menu
zoeken in:
avatar van meneer
Vanuit de interviewer van Rolling Stone:

Roger Waters and I have managed to avoid having a bar fight. But as I leave I know one thing for sure: I really need a drink.



Bizar interview idd.. Oftewel tijd voor een nieuw Roger Waters album genaamd: 'The Dementia Basement Tapes (Room 13)'.

avatar van Premonition
Hij is dus gek, negeren deze man!

avatar van Michiel Cohen
musician schreef:
Oekraine is voorlopig nog geen lid van de EU en de NAVO.
Eén van de belangrijkste oorzaken was tot voor kort dat er eerst (en nog steeds) moe(s)t worden gewerkt aan het omlaag brengen van corruptiecijfers.

Van mij mag voor de EU de standaard voor alle Oost-Europese landen verder omhoog, als we o.a. praten over discriminatie, LHBTI en vrouwenrechten, minimuminkomen, onafhankelijke rechtspraak en klimaatdoelen.
Polen en Hongarije hebben hele verschrikkelijke machthebbers.

Dat zijn zaken, waar overleg over kan worden gevoerd en eventueel subsidies ingetrokken. Maar helaas ging daar de brief van Waters niet over.

In dergelijke landen werken zaken anders dan in west Europa. Zal ook nooit veranderen. Dat kunnen en willen westerlingen maar niet begrijpen.

avatar van horizon
Premonition schreef:
Hij is dus gek, negeren deze man!

Toen hij anti-Trump was werd hij door de Westerse media gesteund en nu gaat hij tegen de algemene west-europese visie in en is hij gek.

Het kan verkeren.

avatar van Von Helsing
Michiel Cohen schreef:
(quote)

In dergelijke landen werken zaken anders dan in west Europa. Zal ook nooit veranderen. Dat kunnen en willen westerlingen maar niet begrijpen.


Klopt, daarom is de EU ook een wassen neus. Een eenheid zal het nooit worden anders dan op papier. Persoonlijk denk ik dat wij ook hele verschrikkelijke machthebbers hebben.

avatar van Faalhaas
Ik zit nu Rogers Waters bij Joe Rogan te kijken. Krijg niet bepaald de indruk met een gek te maken te hebben.

https://open.spotify.com/episode/4iCWReCqpscoTbCCSClIRu?si=b9297044482e46dc

avatar van trebremmit
horizon schreef:
(quote)

Toen hij anti-Trump was werd hij door de Westerse media gesteund en nu gaat hij tegen de algemene west-europese visie in en is hij gek.

Het kan verkeren.


Lees dat interview met hem eens in die link, hij zegt voor mensenrechten op te komen maar zit tegelijk Assad te verdedigen, dat gaat toch niet samen. Luister anders nog even naar de uitzending van Argos van afgelopen zaterdag met een aantal Syrische mensen die over de martelpraktijken van dat regime praten.

avatar van musician
Michiel Cohen schreef:
In dergelijke landen werken zaken anders dan in west Europa. Zal ook nooit veranderen. Dat kunnen en willen westerlingen maar niet begrijpen.

Discriminatie is discriminatie. Gebrek aan democratie, onderdrukking, geen onafhankelijke rechtspraak. Het kan mij verder niet schelen maar dit soort onderwerpen, daar mogen landen op worden aangesproken, zeker als ze lid willen zijn van de EU. En als ze in Polen Homo-Vrije zones instellen mag je daar wat van zeggen. Maar doe dat consequent. En daar gaat Waters de fout in. Hij veroordeelt het een maar laat het ander achterwege of heeft een blinde vlek. Balk en splinter.

avatar van ZAP!
Is dit een politieke discussie? Op MuMe? Cool.





"Do we have a Woggah?" - "We have no Woggah!"

avatar van Michiel Cohen
musician schreef:
(quote)

Discriminatie is discriminatie. Gebrek aan democratie, onderdrukking, geen onafhankelijke rechtspraak. Het kan mij verder niet schelen maar dit soort onderwerpen, daar mogen landen op worden aangesproken, zeker als ze lid willen zijn van de EU. En als ze in Polen Homo-Vrije zones instellen mag je daar wat van zeggen. Maar doe dat consequent. En daar gaat Waters de fout in. Hij veroordeelt het een maar laat het ander achterwege of heeft een blinde vlek. Balk en splinter.

Zij zien zichzelf gewoon als echte democraten. De discriminatie die jiij beschrijft bestaat in hun ogen helemaal niet.
Je hebt te maken landen die vanaf 1939/40 tm 1989 te maken hebben gehad met totalitaire regimes. De mindset is gewoon totaal anders. In juni 1991 was ik in Boedapest voor een citytrip. Dat was toevallig de laatste officiele dag van de Sowjet aanwezigheid in Hongarije. Leek wel alsof er een staatsgreep gaande was en de koude oorlog terug was in de hoofden van de Hongaren. Overal politie en uitgestorven straten/metro met name aan de kant van Pest ( parlementsgebouw). Bij de citadel in Boeda viel het nog mee. Achteraf hoorde ik dat de laatste Sowjet troepen al een tig dagen daarvoor waren teruggetrokken maar de angst was gewoon zichtbaar.
Een paar dagen later brak overigens de Joegoslavie oorlog uit. Op mijn camping aan het meer van Velencei stonden Joegoslaven die niet meer terug konden keren omdat alle grenzen werden geblokkeerd.
Was een hele vreemde ervaring net zoals het jaar daarvoor in Turkije.

avatar van musician
Michiel Cohen schreef:
Zij zien zichzelf gewoon als echte democraten. De discriminatie die jiij beschrijft bestaat in hun ogen helemaal niet. (......)

Nou, als je homo-vrije zones instelt en, bijvoorbeeld, ondanks nadrukkelijk verzoek vanuit de EU, geen vluchtelingen wilt opnemen in je land, dan weet je heel goed waar je als land mee bezig bent. En dan weet je ook heel goed dat je niet echt democratisch bent.

Als je tv-zenders gaat verbieden, de onafhankelijke rechters (sinds de val van de Sovjet Unie) gaat vervangen door rechters die gelieerd zijn aan je partij, dan weet je echt wel waar je mee bezig bent en dat zijn bepaald geen democratische processen.
En dan weet je ook dat je discrimineert, anders zet je deze veranderingen niet in gang.

Ik vind het heel goed, dat Oekraine ook (behoorlijk) aan de tand wordt gevoeld met betrekking tot dit soort van onderwerpen voordat zij lid mogen worden van de EU. Het liberale deel van de EU, met alle bevochten voorrechten, mag nooit (meer) terugvallen naar systemen waarbij conservatisme, corruptie, rechts extremisme en controle door de kerk hand in hand met elkaar gaan.
Dat is feitelijk ook wat er aan de hand is in Rusland. Zij zijn daar ver in doorgeslagen.

En dat mag best gecommuniceerd worden met landen als Polen en Hongarije. En je zou verwachten dat Roger Waters, als nota bene één van de belangrijkste oude voorvechters van genoemde zaken, zich dat nog allemaal redelijk zou herinneren.

En dan ga je niet Oekraine "herinneren" aan hun verantwoordelijkheden en niet (minimaal) tegelijkertijd Rusland vanwege de inval (en de rest) veroordelen als land.

avatar van musician
Misschien heeft overigens Waters open brief nog een andere achtergrond.....:
Pink Floyd - Hey Hey Rise Up
De weer bij elkaar geroepen band, inclusief David Gilmour en Nick Mason, weet nog welke oude vrijheidslievende wegen er dienen te worden bewandeld...... Vast tot grote ergernis van Waters die uiteraard dwars gaat liggen.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Nu weet ik ook wel dat de grenzen bij Roger Waters erg vaag zijn maar mag het hier weer over de muzikant Roger Waters gaan? Dan laat ik op mijn beurt bovenstaande gesprekken staan

avatar van Stalin
Bij Pink Floyd - The Dark Side of the Moon:

Dirkrocker schreef:
Over deze plaat is denk zo’n beetje alles al gezegd en geschreven.


Daar denkt Riool Waters toch anders over, want hij is het album opnieuw aan het opnemen. Niet genoeg mensen zouden begrijpen waar het album nou echt over gaat en wat Waters er toen mee probeerde te zeggen. Lijkt me nogal een ongefundeerde claim voor 1 van de best verkochte albums en de gevoelens die mensen voor dit album hebben opgebouwd de afgelopen 50 jaar.

avatar van Dirkrocker
Oh echt joh? Wis ik helemaal nog niet. Nou ik zou zeggen, blijft er lekker vanaf, dit meesterwerk is prachtig zoals het is, en laat dat vooral zo. En het album heeft genoeg succes, en word vandaag de dag nog steeds geprezen. Maar het lijk er meer op dat waters z’n oude maten weer en hak wil zetten.

avatar van saxotoon
Ik ben dan toch wel benieuwd wat hij nog gaat toevoegen aan een album dat zozeer in mijn herinnering gebeiteld zit. Gaat het zijn als een coveralbum door goedbedoelende muzikanten die al jaren PF-aanhangers zijn? Of gaat Roger iedereen verrassen met de definitieve versie?
Toch mooi hoe je ook op hoge leeftijd je leven nog kunt leiden als een jonge hond. Pissen waar je wil en faeces hebben aan iedereen.

avatar van meneer
saxotoon schreef:
Toch mooi hoe je ook op hoge leeftijd je leven nog kunt leiden als een jonge hond. Pissen waar je wil en faeces hebben aan iedereen.

Ik vind Waters vandaag de dag meer een oude hond. Die weten niet zo goed hun plas meer op te houden..


Maar Dark Side of the Moon opnieuw opnemen ? Zoiets moois ? Te ‘vervangen’ (of is dat niet het juiste woord) ?

Mocht ik één album aanraden/opnoemen om eens opnieuw op te nemen van Pink Floyd dan zou ik de voorkeur hebben voor The Wall. Dat was voor mij een overgang naar de jaren 80 en het voelt ook echt als een document uit die tijd. Ook echt jaren 80 muziek.

Dark Side of the Moon is voor mij tijdloos. De muziek, de sfeer, de hoes, de beleving.

19.26: kleine edit. Ik moet wel voor Us and Them een soort uitzondering maken. Ik zette daarnet het album op en luister tijdloos. Maar als de eerste orgel tonen van Us and Them opkomen sluit ik mijn ogen en loop vol met herinneringen van Londen begin jaren 80. En toch is het nummer niet gebonden aan de tijd maar meer aan mijzelf hoe ik toen als 16 jarige het leven beleefde. En wat een zielhemels mooi nummer is dat toch waar ik nog steeds mee terug de tijd in kan reizen.

avatar van Stalin
saxotoon schreef:
Ik ben dan toch wel benieuwd wat hij nog gaat toevoegen aan een album dat zozeer in mijn herinnering gebeiteld zit. Gaat het zijn als een coveralbum door goedbedoelende muzikanten die al jaren PF-aanhangers zijn? Of gaat Roger iedereen verrassen met de definitieve versie?


Besides Waters, the only collaborators on the new album are reportedly Waters’ longtime collaborator and multi-instrumentalist Gus Seyffert, a “Baptist minister” who plays a Hammond organ, and Seyffert’s girlfriend, the singer Bedouine. Waters is said to play a bass solo on “Us and Them,” and reportedly adds his own vocals over the original album’s instrumentals, including a “prose poem over ‘On The Run.’”

Saunders, who claims he is only one of “handful” of people who have listened to the solo album “from start-to-finish,” described parts of the re-recording as “very good.” In particular, Saunders touts “Time” as “terrific with his old man’s timbre” and the “Money” as a “country-tinged” cut reminiscent of “late Johnny Cash.”

Saunders is Tristram Fane Saunders, een journalist van The Telegraph.

avatar van Rogyros
meneer schreef:
(quote)

Ik vind Waters vandaag de dag meer een oude hond. Die weten niet zo goed hun plas meer op te houden..


avatar van saxotoon
[quote]Rogyros schreef:
[quote]meneer schreef:

Ik vind Waters vandaag de dag meer een oude hond. Die weten niet zo goed hun plas meer op te houden..

Ook al ben je het niet (altijd) met hem eens, ik denk wel dat Roger willens en wetens zijn plasje doet over het wel en wee in de wereld.

avatar van Running On Empty
Misschien even opschonen hier en al die Roger Waters chat naar zijn eigen pagina verhuizen. Ik ben die man zooooo zat. Dat heropnemen staat voor mij ook los van deze magnifieke plaat.


avatar van bikkel2
Belachelijke zet van Waters als je het mij vraagt.
Argumentatie is ook bedenkelijk.
Hoezo het concept niet snappen??
Dark Side of The Moon is een echt groepsalbum en de laatste waar het 4tal nog echt goed samenwerkte.
Natuurlijk is hij het artistieke brein achter deze plaat, maar hij had de anderen nodig om het zo speciaal te maken. Wright schreef trouwens The Great Gig in the Sky.
Laat het toch rusten denk ik dan.
Re-makes pakken sowieso meestal niet goed uit.

avatar van gaucho
Nou, ik vind het ook een nogal bedenkelijke zet. Maar op basis van het Rolling Stone-artikel en het deel daaruit wat hierboven geciteerd is, verwacht ik dat het heel anders gaat klinken dan het origineel. Het lijkt me ook geen poging om het origineel te benaderen, eerder een soort uitleg van het album, met vooral meer tekst. Nergens voor nodig natuurlijk, maar ik beschouw het op voorhand als een nabrandertje dat snel vergeten zal worden. Als-ie het maar niet uitbrengt onder de naam Pink Floyd. Maar daar is al genoeg gedonder over geweest, dus het zal wel een release onder eigen naam worden.

Als ik dan toch een andere versie van Dark side of the moon wil horen, ga ik wel voor die recente live-release die stamt uit 1974. Of desnoods Waters' eigen versie van sommige nummers op het live-dubbelalbum In the flesh (2000). Dat was in elk geval uitstekend gedaan.

avatar van Kronos
Het ziet er naar uit dat hij zijn eigen teksten wil hineininterpretieren.

avatar van Stalin
gaucho schreef:
Nou, ik vind het ook een nogal bedenkelijke zet. Maar op basis van het Rolling Stone-artikel en het deel daaruit wat hierboven geciteerd is, verwacht ik dat het heel anders gaat klinken dan het origineel. Het lijkt me ook geen poging om het origineel te benaderen, eerder een soort uitleg van het album, met vooral meer tekst. Nergens voor nodig natuurlijk, maar ik beschouw het op voorhand als een nabrandertje dat snel vergeten zal worden. Als-ie het maar niet uitbrengt onder de naam Pink Floyd. Maar daar is al genoeg gedonder over geweest, dus het zal wel een release onder eigen naam worden.


Dit soort keuzes van Waters lijken meer en meer een uitvloeisel te zijn van meneer zijn steeds grotesker gegroeide ego. Kon er altijd nog wel om lachen, maar het begint zo langzamerhand echt behoorlijk zielig en bedenkelijk te worden mijn inziens en steeds moeilijker te verdedigen als fan van zowel Pink Floyd als Roger Waters. Het opnieuw opnemen van DSOTM is eigenlijk gewoon niets minder dan historisch revisionisme en het daarmee uitgummen van de bijdragen van de andere 3 muzikanten op de plaat. Meneer deed er onlangs nog maar een schepje bovenop door Gilmour en Wright totaal af te fakkelen. Van de muziek en teksten kan ik nog steeds genieten, maar van de huidige overtuigingen en uitspraken van Roger helaas steeds minder.

avatar van Rogyros
bikkel2 schreef:
Belachelijke zet van Waters als je het mij vraagt.
Argumentatie is ook bedenkelijk.
Hoezo het concept niet snappen??
Dark Side of The Moon is een echt groepsalbum en de laatste waar het 4tal nog echt goed samenwerkte.
Natuurlijk is hij het artistieke brein achter deze plaat, maar hij had de anderen nodig om het zo speciaal te maken. Wright schreef trouwens The Great Gig in the Sky.
Laat het toch rusten denk ik dan.
Re-makes pakken sowieso meestal niet goed uit.

Overigens is Us And Them ook voornamelijk het kindje van Wright (en Any Colour You Like is van Gilmour, Wright en Mason). Dit is een iconisch groepsalbum met Waters inderdaad als het creatieve brein.

Ik ben het volledig met je eens, Michel. Ik vind de arrogantie, zelfingenomenheid en zijn soms complete minachting voor anderen echt stuitend.

Deze stap past ook in dit plaatje. Ik vind het echt onzinnig. Dat hij die Lockdown sessies heeft gedaan vind ik wat anders. Hij heeft die nummers in een nieuw muzikaal jasje gestopt. Wat je ook van de omlijsting vindt, de insteek is prima en interessant.

De reden die hij opgeeft om Dark Side opnieuw op te nemen vind ik echt minachting naar de fans en naar zijn voormalige bandleden.

avatar van Rogyros
Stalin schreef:
(quote)


Dit soort keuzes van Waters lijken meer en meer een uitvloeisel te zijn van meneer zijn steeds grotesker gegroeide ego. Kon er altijd nog wel om lachen, maar het begint zo langzamerhand echt behoorlijk zielig en bedenkelijk te worden mijn inziens en steeds moeilijker te verdedigen als fan van zowel Pink Floyd als Roger Waters. Het opnieuw opnemen van DSOTM is eigenlijk gewoon niets minder dan historisch revisionisme en het daarmee uitgummen van de bijdragen van de andere 3 muzikanten op de plaat. Meneer deed er onlangs nog maar een schepje bovenop door Gilmour en Wright totaal af te fakkelen. Van de muziek en teksten kan ik nog steeds genieten, maar van de huidige overtuigingen en uitspraken van Roger helaas steeds minder.

Dit is toch echt stuitend. Vooral dit stukje:
Rogers went on to explain that his main problem with his former bandmates was that they couldn’t write material. “Well, Nick [Mason] never pretended,” he qualified, adding, “But [David] Gilmour and Rick [Wright]? They can’t write songs, they’ve nothing to say. They are not artists! They have no ideas, not a single one between them. They never have had, and that drives them crazy.”

Wat een over de top zelfingenomen kwal. Wat een minachting. Bah.

avatar van Barney Rubble
Roger Waters is een lastige man; totaal niet bescheiden. Wellicht zelfs ronduit onbeschoft. Niettemin is hij inderdaad veruit de beste songwriter van de groep. Gilmour is vooral een goede gitarist, maar veel te veilig en conventioneel om indruk te maken als frontman. Het solowerk van Wright en Mason ken ik niet goed genoeg; al hebben beiden veel bijgedragen aan het groepsgeluid. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de combinatie van persoonlijkheden erg belangrijk was voor Pink Floyd. Los van elkaar ontbreekt er toch net iets.

avatar van Stalin
Rogyros schreef:
(quote)

Dit is toch echt stuitend. Vooral dit stukje:
Rogers went on to explain that his main problem with his former bandmates was that they couldn’t write material. “Well, Nick [Mason] never pretended,” he qualified, adding, “But [David] Gilmour and Rick [Wright]? They can’t write songs, they’ve nothing to say. They are not artists! They have no ideas, not a single one between them. They never have had, and that drives them crazy.”

Wat een over de top zelfingenomen kwal. Wat een minachting. Bah.


En dat terwijl Richard Wright juist de enigste persoon in Pink Floyd was die muzikale theorie en compositie heeft gestudeerd.

avatar van Rogyros
Barney Rubble schreef:
Roger Water is een lastige man; totaal niet bescheiden. Wellicht zelfs ronduit onbeschoft. Niettemin is hij inderdaad veruit de beste songwriter van de groep.

Dat hij het creatieve brein was in de bloeiperiode, is absoluut waar. Maar dat de anderen dus niets konden, is wel echte onzin. Stellen dat ze geen artiesten zijn die geen ideeën hebben, is gewoon feitelijk onjuist. Hij maakt zichzelf te groot en zijn bandleden maakt hij te klein. Dat hij dit bewust doet, vind ik echt een gotspe.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.