MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
ZAP! schreef:
(quote)
Vage boel. Je volgt het forum amper? Logisch dat je de vele, vele klachten niet meegekregen hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet waren / zijn.
Mag ik vragen waarvoor je MuMe wél bezoekt (puur om te kunnen snappen hoe je niets gemerkt hebt van de transitie)?

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat er geen klachten zijn of waren. Ik sprak enkel voor mezelf.

Laten we zeggen dat ik de volledige website bezoek, buiten het forum. Ik kijk dus welke nieuwe albums we kunnen verwachten, welke albums populair zijn in de rotatielijst en ik klik door op albums. Als ik een nieuwe artiest ontdek, kijk ik welke albums het hier goed doen en (vooral) waarom. Vaak kom je in reviews ook weer nieuwe namen tegen, ga je daar weer een kijkje nemen, enzovoort.

Op een gegeven moment merk je ook dat bepaalde gebruikers vaak terugkomen bij albums die je luistert en neem je eens een kijkje in hun top 10. Daar staat dan weer een album in dat je niet kent, gaat luisteren, reviews leest, enzovoort.

Dusja, een continue ontdekkingstocht door de databank van de website, als je het zo kan noemen. Als ik dus zeg dat ik niets gemerkt heb van de nieuwe eigenaar, wilt dat denk ik zeggen dat ze niet geprutst hebben aan de algemene werking van de website. Enfin, zo zie ik het.

Maakt dat het duidelijk of zeg ik dan nog steeds iets raar?

ZERO Heb je dan niets van die pagina vullende en site brekende reclames gemerkt?

legian Nee, ik gebruik een adblocker. Dat vind ik zelf soms jammer voor alle kleine websites die ik bezoek die ik inkomsten uit reclame wel gun, maar veel websites hebben er zo'n smeerboel aan reclame van gemaakt dat ik het gewoon haat om te surfen zonder... MusicMeter is dus blijkbaar de volgende in dat rijtje, die commentaar had ik hier inderdaad al meermaals zien terugkomen. Jammer om te horen...

ZERO aha, dan kan ik begrijpen dat je het niet meegekregen heb. Qua reclames is het hier inderdaad niet beter geworden. Hoewel ik de laatste tijd geen site brekende reclames meer ervaren heb.

Ik koop de reclames af, maar heb daar nu een weekje mee gewacht. Het was niet storender dan de reclames die ik op andere sites tegenkom.

Ik zie deze berichten nu pas. Ik wil dan ook van de gelegenheid gebruik maken om Jordy enormte bedanken voor de schitterende metersites, waar ik al enorm veel heb aan gehad!

Ik kom er vooral op om een plaat die ik beluisterde te checken en eventueel te recenseren. Of om een groep of zanger op te zoeken waarover ik iets las in de krant of op een website. Net zoals bij boekmeter betrouw ik meer op de recensies hier dan op die van professionele recensenten.
De lay out is makkelijk en rustgevend, altijd leuk om hier terecht te komen.

Vandaar dat ik dus enorm hoop dat Musicmeter en Boekmeter gespaard blijven van de nieuwe lay out waarmee men MovieMeter opzadelde.

panjoe (moderator)
Ik was net even op MovieMeter, goeiemorgen die site is echt niet meer te navigeren op je mobiel. Het is inderdaad maar te hopen dat MuMe die layout voorlopig niet achterna gaat.

panjoe schreef:
Ik was net even op MovieMeter, goeiemorgen die site is echt niet meer te navigeren op je mobiel. Het is inderdaad maar te hopen dat MuMe die layout voorlopig niet achterna gaat.

Ik dacht dat ik op imdb terecht was gekomen. Wat een commercieel gedrocht is dat geworden zeg, walgelijk gewoon. Hele pleuriszooi loopt vast door advertenties.

Zat er vanochtend ook even op via mijn telefoon, maar da's echt niet meer te doen inderdaad. Overdaad aan reclame, een uitgebreide zoekfunctie die niet in het scherm past en waarin je niet op series kan zoeken... en als je eenmaal op de pagina bent waar je wilt zijn is het voor 75% niet relevante reclame. Het treurigste vind ik nog dat er soms politieke discussies op de frontpage staan (of iig worden uitgelokt), terwijl de sites vanaf het begin bewust een 'geen politiek'-beleid hebben gevoerd.

Het blijft jammer dat ze de overgang niet wat soepeler hebben laten verlopen, maar waarschijnlijk wilden ze er zo snel mogelijk zoveel mogelijk informatie op om maar genoeg clicks te kunnen verzamelen (de meterkachel moet immers ook branden). Ik hoop dat als ze MuMe al eens op de schop nemen, ze kijken hoe bv. RYM de frontpage heeft ingericht, want anders zitten we hier straks ook met verkapt shownieuws over Dreetje Hazes en de familie Kardashian.

Ponty Mython
herman schreef:
Het blijft jammer dat ze de overgang niet wat soepeler hebben laten verlopen, maar waarschijnlijk wilden ze er zo snel mogelijk zoveel mogelijk informatie op om maar genoeg clicks te kunnen verzamelen (de meterkachel moet immers ook branden).

De crew heeft daar een tijdje terug iets over gezegd in hun feedbacktopic:

"Vanaf januari hebben wij als crew al toegang gekregen tot de nieuwe site om deze te testen. Er is ons toen gevraagd om alle bugs en problemen die wij tegenkwamen te melden, evenals suggesties voor verbeteringen. Hierop hebben wij een hele waslijst aan punten teruggestuurd en later ook geadviseerd om eerst deze problemen op te lossen voordat de site voor iedereen live zou gaan. Jammer genoeg is de nieuwe site toch online gegaan, zonder dat er problemen opgelost werden of dat er überhaupt op ons advies gereageerd werd." -Heino (moderator series)

Bron: Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - ReclameMeter.nl

panjoe (moderator)
Oef dat is pijnlijk om te lezen, dan is er in al die jaren dus geen fluit verbeterd aan de manier waarop er met de vrijwilligers van de crew wordt omgegaan. Het is maar goed dat ik destijds ben opgestapt, maar tegelijkertijd verdrietig dat het zo moet gaan.

Ponty Mython
De zaken gaan kennelijk zo slecht dat er zelfs 2x reclame in de top10 van gebruikers wordt gezet... Dit reclamebeleid is toch niet meer goed te praten, als MovieMeter-crew zijnde? Hier ga je geen nieuwe gebruikers mee trekken en de oude garde is het ondertussen ook meer dan zat.
https://www.imgur.com/FCrqQxN.jpg

Inmiddels een kleine 4 jaar verder en ik moet zeggen dat ik blij ben dat MuMe toch wel hetzelfde 'gebleven' is. Natuurlijk, een hoop gedonder in het begin met adds en ander gefröbel om, blijkbaar, geld te genereren (wat ik ergens ook wel begrijp). Maar een add blocker werkt erg goed bij mij.

Ik heb echt geprobeerd om de site van MovieMeter te blijven volgen maar ik vind deze nog steeds onduidelijk en wat stuurloos. Maar ergens is alles in een rustiger vaarwater gekomen en dat is maar goed ook want het heeft af en toe flink gestormd hier.

Toch ook wel benieuwd hoe het met onze MuMe God Jordy verder is verlopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.