menu

De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Ik hoor wel eens van mensen die al jaren af en toe op MusicMeter zitten en dan pas voor het eerste ontdekken wat er allemaal aan games wordt gespeeld en dat dan erg leuk blijken te vinden.

Precies dit. Is mij ook overkomen de eerste jaren dat ik ingeschreven stond. Pas na een jaar of 5 kwam ik erachter dat het forum minstens net zoveel te bieden had dan de albumpagina's.

GrafGantz schreef:
(quote)

Geen Lana del Rey meer helaas, die is meer van de Pepsi

En van Diet Mountain Dew

Michiel Cohen schreef:
(quote)

Ach, er word zoveel gezegd. Als iedereen zijn beloftes nakomt die ooit tegen mij gezegd zijn dan woonde ik in een mooie villa in Monaco.
Dus één iemand heeft je de loze belofte gemaakt om je een mooie villa in Monaco te geven?

brajoapau (crew)
Als ik het bericht van meter_fan op MovieMeter lees zie ik de toekomst hoopvol tegemoet; ik vermoed dat dit ook wel voor alle Meter-sites zal gelden.

"Om maar even al je vragen in één keer te beantwoorden, we gaan niet zitten aan de identiteit van MovieMeter. Dus ja- de crew blijft gewoon behouden, nee- er zullen geen grote functionaliteiten gaan verdwijnen en uiteraard (!): het bijhouden en toevoegen van films? Daar draait het juist allemaal om.

MM gaat gewoon verder zoals het bedoeld is. Maar inderdaad: genoeg ideeën!"

GrafGantz schreef:
(quote)

Geen Lana del Rey meer helaas, die is meer van de Pepsi

Weet Shirlie daar van?

(afbeelding)

Jordy schreef:
De Meter-sites hebben een nieuwe eigenaar...

Ik lees dit nu pas, maar ik wil je toch ook via deze weg bedanken.

Naast de ontelbare muzikale ontdekkingen heeft MusicMeter mij behoorlijk wat connecties opgeleverd waarmee ik tot op de dag van vandaag samenwerk. De site heeft dus letterlijk aan de wieg gestaan van het feit dat ik mijn brood verdien met mijn hobby. Hiervoor ben ik de site, en indirect dus jou, zeer dankbaar. Gek genoeg heb ik er nooit echt bij stil gestaan wie de site runde en bedacht heeft...

Het ga je goed met alles wat je gaat doen in de toekomst! Ik kan mij voorstellen dat deze ontwikkeling sowieso voor meer rust zorgt.

Heel erg bedankt! http://www.musicmeter.nl/images/smilies/icon_worship.gif

bennerd schreef:
(quote)
Dus één iemand heeft je de loze belofte gemaakt om je een mooie villa in Monaco te geven?

De azijnhandel bleek toch niet zo’n succes.

De muzikale ontdekkingen via Musicmeter zijn helaas een stuk minder, Musicmeter heeft het wat mij betreft afgelegd tegen Spotify en anderen. Bij Musicmeter staan er soms mooie of interessante reacties over bepaalde muziek, ook van bepaalde users. Ook kan ik mijn smaak en voorkeuren droppen of een album invoeren.

Helaas wordt de site ook gebruikt voor allerlei informatie uitwisseling, de vertwittering van Musicmeter.

Spotify komt ernstig tekort aan goede suggesties. Ik vermoed dat het gewoon gepusht wordt door platenlabels.

Daarbij staat er zoveel goeds juist niet op Spotify. Dus van het bestaan van veel platen is afhankelijk van goede sites met uitgebreide databases als Musicmeter.

Dankzij de mogelijkheden van de artiesten pagina's en de gastbijdragen die bij de songs zijn genoemd, kom je tot mooie ontdekkingen.

Daarbij staan op Spotify heel vaak (te vaak) artiesten met gelijke namen door elkaar. En kan je de hoesjes (met name bij Jazz erg handig) niet aflezen, dus weet je niet snel wie er meespeelt/meespelen.

Zo hoor mij even lekker zuur zijn. Zal wel aan de voornaam liggen. Excuses.

Voor een "you may also like..." in welke vorm dan ook, louter gebaseerd op kwantitatieve MusicMeter/gebruiker content is wat mij betreft al jarenlang ruimte.

Spotify heb ik niet en mis ik ook niet. De afgelopen week erg leuke nieuwe namen opgedaan op bandcamp (BANDCAMP!) (en binnenkort ga ik er wat van aanschaffen - digitaal), die stijgt maar weer es met stip in mijn achting (een hele plaat gratis luisteren, kom er es om). Ik weet niet of dit nog on-topic is, maar via MuMe vind ik ook zat leuks, doorgaans.

ZAP! schreef:
Spotify heb ik niet en mis ik ook niet. De afgelopen week erg leuke nieuwe namen opgedaan op bandcamp (BANDCAMP!) (en binnenkort ga ik er wat van aanschaffen - digitaal), die stijgt maar weer es met stip in mijn achting (een hele plaat gratis luisteren, kom er es om). Ik weet niet of dit nog on-topic is, maar via MuMe vind ik ook zat leuks, doorgaans.

Tip (gratis):
Bee Free, Fly Free | Monsieur Renard - monsieurrenard.bandcamp.com

Gratis! (echte Hollander) - maar ik ga 'm checken!

Mssr Renard schreef:
Spotify komt ernstig tekort aan goede suggesties. Ik vermoed dat het gewoon gepusht wordt door platenlabels.
Daarbij staat er zoveel goeds juist niet op Spotify. Dus van het bestaan van veel platen is afhankelijk van goede sites met uitgebreide databases als Musicmeter.

Ik ben dit niet met je eens, het is wel erg afhankelijk van wat je zelf aanklikt of invoert als jouw voorkeuren of je luistergedrag.. Het pushen van platenlabels zie ik ook niet direct, het is zelfs minder dan het gepush via de bekende recensie-sites door muziekrecensenten of broodschrijvers.
Er zit wel eens iets tussen wat mij niet bevalt, dan klik ik dat weg, maar doorgaans komt Spotify vaak met heel zinnige suggesties. Vergeet ook niet de interessante lijsten van artiesten zelf, programmamakers en obscure platenlabels, maar wil je bagger, dan krijg je ook bagger.

Ik ontdek ook veel meer via MuMe, RYM, Bandcamp en zelfs YouTube dan via Spotify, maar misschien moet ik eens in de obscuurdere lijsten duiken daar.

meter_fan ik heb deze melding nooit eerder gehad. Hopelijk heeft de overdracht er niet voor gezorgd dat jullie vergeten zijn om het beveiligingscertificaat te verlengen.

https://i.imgur.com/NDLqAZe.png

https://i.imgur.com/EN3Elff.png

Gast
geplaatst: vandaag om 04:03 uur

geplaatst: vandaag om 04:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.