat aanmaken, hij heeft het hoogste gemiddelde

Daar staan geen live-albums in. Die van Neil Young heeft een nog hoger gemiddelde, geloof ik.

herman schreef:

4,52, ook uit dit jaar. Is al over de 100 stemmen!

avatar van djarend
check de dvd van daft punk, electroma, geweldig

Pastichio Rocker
Wat een kutkwaliteit. Het geluid is links veel harder dan rechts. Hadden ze het niet een beetje kunnen centreren, want nu klinkt het als een slechte live bootleg. Jammer, want het concert is dope.

avatar van Zwammer
Dat is mij inderdaad ook opgevallen.. maar ach als ik de cd aanzet op onze home cinema set hoor ik er niets meer van

, maar zo erg is het niet. Het gaat om de muziek en die is geweldig

avatar van VanDeGriend
En zowaar,op de valreep toch nog een plaat uit 2007 die van begin to eind weet te overtuigen. Sowieso al een zeldzaamheid bij dance oriented acts ook maar Daft Punk flikt het hem hier wel. Nu helpt t natuurlijk dat geput kan worden uit een inmiddels behoorlijke lijst met hoogtepunten van de reguliere cd's maar dan nog blijft de kunst er iets goeds mee te doen. En dat doen ze dus.

Bij het afspelen van de cd in de auto is voorzichtigheid of cruise control geboden. En dat is een aanbeveling. Lekker.

avatar van bver
Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben de plaat snel beu. Ik draai hem al een tijd niet meer. Misschien omdat ik vorig jaar de bootlegs al gehoord heb?

De clip versie van around the world / harder better faster stronger klinkt beter als de uiteindelijke album versie alive (2007)..

wie is met mij oneens?

avatar van Ephyon
Geen idee nog niet vergeleken maar veel versies klinken anders als op de Pukkelpop set die ik al van 2006 had mja ik erger me er niet aan, de meeste dingen zijn zelfs beter.

Zalig live setje van Daft Punk. Kben vereerd dak het op Pukkelpop heb mogen meemaken, wsl een once in a lifetime experience aangezien het nu wsl weer jaaaaaren gaat duren eer ze nog eens touren of miss stoppen nu dat ze niets meer te bewijzen hebben en hun contract afgelopen is. Of is EMI al de nieuwe uitgeven van hun werk?

Had stiekem gehoopt da ze bij Ed Bangers records zouden gaan mja .

Deze cd op een feestje en dan wordt het pas echt een bommetje ^^

avatar van FunkyMonk
Man man man, wat een onwijs vette live CD.

avatar van T.A.
Pastichio Rocker schreef:

Ja, ik zie heel veel positieve reacties. Ik vind het nou ook niet echt ideaal allemaal. Ik krijg een btje een te harde geforceerde bass door hiero. Ik vind bijv. Steam Machine lekkerder klinken als de klassiekers.

avatar van Ephyon
Ja duh, da heb je meestal wel met een live set hoor. Zeker van Daft Punk da die Bass super zwaar is. Hoe krijg je anders je geluid deftig over een weide en publiek da miss 200m van het podium staat

Happy New Year!

Ik kreeg deze cd op oudejaarsdag nog binnen en begin 2008 muzikaal door hiernaar te luisteren. Nou, dat is bepaald geen straf!
Bij vlagen waanzinnig goed en ik had niet gedacht dat dit live mogelijk was bij een dance/techno act.

avatar van Arno
Laat ik om het nieuwe jaar te beginnen ook maar eens een berichtje plaatsen bij deze live-knaller. 5 sterren vind ik nog iets overdreven, maar het hoge gemiddelde heeft Daft Punk hier zeker niet gestolen. Het album vind ik niet van begin tot eind fantastisch, maar veel scheelt het toch niet. Heel mooi hoe DP al zijn bekende nummers weet te mixen en keer op keer de concertgangers/luisteraars verrast. Het hoogtepunt vind ik One More Time / Aerodynamic. Het moment waarop Aerodynamic in het nummer komt is waanzinnig! 4/5 voor Alive.

Dit was echt een van de beste live-albums die ik ooit heb gehoord, Daft Punk heeft echt prima werk afgeleverd. De hoogtepunten van hun voorgaande albums zijn echt prima gemixt en de cd verveelt mij echt geen moment.
P.S nog een gelukkig nieuwjaar! en ja, 'echt' is mijn stopwoordje

goeie live cd. alleen live zien is nog veel vetter natuurlijk.
jammer dat we wel waarschijnlijk weer iets van 10 jaar moeten wachten ofzo tot eerst volgende daft punk in nl...
tja moet nederland maar beter hun best doen, daft punk heeft gezegt dat ze nl het slechtste land kwa optreden vonden omdat nl het minst uit hun dak ging..:P

Live-albums zijn niet mijn ding tenzij ik er zelf bij ben geweest. Groot is mijn verbazing dat juist een dance-act zo'n sterke live cd uitbrengt.
Maaaaaaarrrrrrr............... ben ik het wel eens met mijn eigen stelling?
Nee, niet helemaal. Hoezo live? Dit is niet live zoals ik kwaliteits live acts als b.v. een Prince of Zita Swoon ervaar.
Daft Punk is iets wat je ook visueel moet ervaren wil het totaalplaatje kloppen, maar muzikaal vind ik dit nauwelijks 'live'. Mij te veel muziek uit doosjes maar dat is inherent aan de muziek die deze mannen brengen. Voor mensen die de show niet in hun hoofd hebben zitten zoals ik gaat er dus op voorhand al een hoop glans verloren.
Maar wat zorgt dan voor de stevige 4* die ik hier neerplemp als ik a) niks met live-albums heb en b) dit niet als livemuziek met een hart ervaar??? Heel simpel: de manier waarop ze de nummers mixen en de heftigheid waarmee ze het ten tonele voeren. Tel daarbij op dat deze band met hun eerste twee studio-albums een aardig potje kan breken bij mij en je hebt een uitstekend album te pakken met slechts 1 punt van kritiek............... jawel, daar komt ie: het gejoel van het publiek. Ik snap dat dit er bij hoort op een live-album (en juist bij dit soort muziek vind ik het extra storend), maar zonder die 'toevoeging' had ik dit album een hele dikke 4,5* gegeven. OH YEAH! (zegt de man wiens nick toch maar mooi is afgeleid van een nummer van deze band ).

avatar van gemaster
Nee joh, dat gejoel hoort juist. Ik krijg daar nog een grotere kick van bij het beluisteren van deze plaat. De energie die vrijkomt door het publiek dat uit zijn dak gaat krijg je door dat gejoel nog een beetje mee.

Die energie zal zeker vrijkomen als je er bij aanwezig bent, ik vind het een storende factor, juist op dit dance live-album.
Bij rokerige kroeg live-albums of andere toch typische live-acts is het onontbeerlijk en hoort het er bij om de sfeer vast te leggen. Hier natuurlijk ook, alleen valt het me hier juist meer op als zijnde irriterend. Maar goed, ik heb toch al niet veel met live-cd's dus de score valt natuurlijk nog steeds erg hoog uit en dat mag een compliment wezen richting Daft Punk

avatar van gemaster
Ik heb ook niet zoveel met live albums hoor. Misschien komt het ook doordat ik bij het optreden aanwezig ben geweest.

Maar bij het live album van Vitalic vind ik het publiek ook een fantastische toevoeging geven hoor. Je hoort de mensen bijna klaarkomen als de muziek ook zijn hoogtepunt bereikt.

Ik moet zeggen Aero, je hoort het publiek maar af en toe. En als je ze hoort is het juichen vanwege de track die herkend wordt of vanwege de geweldige muziek die gebracht wordt: puur enthousiasme dus. Klinkt mij vooral aanstekelijk in de oren.

west schreef:

Exact en juist daardoor lijkt het er maar vaag bij te horen. Een rare opmerking, maar in dit geval niet omdat de muziek hier de reden van is. Zoals ik al zei: het is een fantastische mix, maar hoor ik een live cd van allerhande rock/pop-acts dan hoor ik meestal ook echt andere versies; het live-gevoel is dan ook goed hoorbaar en daar hoort publiek nu eenmaal bij (voor mij toch een reden om het net even minder te vinden: publiek wil ik horen en ervaren als ik er zelf bij ben en dit gaat voor alle live-albums op).
Hier 'jeukt' het geluid van het publiek net even meer omdat het zo vaag op de achtergrond klinkt en de muziek mij geen live-gevoel weet te bezorgen. Dat ik het echt geweldig vind wat ik hoor is wat anders: zie het als een enorm compliment. En ik weet heel zeker dat dit live een geweldige ervaring is met alle beelden er bij en dat had ik in eerste instantie niet verwacht van een toch wel favoriete dance/electronic band van mij.
Behoorlijke kritiek dus die toch voor een 4* zorgt. Ik ben dus niet echt negatief over deze release, maar ik vind het lastig om het gevoel dat ik er bij heb goed onder woorden te brengen

Baltasound
Wat zo gaaf is hieraan, is dat de nummers gewoon echt bij elkaar passen. Around de world + harder better, One more time + Aerodynamic.

Ik vermoed dat ze de meesten nummers met dit in hun achterhoofd hebben gemaakt

aERodynamIC schreef:
Exact en juist daardoor lijkt het er maar vaag bij te horen. (....)

Ik heb 'm nu opstaan en je hebt gelijk: het geluid van het publiek is behoorlijk vaag. Het is meer achtergrondgejuich, het lijkt wat weggedraaid. Ergens in de verte is er ook publiek.

zalig albumeke, sppijtig da op mijn versie nummer 13 ni staat

avatar van davidov
Na 51 dagen eindelijk binnen, behoorlijk wat kleine tweaks met coachella, geen enkel nummer is iig exact hetzelfde... wat een geweldige plaat...

Jammer dat het gejuich aan het einde is ingekort, wel leuk dat je soms het publiek kan horen meezingen of neurieden

Voor als je niet echt thuis bent in Daft Punk heeft het album nou niet bijzonder veel te bieden, 3*

avatar van davidov
Dat is waar, maar dat kan je over zoveel dingen zeggen. Ik heb een hekel aan hiphop, vind er niks aan, zal zo'n album ook nooit een 5* geven