zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2013, 10:25 uur
Balen zeg: geen Can't You Hear Me Knocking, maar ja: you can't have them all. Wel gaaf 2000 Light Years from Home, zoals Thunderball ons meldt voor het eerst sinds de Steel Wheels tour: die zag ik in Keulen en Rotterdam.
Ik heb een vraagje. Ze spelen altijd Jumping Jack Flash. Vaak als uitsmijter, nu als openingsnummer. Maar ik vind dat verreweg niet hun beste nummer. Van mij mag dat zo uit de setlist. Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb een vraagje. Ze spelen altijd Jumping Jack Flash. Vaak als uitsmijter, nu als openingsnummer. Maar ik vind dat verreweg niet hun beste nummer. Van mij mag dat zo uit de setlist. Hoe zit dat bij jullie?
0
geplaatst: 30 juni 2013, 10:52 uur
^jumping jack flash heb ik altijd een minder nummer gevonden, dus eens.
Inderdaad, .mick Taylor kan het nog aardig!
Inderdaad, .mick Taylor kan het nog aardig!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 juni 2013, 11:15 uur
Als er één band is die ze niet in HD moeten uitzenden dan zijn het The Rolling Stones. Ik vond het toch een redelijk beschamende vertoning. Vier van die oude, flinterdunne latjes. Je kon de rollator er zo voor denken. Watts leek al half opgebaard te zijn. En dan Keith Richards (wat een prutssolo op 'Sympathy' btw)...
De muziek vond ik niet eens zo onaardig, maar het zag er echt niet uit.
De muziek vond ik niet eens zo onaardig, maar het zag er echt niet uit.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 11:25 uur
Jammer dat Glasto nu net in een druk weekend voor mij valt, had dit wel graag willen zien.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 12:09 uur
Het moet vast binnenkort goed verkrijgbaar zijn als pindakaas...
0
geplaatst: 30 juni 2013, 12:11 uur
lennon schreef:
^jumping jack flash heb ik altijd een minder nummer gevonden, dus eens.
Inderdaad, .mick Taylor kan het nog aardig!
^jumping jack flash heb ik altijd een minder nummer gevonden, dus eens.
Inderdaad, .mick Taylor kan het nog aardig!
Ik vind JJF juist een van hun betere warhorses.
Ze kwamen na het psychedelische geneuzel in '68 keihard terug met deze knaller.
Nee, dit nr zijn ze toch wel verplicht ieder concert te spelen.
Ze hebben ook niet voor niets dit speciaal voor het festivalpubliek als opener gebruikt. De hele huidige tour zat dit nr bij de toegift en openden ze met Get off of my cloud.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 14:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
En dan Keith Richards (wat een prutssolo op 'Sympathy' btw)...
En dan Keith Richards (wat een prutssolo op 'Sympathy' btw)...
Hier ben ik het met je eens. Dat bedoel ik dus met zijn timing is slecht geworden.
Hij pingelt maar wat. Keith is alleen een charismatische toevoeging. Verder is hij inderdaad te oud en versleten hiervoor. Maar dat vond ik twee tours geleden ook al.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 15:45 uur
Thunderball schreef:
Ik vind JJF juist een van hun betere warhorses.
Ze kwamen na het psychedelische geneuzel in '68 keihard terug met deze knaller.
(quote)
Ik vind JJF juist een van hun betere warhorses.
Ze kwamen na het psychedelische geneuzel in '68 keihard terug met deze knaller.
Zelfs jij kan je gelukkig vergissen. '68 was Beggars Banquet. Je doelt denk ik op '67:
The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request (1967)
Overigens vind ik dat je als band weinig tot niet verplicht band om een nummer elk concert te spelen. Sterker nog: liever niet, in het geval van the Stones. Juist rond de 40 Licks tour trokken ze allerlei andere (oudere) nummers eens uit de kast, dat was geweldig. Nu is de setlist vaak teveel van hetzelfde en dat bij de Stones?! Vrienden in mijn omgeving zijn daarom al een tijdje afgehaakt voor concerten: iedere keer bijna hetzelfde.
Ze zouden met veel meer afwisseling kunnen spelen, een deel wisselende grootste hits (de ene keer JJF en de andere keer Brown Sugar of zo) en een deel afwisselend 'minder bekend' werk, zoals bijvoorbeeld Can't You Hear Me Knocking of 2000 Lightyears from Home.
Tot slot: een ander nummer waar ze wat mij betreft al lang mee moesten ophouden is Tumbling Dice. Het is niet eens zo'n bijzonder nummer, zeker niet live, en dat spelen ze ook altijd...
0
geplaatst: 30 juni 2013, 15:58 uur
[quote]lennon schreef:
^jumping jack flash heb ik altijd een minder nummer gevonden
Jumpin' Jack Flash is een rocker zowel tekst als muziek kenmerkend voor wat de Stones zijn!
voor vele StonesFreaks en vele andere musici(waaronder ook John LENNON!! haha) HETTT Stonesnr bij uitstek!
De Gitaarriff is geniaal ,een heerlijke vette rocker,...en voor mij pers ?....zeker ergens in de Stones top 10
^jumping jack flash heb ik altijd een minder nummer gevonden
Jumpin' Jack Flash is een rocker zowel tekst als muziek kenmerkend voor wat de Stones zijn!
voor vele StonesFreaks en vele andere musici(waaronder ook John LENNON!! haha) HETTT Stonesnr bij uitstek!
De Gitaarriff is geniaal ,een heerlijke vette rocker,...en voor mij pers ?....zeker ergens in de Stones top 10
0
geplaatst: 30 juni 2013, 16:09 uur
Ik heb gisteravond het concert gezien op de BBC en ik vond het ontzettend goed. De hele band kwam erg enthousiast over en ze wilden er echt iets speciaals van maken. Het swingde allemaal als een tiet, mede doordat de bas erg duidelijk in de mix stond. Maar ook de gitaren vond ik goed klinken. De solo van Keith is sympathy for the devil vond ik juist best OK. Dan heeft hij deze tour al veel slechter gedaan. Dan waren het niet meer dan een paar losse tonen, nu was het wel een redelijk samenhangend geheel, vooral de tweede solo aan het einde van het nummer. Ik vond dat numer sowieso erg sterk, net als Satisfaction, waarin Keith ook een prima solo speelde. En dan 2000 lightyears from home! Ik heb zeker een minuut met open bek zitten kijken! Dat ze dat nummer weer van stal haalden, echt geweldig. Het eerste couplet werd behoorlijk verneukt door Mick, maar gelukkig herstelde hij zich goed. Ofwel, ik heb genoten en als de Europese tour een feit wordt dan ga ik zeker proberen erbij te zijn.
Overigens hield ik mijn hart vast toen ze eind vorig jaar weer begonnen met optreden, want de bigger bang tour vond ik nou niet bepaald de beste tour van de band. Maar op basis van alle youtube filmpjes en bootlegs die ik van de 50 and counting tour heb gehoord vind ik dat ze verrassend goed klinken. Vooral Keith vind ik beduidend beter dan tijdens de bigger bang tour en eerlijk gezegd had ik dat niet meer verwacht.
Overigens hield ik mijn hart vast toen ze eind vorig jaar weer begonnen met optreden, want de bigger bang tour vond ik nou niet bepaald de beste tour van de band. Maar op basis van alle youtube filmpjes en bootlegs die ik van de 50 and counting tour heb gehoord vind ik dat ze verrassend goed klinken. Vooral Keith vind ik beduidend beter dan tijdens de bigger bang tour en eerlijk gezegd had ik dat niet meer verwacht.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 17:35 uur
teus schreef:
Jumpin' Jack Flash is een rocker zowel tekst als muziek kenmerkend voor wat de Stones zijn!
voor vele StonesFreaks en vele andere musici(waaronder ook John LENNON!! haha) HETTT Stonesnr bij uitstek!
De Gitaarriff is geniaal ,een heerlijke vette rocker,...
Jumpin' Jack Flash is een rocker zowel tekst als muziek kenmerkend voor wat de Stones zijn!
voor vele StonesFreaks en vele andere musici(waaronder ook John LENNON!! haha) HETTT Stonesnr bij uitstek!
De Gitaarriff is geniaal ,een heerlijke vette rocker,...
Overdrijven is ook een vak. Je gebruikt zelfs hoofdletters (HETTT Stonesnr) om te benadrukken hoeveel StonesFreaks dat vinden. Nou, ik ben naar heel wat Stones concerten geweest en dan mag jij mij vertellen waar ze precies stonden. In ieder geval niet in mijn buurt, en ik was het ook niet. Ze hebben zoveel betere nummers gemaakt. De Gitaarriff is leuk, maar niet geniaal. Een rocker is het, maar zeker niet vet. Daarnaast heb ik het al te vaak gehoord.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 18:02 uur
Dan stond je niet bij mij in de buurt, want ik ben één van die stones-fans die JJF één van hun beste nummers vind. Het heeft voor mij alles waarom ik de Stones zo goed vind. Ik kan dat nummer keer op keer horen zonder da het saai wordt. En live is het ook elke keer weer een hoogtepunt.
0
Rizz
geplaatst: 30 juni 2013, 19:55 uur
Jumpin' Jack Flash is een kanon van een nummer. Het valt mij op dat mensen die niet zo van de Stones zijn dit nummer juist geweldig vinden. Niet voor niets zo vaak gecoverd en gebruikt in soundtracks. Geweldige tekst en een briljante riff.
Een absolute klassieker.
Tumblin' Dice is overigens ook een classic.
Een absolute klassieker.
Tumblin' Dice is overigens ook een classic.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 20:13 uur
Rizz schreef:
Het valt mij op dat mensen die niet zo van de Stones zijn dit nummer juist geweldig vinden. Niet voor niets zo vaak gecoverd en gebruikt in soundtracks.
Het valt mij op dat mensen die niet zo van de Stones zijn dit nummer juist geweldig vinden. Niet voor niets zo vaak gecoverd en gebruikt in soundtracks.
Precies, dat bedoel ik ook. Niet Stones fans vinden het ook goed: het is voor mij te 'hitparade' en dus te vaak gehoord. Maar krijgen jullie dan geen genoeg van voor een behoorlijk deel dezelfde setlist de afgelopen jaren? Ik bedoel het positief: ze kunnen zoveel meer. Ik was erbij in Vredenburg: dat was extra bijzonder door de setlist.
Ik heb 'm even opgezocht die setlist. Let zeker ook op het openingsnummer:

The Rolling Stones Concert Setlist at Muziekcentrum Vredenburg, Utrecht on August 16, 2003 | setlist.fm
0
geplaatst: 30 juni 2013, 20:43 uur
Over de setlist is op de diverse stonesfora continue discussie gaande. Dat er meer variatie in zou moeten en dat ze de 'standaardnummers' wat minder zouden moeten spelen. Ik denk dat je op een festival juist de klassiekers moet spelen omdat er veel mensen niet specifiek voor de Stones komen en daarom niet zitten te wachten op een setlist zoals die bijvoorbeeld in Vredenburg werd gespeeld. Ik vond de reactie van het publiek op 2000 lightyears from home al vrij matig, terwijl dat één van de weinige minder bekende nummers was die ze speelden.
Tijdens de reguliere concerten zou ik het leuk vinden als ze wat meer zouden putten uit hun volledige catalogus. Nu bestaat 95% van de nummers uit jaren 60 en 70 materiaal, terwijl ze daarna nog genoeg goede nummers hebben gemaakt. Out of Control, Saint of Me, Back of my Hand, I Go Wild, Almost Hear You Sigh of One Hit (to the body) zouden toch erg tof zijn om eens live te horen. Of wat minder bekende jaren 60/70 nummers zoals She said yeah (OK, dat is een cover maar wel een verdraaid lekker nummer en gebruikt in een reclame, dus het zou ook bij het grote publiek enigszins bekend moeten zijn), Heart of Stone, Play With Fire, 19th Nervous Breakdown of Lady Jane (is al een keer gespeeld deze tour en dat klonk zeer goed vond ik). Maar goed, het zal wel blijven bij enkele nummers in het eerste deel van de setlist die gevarieerd worden en de rest bestaat uit klassiekers die elk concert nagenoeg gelijk zijn. Zo is het ook in Amerika geweest tijdens deze tour en ik verwacht dat ook zo zal zijn tijdens een eventuele Europese tour.
Maar om heel eerlijk te zijn, als je weet dat je tijdens een Stones concert niet al te veel verrassingen hoeft te verwachten en ze spelen 2000 Lightyears From Home en Factory Girl, dan ben ik eigenlijk wel tevreden. Vergeet niet dat ze allemaal tegen de 70 lopen, dan wordt je geheugen ook wel wat minder.
Tijdens de reguliere concerten zou ik het leuk vinden als ze wat meer zouden putten uit hun volledige catalogus. Nu bestaat 95% van de nummers uit jaren 60 en 70 materiaal, terwijl ze daarna nog genoeg goede nummers hebben gemaakt. Out of Control, Saint of Me, Back of my Hand, I Go Wild, Almost Hear You Sigh of One Hit (to the body) zouden toch erg tof zijn om eens live te horen. Of wat minder bekende jaren 60/70 nummers zoals She said yeah (OK, dat is een cover maar wel een verdraaid lekker nummer en gebruikt in een reclame, dus het zou ook bij het grote publiek enigszins bekend moeten zijn), Heart of Stone, Play With Fire, 19th Nervous Breakdown of Lady Jane (is al een keer gespeeld deze tour en dat klonk zeer goed vond ik). Maar goed, het zal wel blijven bij enkele nummers in het eerste deel van de setlist die gevarieerd worden en de rest bestaat uit klassiekers die elk concert nagenoeg gelijk zijn. Zo is het ook in Amerika geweest tijdens deze tour en ik verwacht dat ook zo zal zijn tijdens een eventuele Europese tour.
Maar om heel eerlijk te zijn, als je weet dat je tijdens een Stones concert niet al te veel verrassingen hoeft te verwachten en ze spelen 2000 Lightyears From Home en Factory Girl, dan ben ik eigenlijk wel tevreden. Vergeet niet dat ze allemaal tegen de 70 lopen, dan wordt je geheugen ook wel wat minder.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 19:43 uur
Goed om te zien dat de fans het leuk hebben gevonden. Ik vond het echter een behoorlijk gênante vertoning. De Stones zijn een flink eind over de datum en ze doen hun legacy imho geweld aan door door te blijven modderen. Maar ach, miljoenen vinden het tof dus ik zal er naast zitten
0
geplaatst: 3 juli 2013, 21:24 uur
Helaas moet ik het ook met je eens zijn. De fantastische 40 Licks Tour, ook qua opzet en inhoud, had het fraaie afscheid moeten zijn. Alleen Ronnie speelde zowaar nog heel aardig en Mick deed het voor een bijna 70 jarige niet slecht.
0
geplaatst: 4 juli 2013, 11:30 uur
west schreef:
Zelfs jij kan je gelukkig vergissen. '68 was Beggars Banquet. Je doelt denk ik op '67:
The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request (1967)
(quote)
Zelfs jij kan je gelukkig vergissen. '68 was Beggars Banquet. Je doelt denk ik op '67:
The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request (1967)
Het klopt wel wat hij zei, Jumpin' Jack Flash was een single in de zomer van 1968. Het stond alleen niet op een album.
0
Rizz
geplaatst: 5 juli 2013, 00:02 uur
Fans mogen hun favoriete nummers kiezen voor Hyde Park.
Keith: ''Don't pick one I can't fucking remember''. Dat verklaart een hoop
Keith: ''Don't pick one I can't fucking remember''. Dat verklaart een hoop

0
geplaatst: 5 juli 2013, 15:57 uur
herman schreef:
Het klopt wel wat hij zei, Jumpin' Jack Flash was een single in de zomer van 1968. Het stond alleen niet op een album.
(quote)
Het klopt wel wat hij zei, Jumpin' Jack Flash was een single in de zomer van 1968. Het stond alleen niet op een album.
Ik zie al waar het hem in zit: hij leest het gewoon verkeerd.
ik bedoel uiteraard het volgende:
Ze kwamen na het psychedelische geneuzel
in '68 keihard terug met deze knaller.
Hij leest echter:
Ze kwamen na het psychedelische geneuzel in '68
keihard terug met deze knaller.

Sorry West, heb ik mij nog steeds niet vergist.
0
geplaatst: 5 juli 2013, 16:13 uur
Gisteren nog even een stukje gezien van het Glastonbury concert.
het valt niet echt meer mee. Gitaarwerk is nu echt prutswerk geworden, met name van keith.
Mick Taylor speelt nog goed. Die zouden ze gewoon pertinent mee moeten laten doen.
Het is geen magie meer, eerder charmant en dapper dat ze dit nog doen, maar het wordt echt tijd om er eens een eind aan te breien.
het valt niet echt meer mee. Gitaarwerk is nu echt prutswerk geworden, met name van keith.
Mick Taylor speelt nog goed. Die zouden ze gewoon pertinent mee moeten laten doen.
Het is geen magie meer, eerder charmant en dapper dat ze dit nog doen, maar het wordt echt tijd om er eens een eind aan te breien.
0
geplaatst: 7 juli 2013, 01:28 uur
Zaterdag was dan de eerste Hyde Park show 06-07-2013 aan de beurt.
Setlist valt enorm tegen nadat hier en daar hints waren gegeven dat ze er wat bijzonders van wilden maken en zelfs nummers van Hyde Park ' 69 zouden spelen (wanneer ze daarmee slechts de hits bedoelden, tja die spelen ze natuurlijk nog steeds ieder concert).
Dit was de setlist:
Showtime: 20:29
1. Start Me Up
2. It's Only Rock 'n' Roll
3. Tumbling Dice
4. All Down The Line (By Request)
5. Beast of Burden
6. Doom & Gloom
7. Bitch (met Gary Clark jr.)
8. Paint it Black
9. Honky Tonk Women
- Band Intro's
10. You Got the Silver
11. Before They Make Me Run
12. Miss You
13. Midnight Rambler (met Taylor)
14. Gimme Shelter
15. Jumping Jack Flash
16. Sympathy For The Devil
17. Brown Sugar
18. You Can't Always Get What You Want
19. Satisfaction
Setlist valt enorm tegen nadat hier en daar hints waren gegeven dat ze er wat bijzonders van wilden maken en zelfs nummers van Hyde Park ' 69 zouden spelen (wanneer ze daarmee slechts de hits bedoelden, tja die spelen ze natuurlijk nog steeds ieder concert).
Dit was de setlist:
Showtime: 20:29
1. Start Me Up
2. It's Only Rock 'n' Roll
3. Tumbling Dice
4. All Down The Line (By Request)
5. Beast of Burden
6. Doom & Gloom
7. Bitch (met Gary Clark jr.)
8. Paint it Black
9. Honky Tonk Women
- Band Intro's
10. You Got the Silver
11. Before They Make Me Run
12. Miss You
13. Midnight Rambler (met Taylor)
14. Gimme Shelter
15. Jumping Jack Flash
16. Sympathy For The Devil
17. Brown Sugar
18. You Can't Always Get What You Want
19. Satisfaction
0
geplaatst: 8 juli 2013, 09:16 uur
Oh gelukkig! Ik schrok al....

Briljante frontpage van the Daily Mail trouwens, Herman.

0
geplaatst: 8 juli 2013, 14:48 uur
Glastonbury is trouwens compleet al te vinden en te downloaden op audioformaat in soundboard en op dvd!!
0
geplaatst: 9 juli 2013, 19:04 uur
De docu Stones in Exile komt volgens bol.com op 26 augustus ook op blu ray uit.
Echer het is geen HD kwaliteit, maar een zgn SD blu ray, ofwel standaard editie zoals een gewone dvd, maar dan nu op een blu ray schijfje gebrand, of je echt daar wat aan hebt is nog maar de vraag.
Echer het is geen HD kwaliteit, maar een zgn SD blu ray, ofwel standaard editie zoals een gewone dvd, maar dan nu op een blu ray schijfje gebrand, of je echt daar wat aan hebt is nog maar de vraag.
0
geplaatst: 9 juli 2013, 23:16 uur
Thunderball schreef:
Glastonbury is trouwens compleet al te vinden en te downloaden op audioformaat in soundboard en op dvd!!
Tja..who cares...really. Dit optreden is toch niet waarom iemand The Stones leuk vindt he.Glastonbury is trouwens compleet al te vinden en te downloaden op audioformaat in soundboard en op dvd!!
0
geplaatst: 14 juli 2013, 01:26 uur
Het tweede Hyde Park concert van 13-07-2013:
1. Start me up
2. It's Only Rock 'n' Roll
3. Tumbling Dice
4. Emotional Rescue
5. Street Fighting Man
6. Ruby Tuesday
7. Doom and Gloom
8. Paint It Black
9. Honky Tonk Woman
10. You Got The Silver
11. Happy
12. Miss You
13. Midnight Rambler (met Mick Taylor)
14. Gimme Shelter
15. Jumping Jack Flash
16. Sympathy For The Devil
17. Brown Sugar
18. You Can't Always Get What You Want (met The Londen Youth Choir)
19. (I Can't Get No) Satisfaction
1. Start me up
2. It's Only Rock 'n' Roll
3. Tumbling Dice
4. Emotional Rescue
5. Street Fighting Man
6. Ruby Tuesday
7. Doom and Gloom
8. Paint It Black
9. Honky Tonk Woman
10. You Got The Silver
11. Happy
12. Miss You
13. Midnight Rambler (met Mick Taylor)
14. Gimme Shelter
15. Jumping Jack Flash
16. Sympathy For The Devil
17. Brown Sugar
18. You Can't Always Get What You Want (met The Londen Youth Choir)
19. (I Can't Get No) Satisfaction
0
geplaatst: 20 juli 2013, 15:20 uur
Het optreden in Hyde Park vorig weekend was schitterend! Wel jammer dat er niet veel verschil opzat met het optreden van de O2 vorig jaar maar wel super super blij "Ruby Tuesday" live te mogen beleven!
Emotional Rescue en "Street Fighting Man" ook super.
Ik ben ook altijd geweldig fan geweest van "You got the Silver" en mijn wens is dan ook uitgekomen dit live te horen
Jammer dat we Can't you hear me knocking niet hebben gekregen met Mick Tayler maar ne mens kan nie alles willen zeker
Vorig jaar was het het openingsconcert en dit keer het slot-concert en dit was wel duidelijk te merken.. Toen ging het nog wat stroef maar nu was het terug een geöliede machine!
Thanks vrienden van The Stones voor de super optredens en hopelijk see you soon in Amsterdam???
Emotional Rescue en "Street Fighting Man" ook super.
Ik ben ook altijd geweldig fan geweest van "You got the Silver" en mijn wens is dan ook uitgekomen dit live te horen

Jammer dat we Can't you hear me knocking niet hebben gekregen met Mick Tayler maar ne mens kan nie alles willen zeker

Vorig jaar was het het openingsconcert en dit keer het slot-concert en dit was wel duidelijk te merken.. Toen ging het nog wat stroef maar nu was het terug een geöliede machine!
Thanks vrienden van The Stones voor de super optredens en hopelijk see you soon in Amsterdam???

* denotes required fields.

