D12 - D12 World (2004)

4. I'll Be Damned (4:24)
  5. Dude (Skit) (1:17)
  6. My Band (5:01)
  7. U R the One (4:22)
  8. 6 in the Morning (4:40)
  9. How Come (4:12)
  10. Leave Dat Boy Alone (5:25)
  11. Get My Gun (4:37)
  12. Bizarre (Skit) (1:24)
  13. Bitch (4:59)
  14. Steve's Coffee House (Skit) (0:54)

met Steve Berman

15. D12 World (3:13)
  16. 40 Oz. (4:05)
  17. Commercial Break (1:14)

met Young Zee

18. American Psycho II (3:46)

met B-Real

19. Bugz 97 (Skit) (1:07)

met Bugz

20. Good Die Young (5:58)
  21. Keep Talkin' (4:28)
  22. Barbershop * (4:23)
  23. Slow Your Roll * (4:25)
totale tijdsduur: 1:18:42 (1:27:30)
avatar van Jordy
Erg erg leuk eerste nummer Geweldig tot dat zo'n bekende/populaire artiest nog zoveel zelfspot op kan brengen.

avatar van Daan
De nieuwe single van hun is wel geinig, de single genaamd 'My Band' . My salsa...

avatar van Jordy
Daar had ik het dus over...

avatar van Daan
Ik dacht dat je het over 'Git Up' had, maar je bedoelde hun eerste single...

Vooral de clip bij dat nummer is onwijs grappig. Als de rest van de cd net zo is , dan kijk ik hier echt naar uit.

avatar van Kos
Kos
Prima single inderdaad. Tenminste een beetje creatief.

avatar van Daan
Goh, ik had nog niet eens de release datum geselecteerd voor deze film..

avatar van Daan
Jeetje, verleer ik het dan nooit..?

avatar van Jordy
Ben bang dat ik Eminem en consorten voorgoed zat ben, zou me verbazen als er ooit nog 's een echt goed hiphop album uit die hoek zou komen.

My Band is een geweldige single, maar verder is dit allemaal van dezelfde middelmatigheid als alles dat de laatste tijd uit de Shady Records-hoek komt.

1,0
Ik vond het eerste album al niet de moeite waard, dus ik had hier niet veel meer van verwacht. Paar leuke nummers, verder veel geblaat en een hoop puberaal gepraat over vrouwen.

Ligt het aan mij? of mogen er geen serieuze onderwerpen aangesneden worden bij D12? Iets wat Eminem zelf nog wel eens wil doen...

Ik weet niet of ik hem nog een keer luister, dus verwacht geen stem van mij.

Hobbes schreef:

Op het eerste album staan toch wel enkele serieuzere nummers. Maar om daar bij deze band om te gaan zeuren Je hebt toch de intro van Devil's Night gehoord? Daar leggen ze meteen uit wat ze doen en als je dat niet bevalt dan luister je gewoon lekker niet verder.

BoordAppel schreef:

Als een film mij niet serieus genoeg is dan laat ik dat ook meespelen in mijn beoordeling en dan geef ik dat ook aan. Bij muziek net zo. Ik vind de nummers van Eminem waarbij hij ook wat te vertellen heeft veel interessanter dan de puberale scheldpartijen en daarom valt D-12 mij zo ongelofelijk tegen. Om dat nou meteen zeuren te noemen vind ik een beetje flauw.

avatar van BoordAppel
Nou ja, je vraagt je af waarom ze geen serieuze onderwerpen hebben maar dat wordt toch best duidelijk gezegd in de intro van Devil's Night. Da's dan toch wel een beetje zeuren? Bij de Bloodhound Gang ga je toch ook geen sterren lager geven omdat ze geen serieuze nummers hebben? Je weet wat je kan verwachten.

1,0
Ik laat het ook niet helemal afhangen van de puber teksten. Ik vind dit album niks omdat de muziek mij simpelweg niet aanstaat. Ik vind eminem solo veel beter.

Ik geef daarnaast aan dat ik het jammer vind dat er geen serieuze onderwerpen behandeld worden. Niet: 'waar halen ze het lef vandaan dat ze geen serieuze nummers maken!' maar: ' zonde, ik had liever wat serieuzer werk gezien'.

Hopen dat 't nu wat duidelijker is

Hobbes schreef:

Hopen dat 't nu wat duidelijker is

Jep .

mes-one
het zit hem denk ik in het feit dat een rapper als bv. Bizarre veel beter is in slap ouwehoeren, dan in verantwoorde teksten uitkramen.
Ze doen waar ze goed in zijn.

Voor serieuse muziek kan ik je Sinead O'Connor aanbevelen...

De nieuwe D-12 cd is er dan eindelijk en het resultaat is minder dan hun eerste cd. My band was een erg goede singel maar spijtig genoeg ook het beste van het album. Toch staat er op "D-12 world" weer een paar erg vette tracks waar eminem en D-12 perfect samenwerken. Eminem drukt duidelijk zijn stempel op de groep en de cd. Dat is zeker niet slecht. Het probleem bij deze cd zijn de wat puberale skits die het geheel echt niet positief benaderen maar eerder gaan irriteren. Toch is deze cd weeral een erg leuke cd met soms erg goede beats en raps maar de teksten kunnen in het algemeen beter en volwassener. Al is D-12 natuurlijk een groep waar je dat wel kan verwachten. Eminem's kwaliteitsstempel is er dik op gedrukt en dat verklaart mijn 3,5 sterren volledig.

De single "My Band' vind ik gaaf!
Dit album moet ik ook eens luisteren!

mes-one schreef:

Voor serieuse muziek kan ik je Sinead O'Connor aanbevelen...

Voor de juiste spelling kan ik je vandale.nl aanbevelen

Gister nog eens geluisterd. Meer dan 1* kan ik er niet voor kwijt.

avatar van John Doe
Ik vind 'My Band' maar een stupide nummer, waar D-12 niet zo leuk meer overkomt als in hun voorgaande singles. Het refrein klinkt heel ijl. Ik knap erop af, maar ik snap wel dat veel mensen het goed vinden. Net als met Eminem voor mij na z'n 2e album, is D-12 ook achteruit gegaan lijkt me. Ook al heb ik het album nog niet gehoord...als My Band het beste nummer is. :S

avatar van Goodfella
John Doe schreef:

Het refrein klinkt heel ijl.

Het is ook niet mijn muziek hoor, maar is dit niet juist de bedoeling van dat nummer?

Vooral de tekst doet het 'm bij dat lied. De melodie is niet vernieuwend en redelijk ijl ( raar woord eigenlijk voor muziek) maar hoe eminem zich zelf niet meer serieus neemt is erg leuk gedaan. En spijtig genoeg is dit ongeveer het beste nummer ja.

avatar van BoordAppel
Een paar leuke nummers en een hoop mindere nummers. Slecht vind ik het allemaal niet maar wel redelijk saai. Beste nummers zijn de single en het door Kanye West geproduceerde D-12 World. Ook Good Die Young (wie zei dat ze geen serieuze nummers hadden?) en Git Up vind ik nog wel leuk. De rest is allemaal vrij ongeinspireerd. Het eerste album vind ik veel leuker.

De skits vallen trouwens wel mee, echt leuk zijn ze niet maar er staan er weinig op dus het stoort me niet zo. Album duurt wel te lang overigens als ze het ingekort hadden en de fillers eraf hadden gelaten was het een stuk beter geweest.

De leden van D-12 zijn trouwens ook vrij afwisselend. Swift komt het dichts in de buurt van Eminem. verder vind ik Proof ook nog wel aardig. Kon Artis (produceren kan ie wel) en Kuniva zijn niet veel bijzonders en zouden volgens mij een solo album nooit kunnen dragen. Bizarre is een geval apart. Rappen kan hij eigenlijk niet maar zijn teksten zijn zo ontzettend over the top dat het wel weer leuk is.

3* maar dat kan wel iets minder worden als ik t album nog vaker luister.

Heb hem gehoort in de winkel en vond hem echt vet

ik heb hem nog niet gehoord, maar wat een waardeloos nummer is dat hitje (My Band) zeg... echt slecht gewoon

Ruby1966
Deze cd hoor ik af en toe vanuit een jongenskamer komen hier in huis. Ach, hij is 9 jaar en het is hem vergeven dat ie dit nu nog mooi vindt.
Ik geef hem nog tot zijn 12e en dan zal hij wel een betere smaak ontwikkelen, hij is niet voor niks mijn zoon

avatar van Kos
Kos
Roept hij al 'I'll shit on you' tegen je?

Ruby1966
Haha, nee. Hij begrijpt de teksten nog niet

Music
Waarrom al die negatieve gedoe zeg ik vind het album echt wel dope hoor enne nee ik ben geen 9...