zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2006, 17:40 uur
Hela, dan is Abbey Road er zeker al een tijdje uit Herman?
Overigens ben ik het eens met de stelling dat Radiohead hier overgewaardeerd wordt. Dat Avdj dan zegt dat ze alleen op MuM populair zijn is natuurlijk klinklare nonsens. Radiohead albums staan in Engeland, Amerika, Nederland etc. bijna altijd in de top 10. Ik denk zelfs dat Radiohead ná U2 de grootste relevante band is. Daarmee bedoel ik dat ze nog noemenswaardige muziek maken en niet alleen maar touren(zoals bijvoorbeeld The Eagles en Stones doen).
Overigens ben ik het eens met de stelling dat Radiohead hier overgewaardeerd wordt. Dat Avdj dan zegt dat ze alleen op MuM populair zijn is natuurlijk klinklare nonsens. Radiohead albums staan in Engeland, Amerika, Nederland etc. bijna altijd in de top 10. Ik denk zelfs dat Radiohead ná U2 de grootste relevante band is. Daarmee bedoel ik dat ze nog noemenswaardige muziek maken en niet alleen maar touren(zoals bijvoorbeeld The Eagles en Stones doen).
0
geplaatst: 17 februari 2006, 17:40 uur
@ Music omdat Pf toch net wat briljanter is. 
@Herman jij had er toch 2 van de beste mannen in je top

@Herman jij had er toch 2 van de beste mannen in je top
0
geplaatst: 17 februari 2006, 17:44 uur
Ja, Abbey Road stond er ook een tijdlang in, maar die staat nu op 12 ofzo.
Volgens mij is ie 'gesneuveld' toen ik ASMZ er in zette.
Volgens mij is ie 'gesneuveld' toen ik ASMZ er in zette.
0
geplaatst: 17 februari 2006, 18:11 uur
@gemaster
Met 'populair' bedoel ik vooral Top 2000 en verkoopcijfers.
Met 'populair' bedoel ik vooral Top 2000 en verkoopcijfers.
0
geplaatst: 17 februari 2006, 19:49 uur
Ja en die verkoopcijfers geven je ongelijk. Bovendien slaat de top 2000 helemaal nergens op als het gaat om populariteit. Dat is gewoon een lijstje gemaakt voor het Radio 2 publiek.
0
geplaatst: 17 februari 2006, 20:41 uur
Tuurlijk Radiohead is overgewaardeerd, maar dat zijn U2, Led Zeppelin, Rolling Stones en noem de hele top-100 maar op ook. Maar dat heeft niks te maken met of het een goede band is of niet. Mensen zouden wel eens door mogen krijgen dat die top-250 compleet nikszeggend is op het gebied van de muziekkwaliteit (voor zover dat te definieren is) maar gewoon een gemiddelde is van alle users.
Ik heb Radiohead in mijn top-10 gehad met de volle zekerheid dat ik het echt mooi vind, en ik kan nog steeds met zekerheid zeggen dat ik het mooier vind dan bijna alles wat ik ken (zie mijn top-10 voor uitzonderingen hierop)
Er zijn tig bands die zeker even goed zijn maar waar nog nooit iemand van heeft gehoord, of maar enkele mensen.
Ikzelf ben aanhanger van de theorie die BoordAppel vertelde, ik had Radiohead in mijn top10 toen ik crew werd en heb hem er later maar uitgegooid
.
Vind trouwens dat het begrip ' overgewaardeerd' even subjectief is als 'goed' of ' slecht'.
Ik heb Radiohead in mijn top-10 gehad met de volle zekerheid dat ik het echt mooi vind, en ik kan nog steeds met zekerheid zeggen dat ik het mooier vind dan bijna alles wat ik ken (zie mijn top-10 voor uitzonderingen hierop)
Er zijn tig bands die zeker even goed zijn maar waar nog nooit iemand van heeft gehoord, of maar enkele mensen.
Ikzelf ben aanhanger van de theorie die BoordAppel vertelde, ik had Radiohead in mijn top10 toen ik crew werd en heb hem er later maar uitgegooid
.Vind trouwens dat het begrip ' overgewaardeerd' even subjectief is als 'goed' of ' slecht'.
0
geplaatst: 18 februari 2006, 00:13 uur
The Scientist schreef:
Vind trouwens dat het begrip ' overgewaardeerd' even subjectief is als 'goed' of ' slecht'.
Vind trouwens dat het begrip ' overgewaardeerd' even subjectief is als 'goed' of ' slecht'.
Is er iemand die overgewaardeerd een objectief gegeven vindt dan ? Het woord zegt het zelf

0
shappy1010
geplaatst: 20 februari 2006, 11:25 uur
Als we het dan toch over definities gaan hebben, een jazz muzikant zei eens over Louis Amstrong dat hij "de" meester was niet omdat hij sneller kon spelen dan Charlie Parker, maar juist kon inhouden "true mastery is nuance". Dat vondt ik een hele mooie definitie. In NL hebben we daar een mooi woord voor: "Ingetogen" Het gaat er niet om hoe snel, of hoe hard je kan spelen, er is niks zo moeilijk als nuance. Radiohead past wat mij betreft prima in die category, daarin vind ik ze erg goed (Maar wat mij betreft niet beter dan b.v. een Coldplay). "het gevoel" wat je krijgt bij deze muziek, dat is natuurlijk geheel persoonlijk en valt wat mij betreft ook niet over te twisten.
0
Nicci
geplaatst: 15 maart 2006, 16:30 uur
de nuance is nu juist bij radiohead ver te zoeken. op geen enkel manier subtiel.
0
geplaatst: 16 maart 2006, 10:24 uur
Nicci schreef:
de nuance is nu juist bij radiohead ver te zoeken. op geen enkel manier subtiel.
de nuance is nu juist bij radiohead ver te zoeken. op geen enkel manier subtiel.
Radiohead is al drie albums enorm ingetogen het spelen! Wat een onzin zeg.
0
geplaatst: 16 maart 2006, 20:25 uur
en die remix van weet ik veel welk nummer is er dus ook weer naast
groetjes
groetjes
0
geplaatst: 16 maart 2006, 22:44 uur
Daarover kun je voor iemand anders niet oordelen, misschien vind die user het wel allemaal vrij banaal wat radiohead doet. Het is geen feit dat ze subtiel zijn ofzo..
0
geplaatst: 16 maart 2006, 23:34 uur
Feit of mening... Check eens het aantal uitspattingen en climaxen op the bends en ok computer en vervolgens op hail to the thief. Radiohead heeft juist enorm veel nuance opgezocht in haar spel. Ik houd niet echt van hun laatste album, maar ingetogenheid en nuance is volop aanwezig.
0
geplaatst: 16 maart 2006, 23:41 uur
Je weet niet waar die ander naar luistert.. elke luisteraar en genre heeft zijn/haar opvatting over nuance.
Ik vind dat radiohead bijvoorbeeld soms wel erg op de emotiepiloot speelt en dat het daardoor soms snel te doorzien is wat ze doen (ergo, verveelt).
Dat ze in staat zijn om van in wezen simpele nummers vrij complexe structuren te maken zul je mij niet horen ontkennen. Maar misschien vind iemand anders dat alleen maar irritant. Daar moet je je ook in kunnen verplaatsen vind ik.
Ik vind dat radiohead bijvoorbeeld soms wel erg op de emotiepiloot speelt en dat het daardoor soms snel te doorzien is wat ze doen (ergo, verveelt).
Dat ze in staat zijn om van in wezen simpele nummers vrij complexe structuren te maken zul je mij niet horen ontkennen. Maar misschien vind iemand anders dat alleen maar irritant. Daar moet je je ook in kunnen verplaatsen vind ik.
0
geplaatst: 16 maart 2006, 23:53 uur
Het gaat mij er ook niet om of iemand er van houdt of niet. Dat staat hier helemaal buiten en vind ik hier ook totaal niet van belang. Het gaat om het volgende.
Lees eens goed waar de opmerking van Nicci en de reactie van bloempje op sloeg:
Wat doet Radiohead op haar laatste album? Probeert Greenwood ellenlange solo's zoals Toto dat doet? Gaat Selway op de solo drum tour om te laten zien wat hij in zijn mars heeft? Werken ze keer op keer toe naar muzikale climaxen om te laten zien welke compositorische trucjes ze beheersen? Nee, niets van dit alles. Radiohead maakte op HTTT uiterst ingehouden muziek en dat is mijn ( ik betrek bloempje maar even niet) punt. Dat is geen mening maar een feit.
Lees eens goed waar de opmerking van Nicci en de reactie van bloempje op sloeg:
Sietse schreef:
"Als we het dan toch over definities gaan hebben, een jazz muzikant zei eens over Louis Amstrong dat hij "de" meester was niet omdat hij sneller kon spelen dan Charlie Parker, maar juist kon inhouden "true mastery is nuance"
"Als we het dan toch over definities gaan hebben, een jazz muzikant zei eens over Louis Amstrong dat hij "de" meester was niet omdat hij sneller kon spelen dan Charlie Parker, maar juist kon inhouden "true mastery is nuance"
Wat doet Radiohead op haar laatste album? Probeert Greenwood ellenlange solo's zoals Toto dat doet? Gaat Selway op de solo drum tour om te laten zien wat hij in zijn mars heeft? Werken ze keer op keer toe naar muzikale climaxen om te laten zien welke compositorische trucjes ze beheersen? Nee, niets van dit alles. Radiohead maakte op HTTT uiterst ingehouden muziek en dat is mijn ( ik betrek bloempje maar even niet) punt. Dat is geen mening maar een feit.
0
geplaatst: 17 maart 2006, 00:13 uur
Ik snap wat je bedoelt en ik respecteer het feit dat een band zijn hebben en houden niet gelijk oeverloos lang over de luisteraar uitzaait, ik hou daar zelf ook niet van. Dan krijg je van die muzikale krachtpatsers die uiteindelijk alleen maar vrij vervelende muziek voortbrengen (ik meen dat Tom Barman ook zoiets zei recentelijk over solo's) zoals in de jaren 70 nog wel eens gebeurde.
Maar blijft toch het punt dat ook in het muziekspectrum van radiohead sommige dingen er nogal dik bovenop liggen die niet bij iedere luisteraar worden gezien als een pré. Maar dat hoeft de pret niet te drukken bij de fans toch?
Maar blijft toch het punt dat ook in het muziekspectrum van radiohead sommige dingen er nogal dik bovenop liggen die niet bij iedere luisteraar worden gezien als een pré. Maar dat hoeft de pret niet te drukken bij de fans toch?
0
geplaatst: 17 maart 2006, 00:39 uur
Inderdaad! Ik denk dat we beiden hetzelfde bedoelen, maar dat ik andere dingen benadrukte dan waar jij aan dacht. Dat sommigen Radiohead zien als zelfkastijding kan ik wel inkomen.
0
geplaatst: 8 april 2006, 12:07 uur
Sietse schreef:
"Als we het dan toch over definities gaan hebben, een jazz muzikant zei eens over Louis Amstrong dat hij "de" meester was niet omdat hij sneller kon spelen dan Charlie Parker, maar juist kon inhouden "true mastery is nuance"
"Als we het dan toch over definities gaan hebben, een jazz muzikant zei eens over Louis Amstrong dat hij "de" meester was niet omdat hij sneller kon spelen dan Charlie Parker, maar juist kon inhouden "true mastery is nuance"
Wat doet Radiohead op haar laatste album? Probeert Greenwood ellenlange solo's zoals Toto dat doet? Gaat Selway op de solo drum tour om te laten zien wat hij in zijn mars heeft? Werken ze keer op keer toe naar muzikale climaxen om te laten zien welke compositorische trucjes ze beheersen? Nee, niets van dit alles. Radiohead maakte op HTTT uiterst ingehouden muziek en dat is mijn ( ik betrek bloempje maar even niet) punt. Dat is geen mening maar een feit.[/quote]
En toch is hail to the thief uitgeroepen tot album van het jaar.
En ik weet niet wat jij precies met inhouden bedoeld want ik vind juist dat ze sommige muziekstijlen uitproberen. IK noem maar wat: we suck young blood, myxomatosis, wolf at the door, dat het allemaal goede nummers zijn hoor je me niet zeggen, maar in gehouden kan ik het niet noemen.
0
geplaatst: 8 april 2006, 12:24 uur
In welke van de tienduizenden lijstjes die aan het eind van elk jaar uitkomen?
0
geplaatst: 10 mei 2006, 00:18 uur
Idd, joepie!!!! 
Altijd een plezier om deze groep aan het werk te kunnen zien, altijd spannend.

Altijd een plezier om deze groep aan het werk te kunnen zien, altijd spannend.
0
geplaatst: 11 juni 2006, 11:31 uur
herman schreef:
In welke van de tienduizenden lijstjes die aan het eind van elk jaar uitkomen?
In welke van de tienduizenden lijstjes die aan het eind van elk jaar uitkomen?
Ik meen dat ze daar zelfs een award voor hebben gekregen, dus niet zomaar een lijstje
0
geplaatst: 17 juli 2006, 14:45 uur
Ach, op dit niveau van bekendheid is radiohead wel één van de weinige, zo niet, enige band die dit soort prèses wel verdient. Doet niets af aan het feit dat ze hun invloeden van heinde en verre hebben geleend of soms letterlijk iets maken wat door een ander bandje vrij anoniem is gedaan 15, 20 jaar terug. Radiohead heeft er NU succes mee, en eerlijk gezegd juich ik dat wel toe..
0
geplaatst: 18 juli 2006, 22:54 uur
orbit schreef:
Doet niets af aan het feit dat ze hun invloeden van heinde en verre hebben geleend of soms letterlijk iets maken wat door een ander bandje vrij anoniem is gedaan 15, 20 jaar terug.
Doet niets af aan het feit dat ze hun invloeden van heinde en verre hebben geleend of soms letterlijk iets maken wat door een ander bandje vrij anoniem is gedaan 15, 20 jaar terug.
Voorbeelden??
0
geplaatst: 25 juli 2006, 16:25 uur
Ik ben ook benieuwd naar voorbeelden... ben zeker nieuwsgierig!
0
geplaatst: 26 juli 2006, 00:26 uur
Zeker Mercury Rev, Jesus and Mary Chain, Throwing Muses, Stereolab, Catherine Wheel, Jane's Addiction, Flaming Lips, Talk Talk (de latere platen), Spiritualized.. zit veel van zowel Radiohead's vroege alsmede hun latere roots in
Allemaal bands die de moeite zijn eens uit te checken, zeker!
Allemaal bands die de moeite zijn eens uit te checken, zeker!
0
geplaatst: 26 juli 2006, 03:07 uur
Mwoah, soms wat ver gezocht vind ik. Jane's addiction hoor ik er echt niet in bijvoorbeeld. Maar volgens mij hebben ze Talk Talk (die latere platen zijn overigens zeer invloedrijk geweest) en Spiritualized zelfs weleens zelf genoemd als invloeden (OK Computer-tijd). En wat betreft de latere platen vergeet je nog een heel resum aan electronische dingen
* denotes required fields.
