D12 - D12 World (2004)

4. I'll Be Damned (4:24)
  5. Dude (Skit) (1:17)
  6. My Band (5:01)
  7. U R the One (4:22)
  8. 6 in the Morning (4:40)
  9. How Come (4:12)
  10. Leave Dat Boy Alone (5:25)
  11. Get My Gun (4:37)
  12. Bizarre (Skit) (1:24)
  13. Bitch (4:59)
  14. Steve's Coffee House (Skit) (0:54)

met Steve Berman

15. D12 World (3:13)
  16. 40 Oz. (4:05)
  17. Commercial Break (1:14)

met Young Zee

18. American Psycho II (3:46)

met B-Real

19. Bugz 97 (Skit) (1:07)

met Bugz

20. Good Die Young (5:58)
  21. Keep Talkin' (4:28)
  22. Barbershop * (4:23)
  23. Slow Your Roll * (4:25)
totale tijdsduur: 1:18:42 (1:27:30)
gipspoot
Ja oke over het algemeen is die iets beter, maar qua teksten is op beide cd's puberale ongein, standaard opschepperij en gescheld te horen naar mijn idee. Het puberale ongein gehalte is op deze cd wel hoger moet ik zeggen ja.

grimy_jason
gipspoot schreef:

Je moet beter naar de lyrics luisteren er is niks puberaals aan , het zijn gewoon zieke rauwe verses (op hun eerste cd ) ....

gipspoot
Ik heb echt wel goed naar die lyrics geluisterd hoor maar ik werd er niet echt warm of koud van. Echte hardcore raps en flows vind ik bijv. op The Infamous van Mobb Deep om maar een voorbeeld te noemen.

avatar van private
Vette album

avatar van He$$el_01
Kuniva op The Good Die Young

avatar van Dirruk
Niet verkeerd maar vind Devils Night tog wel wat beter

avatar van KILLERBEE99
Heel aardig album, erg leuk dat Bugz hier te horen is! Ook de tribute nummer naar Bugz is heel goed. Verder zijn er nog andere nummers die heel leuk zijn, maar helaas staan er ook nummers op die niet zo zijn.

avatar van René.
Eigenlijk gewoon een heel slecht album. 'Good Die Young' is een hele goede track, maar voor de rest staan er toch vooral matige en slechte nummers op.

avatar van TheLegacy
Ik vind dit echt een plaat, die je nadat je het een tijdje weggelegd hebt weer heel fris en "nieuw" klinkt. De beats hierop vind ik ook echt geniaal noem een: Git Up, Loyalty, Just Like U, American Psycho II.

avatar van Sjoerd_
Waarom noem bijna niemand Loyalty? Ik snap wel waarom de meeste mensen het geen bijzonder nummer vinden, maar ik voel hem zwaar. De flow van alle rappers op die track is ongelooflijk.

avatar van TheLegacy
Kijk 1 bericht boven je en je ziet daar heel duidelijk staan "Loyalty" xD

avatar van Sjoerd_
Ja dat had ik al gezien, maar voor de rest wordt die track door bijna niemand genoemd.

avatar van ASman
''I'm a little bit off the chain, call me insane but the fact remains that I'm a psycho''

Heerlijk

avatar van Dirruk
Vind Bizarre eigenlijk de slechtste van D12, maar ik luister wel aandachtiger naar zijn teksten als die van de andere groepsleden

avatar van Silky & Smooth
"My girlfriend had a miscarriage... I had to eat it."

PriestMaiden
Wat minder dan het debuut. How Come, American Psycho 2, Loyalty (met Obie Trice), 40 Oz. en Git Up zijn mijn favorieten. My Band is ook nog wel een ça va nummer.

avatar van Robbie Keane
How Come vind ik nog altijd een van de beste hip hop tracks ooit.
Eminem en Proof zijn zo ongelooflijk sterk daar.

avatar van Shelter
Robbie Keane schreef:
How Come vind ik nog altijd een van de beste hip hop tracks ooit.
Eminem en Proof zijn zo ongelooflijk sterk daar.

Jezus ben je echt serieus??? (of moet ik het met een korrel zout nemen... )

Net wat ik gewoon ben van D12.
Wat mindere singles maar de goede singles zijn dan weer echte hits.
Ik vind persoonlijk Good Die Young de beste single van de hele album.
Er is een persoonlijke reden die hiervoor zorgt.
Ook enkele singles die dan weer heel hard zijn.
Beste cd van D12.

Silky & Smooth schreef:
"My girlfriend had a miscarriage... I had to eat it."

Haha echt he...kom je er op..

avatar van thgryda
Een stuk minder dan het vorige album maar door how come en the good die young toch nog een 3.5

avatar van CosaNostra
Keep Talkin' stond al eerder op een mixtape van Shady Records... dus ze hebben hem hier maar bijgevoegd . Opzich wel een toffe cd, toen k 12 was kwam ik aanraking met Eminem en zat ik in die hele Shady Aftermath G-Unit vibe, nu is G-Unit toch echt wel afgevallen haha.

avatar van Elohim
@CosaNostra, ik snap wat je bedoelt. Bij mij ongeveer hetzelfde. Ik moet zeggen dat ik D12 ook niet zoveel meer vind, maar sommige tracks (Good Die Young bijv.) zijn nog best vermakelijk.

Krijgt toch nog een 3,0* voor nostalgische waarde en enkele goede tracks.

ElsenaarMetal
k vind het wel leuk eigenlijk

avatar van Yestsida
Deze opvolger van hun topalbum, Devil's Night, kent zowel hoogte- als dieptepunten.

Loyalty, Just Like U, 6 in the Morning, How Come(!), 40 Oz.(!), American Psycho II(!) en de Bugz-tribute Good Die Young behoren tot het summum van D12's World. American Psycho II ontstijgt het al zo geweldige eerste deel van hun debuutalbum. Just Like U, dat een solonummer is van Bizarre, is de grote positieve verrassing van de LP. Aangezien Bizarre het minste lid is van dit collectief had ik voorheen nooit verwacht dat hij met zo'n sterk nummer kon komen opdraven.

De rest is vrij middelmatig te noemen. De door Kanye West geproduceerde titeltrack is de minste track van dit geheel. Jammer, want Kanye behoort toch tot één van m'n favoriete producers allertijden.

Van mij hoeft er niet persee een derde album te komen nu dat Proof jammer genoeg vermoord is en Mr. Porter (Kon Artis) de groep verlaten heeft.

avatar van Silky & Smooth
Vroeger grijsgedraaid, maar de laatste jaren heb ik 'em zelden van de plank gepakt. Net weer opgezet en het is een stuk beter dan ik had verwacht. Ik beleef dit album niet heel anders dan pakweg 10 jaar geleden.

TheLegacy schreef:

Lang geleden dit bericht, maar kan me hier wel in vinden.

Eminem tilde in die tijd iedere track naar ongekende hoogte.

Toen ik net op MM kwam en mijn voorliefde voor Eminem uitsprak, waren er nogal wat users die mij wilden wijsmaken dat er zoveel betere rappers waren. Ben echter nog nooit iets beters tegengekomen.

avatar van Silky & Smooth
18 t/m 21 blijft een heerlijk rijtje!