zoeken in:
2
geplaatst: 21 augustus 2017, 14:40 uur
Veel te makkelijk Hendrik68.
Waters heeft wel zeker een politiek standpunt, dat is niet iets van vandaag.
De man is rijk, maar dat staat er buiten, als kan ie net zo goed zingen/ componeren over iets anders.
Of je dat deelt is weer een ander verhaal en of Waters dat continue onder de aandacht moet brengen, kan een discussiepuntje zijn.
Maar hij is in ieder geval politiek betrokken en is dagelijks hot news, hoe hij tijdens zijn concerten Trump flink te kakken zet.
Die heeft in zijn 1e half jaar als President Of America feitelijk alleen zijn excuses moeten maken en zaken terug moeten draaien.
Muziek zal deze verrotte wereld niet veranderen. In het verleden niet en nu niet, maar het is goed te vernemen dat in ieder geval iemand het voortouw neemt, een 73jarige notabene.
Waters staat ergens voor, en daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar kom niet met een verhaal dat het niet gemeend is. Echt bullshit.
Waters heeft wel zeker een politiek standpunt, dat is niet iets van vandaag.
De man is rijk, maar dat staat er buiten, als kan ie net zo goed zingen/ componeren over iets anders.
Of je dat deelt is weer een ander verhaal en of Waters dat continue onder de aandacht moet brengen, kan een discussiepuntje zijn.
Maar hij is in ieder geval politiek betrokken en is dagelijks hot news, hoe hij tijdens zijn concerten Trump flink te kakken zet.
Die heeft in zijn 1e half jaar als President Of America feitelijk alleen zijn excuses moeten maken en zaken terug moeten draaien.
Muziek zal deze verrotte wereld niet veranderen. In het verleden niet en nu niet, maar het is goed te vernemen dat in ieder geval iemand het voortouw neemt, een 73jarige notabene.
Waters staat ergens voor, en daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar kom niet met een verhaal dat het niet gemeend is. Echt bullshit.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 augustus 2017, 21:22 uur
Of het bullshit is of niet dat weten we allebei niet. Dat weet alleen hijzelf. De reactie die ik van Yorke lees vind ik volkomen begrijpelijk en helder. Hij had alleen verstandiger moeten zijn en zich beter van commentaar kunnen onthouden, want daar is het Waters juist om te doen. Waarom is pas sinds 2005 optreden in Israel fout en daarvoor niet? En doet hij in Saoedi Arabie, Rusland, om maar een paar andere foute staten te noemen, hetzelfde en zo nee waarom niet? Ik wil wel eens weten of elke cent die Waters ooit in Israel verdiend heeft terugbetaald is, want ik neem aan dat hij niet wil verdienen aan dat land, toch? Zo niet dan kan hij menen wat hij wil, maar heeft hij wel een enorme partij boter op zijn hoofd. Maar goed dat recht heeft hij.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 12:21 uur
bikkel2 schreef:
Maar hij is in ieder geval politiek betrokken en is dagelijks hot news, hoe hij tijdens zijn concerten Trump flink te kakken zet.
Maar hij is in ieder geval politiek betrokken en is dagelijks hot news, hoe hij tijdens zijn concerten Trump flink te kakken zet.
Hij doet dit dan ook in de VS. Maar waarom dan juist niet een optreden in Israël ? Dan kan hij met zijn show/concert de regering van dat land 'te kakken' zetten.
2
geplaatst: 22 augustus 2017, 15:53 uur
Dat zou hij idd kunnen doen meneer.
Nogmaals hoor, ik ben ook niet altijd even gecharmeerd van zijn drammerigheid en anderen vertellen dat ze niet in Israel moeten gaan spelen.
Het gaat mij ook niet eens zozeer om zijn politieke statements ansich, maar ik vind wel dat zijn beleving daarin wel gemeend is.
Hendrik68 doet dat af als "hij doet dit voor zichzelf." en dat vind ik een wat te makkelijke stelling.
Hij heeft namelijk niets meer te bewijzen en is inmiddels in de 70.
De veteraan laat in ieder geval blijken met de wereld begaan te zijn en dat doet hij al decenia lang.
Ook hij verandert niets uiteindelijk en betreft Israel wordt er bepaald niet naar hem geluisterd door collega's.
Dat is het risico, maar Waters is nu eenmaal een eigenzinnig en gecompliceerd mens.
Nogmaals hoor, ik ben ook niet altijd even gecharmeerd van zijn drammerigheid en anderen vertellen dat ze niet in Israel moeten gaan spelen.
Het gaat mij ook niet eens zozeer om zijn politieke statements ansich, maar ik vind wel dat zijn beleving daarin wel gemeend is.
Hendrik68 doet dat af als "hij doet dit voor zichzelf." en dat vind ik een wat te makkelijke stelling.
Hij heeft namelijk niets meer te bewijzen en is inmiddels in de 70.
De veteraan laat in ieder geval blijken met de wereld begaan te zijn en dat doet hij al decenia lang.
Ook hij verandert niets uiteindelijk en betreft Israel wordt er bepaald niet naar hem geluisterd door collega's.
Dat is het risico, maar Waters is nu eenmaal een eigenzinnig en gecompliceerd mens.
0
geplaatst: 26 september 2017, 13:34 uur
henk01 schreef:
Even afwachten wanneer en waar
Even afwachten wanneer en waar
Nu meer bekend, maandag 18 en dinsdag 19 juni 2018 in de Ziggo Dome.
Roger Waters ook naar Nederland met tournee | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 september 2017, 10:36 uur
Kon binnen tien minuten al geen zitplaats meer krijgen, maar heb in ieder geval een kaartje!
0
geplaatst: 29 september 2017, 15:54 uur
Een vriend appte om 11 uur en toen heb ik nog 2 goede zitplaatsen in hetzelfde vak erbij kunnen kunnen kopen....
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 september 2017, 11:16 uur
Zo gek is dat niet hoor: veel tickets staan in een soort reservering en als de bestelling dan toch niet doorgaat, kan er weer wat vrijkomen. Maar hard ging het zeker getuige de derde datum.
Achteraf was ik liever op een vrijdag gegaan (wie verzint dat nou op maandag en dinsdag?), maar dat weet je toch niet van te voren.
Jonathan Wilson op zang en gitaar, wordt episch!
Achteraf was ik liever op een vrijdag gegaan (wie verzint dat nou op maandag en dinsdag?), maar dat weet je toch niet van te voren.
Jonathan Wilson op zang en gitaar, wordt episch!
0
geplaatst: 2 december 2017, 15:15 uur
https://www.volkskrant.nl/muziek/boycot-de-popboycot~a4542509/
In een wereld die weer ouderwets uit elkaar dreigt te vallen, komt het fenomeen van de popboycot onherroepelijk op de ophefagenda
Die Roger Waters begint intussen ook al aardig seniel te worden of niet? Wat kunnen de Israëlische fans van zijn muziek / Pink Floyd er nu aan doen dat ze in het land leven met een regime dat niet al te vriendelijk is naar een deel van de bevolking:
Prima, zoek het lekker uit allemaal. Zou je zeggen. Maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Roger Waters vindt Israël zozeer een fout land vanwege de Palestijnse zaak, dat andere bands er volgens hem ook niet zouden moeten spelen. Waters wil een popboycot tegen Israël. En om de boycotoproep kracht bij te zetten, laat hij bij zijn shows opblaasbare varkens opstijgen met davidsterren op het spek.
In een wereld die weer ouderwets uit elkaar dreigt te vallen, komt het fenomeen van de popboycot onherroepelijk op de ophefagenda
Die Roger Waters begint intussen ook al aardig seniel te worden of niet? Wat kunnen de Israëlische fans van zijn muziek / Pink Floyd er nu aan doen dat ze in het land leven met een regime dat niet al te vriendelijk is naar een deel van de bevolking:
0
geplaatst: 3 december 2017, 23:04 uur
Waters slaat in zijn politieke gedachtengang nog wel eens door.
Hij is vrij overtuigd van zichzelf en collegamusici krijgen regelmatig een bericht van hem, als hij lucht krijgt van een op stapel staand optreden in Israel ( vrij recent nog Radiohead.)
Ik ben het met Gretz eens dat het volk daar ook niets aan kan doen.
Dat hij Trump af fikt vind ik dan wel weer mooi.
In Amerika zelf notabene zorgde dat wel voor enige oproer.
Een gecompliceerde man en ook wel gepijnigd denk ik zo.
Toch heb ik 'm hoog zitten als artiest.
Hij is vrij overtuigd van zichzelf en collegamusici krijgen regelmatig een bericht van hem, als hij lucht krijgt van een op stapel staand optreden in Israel ( vrij recent nog Radiohead.)
Ik ben het met Gretz eens dat het volk daar ook niets aan kan doen.
Dat hij Trump af fikt vind ik dan wel weer mooi.
In Amerika zelf notabene zorgde dat wel voor enige oproer.
Een gecompliceerde man en ook wel gepijnigd denk ik zo.
Toch heb ik 'm hoog zitten als artiest.
0
geplaatst: 4 december 2017, 04:10 uur
Wat ik nogal inconsequent vind is dat ie Israel boycot vanwege het regime, maar wel doodleuk door de US tourt, waar ie ook enorm tegen het regime Trump is.
0
geplaatst: 4 december 2017, 11:32 uur
Ik meen dat hij al heel lang woont in Amerika.
Wellicht is dat ook een reden om toch te spelen daar.
Wellicht is dat ook een reden om toch te spelen daar.
1
geplaatst: 8 december 2017, 21:41 uur
bikkel2 schreef:
Ik meen dat hij al heel lang woont in Amerika.
Wellicht is dat ook een reden om toch te spelen daar.
Ik meen dat hij al heel lang woont in Amerika.
Wellicht is dat ook een reden om toch te spelen daar.
Nu zijn grote vriend Jeruzalem tot hoofdstad heeft uitgeroepen destemeer lijkt me zo.

0
geplaatst: 14 mei 2018, 09:23 uur
Leptop schreef:
Alweer even niet geluisterd. Net opgezet. Ja, dit is echt een goed album. Knap gedaan.
Eens kijken of er nog kaartjes zijn voor juni in Amsterdam, ben toch wel nieuwsgierig geworden eerlijk gezegd.
Alweer even niet geluisterd. Net opgezet. Ja, dit is echt een goed album. Knap gedaan.
Eens kijken of er nog kaartjes zijn voor juni in Amsterdam, ben toch wel nieuwsgierig geworden eerlijk gezegd.
Hoop voor je dat je nog kaarten gevonden hebt. Wij waren erbij op 11 mei in Antwerpen en het mag gezegd: Fantastisch concert! Dat de man dit op zijn toch niet meer zo jonge leeftijd nog doet en kan, hoed af hiervoor!
Eerste deel starte in mijn ogen wel niet zo lekker door de wat belabberde sound, iets wat na pakweg 5 minuutjes opgelost was. Sportpaleis in A’pen is ook verre van de ideale acoustische omgeving en erg verschillend zonder publiek en met. Dus inregelen op voorhand ligt niet zo voor de hand, maar toch hulde aan de technici want de soundmix was nadien best behoorlijk.
Ook Roger en de band waren prima op dreef, het eerste deel was sowieso al prachtig maar visueel beetje (te?) rustig, maar wat een vet nummer is One Of These Days toch...
Na de pauze echter werden alle registers maar pas open getrokken om er een wervelende show van te maken. Opdracht voor meer als 100% geslaagd en we hebben meermaals in de ogen moeten wrijven om te weten of we niet aan het dromen waren
.Trumpie (en andere politici) mochten mee de show maken al kan je dat in hun geval niet echt als een eer beschouwen. En ook al is die Amerikaanse Lunatic (en bij uitbreiding geen enkele politieker) mijn vriend niet toch vraag ik me af of Roger er hier wel goed aan doet om ons te trachten een geweten te schoppen. Roger ik heb al een geweten... echt waar! Anderzijds is het natuurlijk wel leuk dat dergelijke wereldleiders (kan iemand me eens uitleggen hoe iemand als Trump dit hoegenaamd kan worden???) eens flink te kakken gezet worden.
Maar het ging hem om de muziek en de show en dit was dus echt top waarvoor dank aan Waters en zijn team.
Hier zit dus een gelukkig man na te genieten van één van zijn beste concerten ooit. David Gilmour en Roger Waters beiden stonden nog op mijn bucket list, nu kan ik ze afvinken en terugkijken op twee unieke momenten van groot genot.
Beiden zijn gewoon top, David wat muzikaal verfijnder (zo klonk Money een stuk beter bij D.G. in Tienen) maar beetje minder show, terwijl Roger zijn lekker bombastische (positief bedoeld!) vertoning simpelweg geweldig brengt en muzikaal ook verre van verkeerd was.
Zoals zo vaak... de afwezigen hadden ongelijk
.
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:50 uur
Oeps dat is jammer, voel met je mee. Je mag voor zo’n artiesten echt niet lang wachten, vliegt de deur uit die tickets! Hoop dat je er misschien nog viavia kan aankomen zonder een woekerprijs te mogen ophoesten, want daar zou ik ook voor passen.
0
geplaatst: 15 mei 2018, 05:02 uur
Nog genoeg kaarten beschikbaar voor 1 van de Nederlandse shows hoor
0
geplaatst: 19 mei 2018, 10:04 uur
Tegen stevige prijzen meen ik. En op een ongunstige dag. Nou ja, pech gehad.
0
geplaatst: 19 mei 2018, 11:01 uur
Leptop schreef:
Tegen stevige prijzen meen ik. En op een ongunstige dag. Nou ja, pech gehad.
Tegen stevige prijzen meen ik. En op een ongunstige dag. Nou ja, pech gehad.
82,50 inclusief service kosten. Kaarten beschikbaar op alle 4 de data, ma 18, di 19, vr 22 en za 23 Juni.
0
geplaatst: 19 mei 2018, 21:13 uur
'Us & Them' heet de tour geloof ik? Slaat dit op de mensen die geen kaartje kunnen betalen en de mensen die dit wel kunnen?
Geen probleem met het afzeiken van een staatshoofd. En je mag ook commentaar leveren op artiesten die optreden in Israël.... Maar als je dan 82,50 durft te vragen voor een staanplaats vraag ik me af of je wel in de positie bent om dat te doen.
Geen probleem met het afzeiken van een staatshoofd. En je mag ook commentaar leveren op artiesten die optreden in Israël.... Maar als je dan 82,50 durft te vragen voor een staanplaats vraag ik me af of je wel in de positie bent om dat te doen.
0
geplaatst: 20 mei 2018, 14:26 uur
Tja, concerten zijn niet goedkoop meer, maar in elk geval zijn er in Nederland vaak nog staanplaatsen vooraan. In veel andere landen (Duitsland bijvoorbeeld) worden daar stoelen neergezet en die gaan voor een veelvoud van 82,50.
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:47 uur
Leptop schreef:
Let's check again ?
Let's check again ?
Doe dat anders op Ticketswap, daar staan er heel wat te koop. Ik heb daar een mooie zitplaats gekocht voor flink wat minder.
0
geplaatst: 6 juni 2018, 21:10 uur
Leptop schreef:
Tegen stevige prijzen meen ik. En op een ongunstige dag. Nou ja, pech gehad.
Tegen stevige prijzen meen ik. En op een ongunstige dag. Nou ja, pech gehad.
Ongunstige dag?
0
geplaatst: 8 juni 2018, 14:04 uur
Leptop schreef:
Voor mij ongunstige dagen.
Voor mij ongunstige dagen.
Ja dat kan gebeuren. Overigens is de datum 19 Juni sowieso ook niet echt gunstig.
Die avond speelt Beyoncé in de Arena dus dat wordt dan logistiek gezien qua files en parkeren mogelijk een doffe ellende. Zelf ga ik de 18e, mocht het concert extreem bevallen dan kan ik evt. de 22e of 23e nog een keer gaan.

1
geplaatst: 9 juni 2018, 22:31 uur
Running On Empty schreef:
Overigens is de datum 19 Juni sowieso ook niet echt gunstig.
Die avond speelt Beyoncé in de Arena dus dat wordt dan logistiek gezien qua files en parkeren mogelijk een doffe ellende. Zelf ga ik de 18e....
(quote)
Overigens is de datum 19 Juni sowieso ook niet echt gunstig.
Die avond speelt Beyoncé in de Arena dus dat wordt dan logistiek gezien qua files en parkeren mogelijk een doffe ellende. Zelf ga ik de 18e....
Nee zeg! Ik ging eerst 19 juni, maar kon niet door een 'familieverplichting'

Daarna kaartje voor de 18e gekocht: ben ik even blij!

0
geplaatst: 19 juni 2018, 14:55 uur
Voor wie nog wil gaan, hou TicketSwap in de gaten vandaag en vrijdag, want gisteren waren er kaartjes voor 11 euro te koop voor het optreden van die avond.
Helaas was ik door foetsieball afgeleid en had dat buitenkansje te laat opgemerkt anders was ik wel gegaan.
Helaas was ik door foetsieball afgeleid en had dat buitenkansje te laat opgemerkt anders was ik wel gegaan.
* denotes required fields.

