menu

De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
avatar van Joshua68
Cellulord schreef:
van 's morgens tot 's morgens.

Denk aan je nachtrust!

avatar van Cellulord
Joshua68 schreef:
(quote)

Denk aan je nachtrust!


Heerlijk in slaap vallen met Ambient

avatar van ni slecht
Cellulord schreef:
En alhoewel meter_fan hier wel wat berichtjes heeft achter gelaten, wat ik apprecieer, word het misschien tijd dat hij eens een top 10 of zijn 10 favoriete artiesten bekend maakt.


Ik ben ook erg benieuwd naar zijn/haar/hun top 10

avatar van EttaJamesBrown
meter_fan schreef:
Beste community,

Graag stellen wij ons voor als de nieuwe eigenaar van het Meter-netwerk.

Wij zijn een relatief kleine publisher - team van rond de 12 man - dat zich al ruim 20 jaar actief bezighoudt met verschillende online titels. Ooit zijn we begonnen met de website Voetbalzone.nl, dat net als de Meter-sites ook een vrij grote en actieve community heeft. Na een overname hebben we een paar jaar geleden afscheid genomen van deze site. Momenteel zijn GPFans.com en de Kelderklasse onze bekendere titels.

Met Jordy hebben we al vrij lang contact (sinds 2011) over de Meter-sites. In eerste instantie bestond het contact over wederzijdse, algemene interesses. Als webmasters is het best waardevol om onderling te praten over vergelijkbare ervaringen. Eerder dit jaar kregen de gesprekken een wending en werd er gesproken over een eventuele overname. Jordy gaf aan dat hij de sites al een tijd niet had doorontwikkeld, wat zonde is, en dat hij mede daardoor wel openstond voor nieuwe initiatieven, en zo geschiedde.

Uiteraard danken wij Jordy voor alles wat hij heeft betekend voor de Meter-sites. En waarschijnlijk voor een aantal onder ons niet 'alleen' voor de Meter-sites maar ook voor de impact hoe sommigen het internet gebruiken in haar algemeen. Sites zoals MovieMeter
staan bij velen in een rijtje van sites welke al jaren -danwel tientallen jaren- in een dagelijks te bezoeken rondje staat. Dat is toch echt wel bijzonder te noemen.

Er zijn meerdere eigenschappen wat ons aanspreekt aan de Meter-sites. Allereerst de onderwerpen waar het allemaal om draait: films, series, boeken, muziek en games. Dit is voor een heleboel mensen interessant - om informatie over te vinden of om over te discussiëren - en zo ook dus voor ons. Daarbij vinden wij de bijbehorende community erg sterk; zowel het geven van reacties als het geven van beoordelingen. Daarnaast denken wij dat we de producten nog leuker kunnen maken voor zowel de community als de neutrale bezoeker.

Wij hebben zeker plannen met de websites, maar we willen dit op gedegen manier aanpakken. De eerste fase zal vooral bestaan uit het beter leren kennen van alles wat met de Meter-sites te maken heeft. Ons doel is om de sites door te ontwikkelen en naar een volgend level te brengen, en daarmee ook klaar te maken voor de toekomst. We willen vasthouden aan de sterke kenmerken, maar ook investeren in nieuwe elementen/features voor de site. Wij denken dan apps voor Android en iOS en een “magazine”-achtige toevoeging, waarbij plaats is voor geschreven content, zoals (p)reviews, laatste serie/filmnieuws, interviews etc. Wij zullen niet gaan veranderen om het veranderen, maar alleen als we echt overtuigt zijn dat het een toegevoegde waarde heeft. Wij willen graag dat de site nog eens minimaal 20 jaar meegaat.

We zagen al wat vragen verschijnen in de topics van Jordy over onze eventuele plannen. Hier alvast wat antwoorden.

- Wordt het design op de schop genomen?
Onderdeel van ons plan om de site door te ontwikkelen zal waarschijnlijk bestaan uit een aanpassing in het design. Verwacht geen compleet redesign, maar meer een reskin/refresh. Sommige onderdelen zullen nieuw zijn en hebben daardoor sowieso meer design nodig.

- Waarderen jullie de community en haar crew?
Zeker. De community is juist een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.

- Worden er apps verwacht?
Ja, wij hebben de intentie om volgend jaar met een Android en iOS app te komen. De komende maanden moet blijken welke functionaliteiten we daarin allemaal kunnen meenemen.

- Blijven bestaande functionaliteiten van de site bestaan?
Ja. Wij denken momenteel dat alle bestaande functionaliteiten zullen blijven bestaan. De sites staan sterk, hier willen we op verder bouwen. We lazen wat reacties dat mensen zich
zorgen maakten of dat ze nog wel lijstjes konden maken op MovieMeter. Wij zien geen reden om zo'n belangrijke functie zomaar op de schop te nemen, laat staan te verwijderen.

- Voegen jullie nog nieuwe dingen toe aan de sites?
Ja, maar we weten nog niet exact wat. We hebben een aantal ideeën, maar dit proces zit nog in de beginfase. We willen belangrijke toevoegingen sowieso eerst checken bij de crew. De inbreng van de crew kan juist hierin erg waardevol zijn.

- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?
We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Groeten,
Roy namens FanReach


Beste Roy,

Het eerste jaar zit er bijna op. Zou jij op hoofdlijnen een inkijk in komend jaar kunnen geven? En wellicht een terugblik op afgelopen jaar? Zou ik zeer waarderen.

avatar van ranja
meter_fan schreef:

- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?
We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Groeten,
Roy namens FanReach

Ik denk dat het antwoord 'ja' is

http://members.ziggo.nl/arjan69/mume/mumereclame.jpg

avatar van itchy
ranja schreef:
(quote)

Ik denk dat het antwoord 'ja' is

(afbeelding)

En de balans hang helemaal scheef, wat ik al verwachtte toen men over "het product" begon te praten.

Overigens zijn de eigenaren volgens mij in de veronderstelling dat het is opgelost.

avatar van Mssr Renard
ranja schreef:
(quote)

Ik denk dat het antwoord 'ja' is

(afbeelding)


Jeetje, wat een ramp. Dat is toch niet in verhouding? Meer reclame dan forum. Ik heb me dat nooit gerealiseerd.

BrotherJohn
Kun je die Mazda's op mazdameter swipen? Wat doet die opsomming van zes en halve musicmeter topics daar trouwens tussen?

avatar van deric raven
BrotherJohn schreef:
Kun je die Mazda's op mazdameter swipen? Wat doet die opsomming van zes en halve musicmeter topics daar trouwens tussen?


Ik ben allang blij dat het geen Peugeot reclame is

avatar van ranja
deric raven schreef:
(quote)


Ik ben allang blij dat het geen Peugeot reclame is

iets met cookies, want wat rijd ik... inderdaad

avatar van Fathead
EttaJamesBrown schreef:
(quote)


Beste Roy,

Het eerste jaar zit er bijna op. Zou jij op hoofdlijnen een inkijk in komend jaar kunnen geven? En wellicht een terugblik op afgelopen jaar? Zou ik zeer waarderen.


Ja, ik ben ook wel benieuwd!

avatar van Mssr Renard
Dus die banners hadden ook russische bruiden kunnen zijn? Al naar gelang je cookiegedrag.

avatar van deric raven
Mssr Renard schreef:
Dus die banners hadden ook russische bruiden kunnen zijn? Al naar gelang je cookiegedrag.


Ligt aan wat je rijdt.

avatar van ranja
Mssr Renard schreef:
Dus die banners hadden ook russische bruiden kunnen zijn? Al naar gelang je cookiegedrag.

daar ga ik geen screenshot van maken hoor

avatar van Darkzone
Zo, even wat bijgelezen. Ik kom eigenlijk nooit op het forum, maar juist direct naar een album.
Maar het was een poosje terug inderdaad verschrikkelijk irritant dat je eigenlijk alleen maar reclame op de site kreeg en hij op mijn mobiel gewoon niet te gebruiken was. De banners zijn nu wel kleiner, maar dat blijft irritant. Zoiets kan uiteindelijk ook de ondergang van de sites kunnen betekenen.

Over de plannen van het doorontwikkelen vd site ben ik wel enthousiast over. Veelal staan remastered versies van albums (met bonustracks en bonuscd's er apart bijvermeld) gewoon bij de reguliere albums vermeld. Maar er verschijnen ook geregeld volledig opnieuw geremixte of geproduceerde albums die het origineel een flinke boost geven bijv. Die zou je dan bijvoorbeeld onder het kopje remaster/Remix kunnen zetten. Om maar met een idee te komen (Radiation 2013 van Marillion, Ten Redux van Pearl Jam, Delicate Sound Of Thunder 2020 van Pink Floyd bijv.)

avatar van herman
Darkzone schreef:
Over de plannen van het doorontwikkelen vd site ben ik wel enthousiast over.

Ik zou me daar niet teveel illusies over maken, volgens mij staan die plannen (als ze er al waren) in de ijskast. Focus ligt op MovieMeter, de betrokkenheid bij de andere metersites is het afgelopen jaar nihil gebleken.

Ponty Mython
Eerst maar eens kijken hoe het samenvoegen van Movie- en TV-Meter vergaat. Had dat niet deze maand al klaar moeten zijn?

avatar van Sandokan-veld
herman schreef:
(quote)

Ik zou me daar niet teveel illusies over maken, volgens mij staan die plannen (als ze er al waren) in de ijskast. Focus ligt op MovieMeter, de betrokkenheid bij de andere metersites is het afgelopen jaar nihil gebleken.


Ik weet niet hoe rouwig we daarover moeten zijn, als ik nog wel eens om MoMe kom. Veel meerwaarde heeft het ook weer niet dat de hele voorpagina daar nou staat volgespamd met clickbait. Dan heb ik liever dat deze site in de relatieve luwte nog een beetje zichzelf kan blijven (voorlopig).

avatar van EttaJamesBrown
Zie het als een stimulans, zie het als een verdedigingslinie: ik heb weer een legaat gegeven voor een jaar geen reclame.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
EttaJamesBrown schreef:
Zie het als een stimulans, zie het als een verdedigingslinie: ik heb weer een legaat gegeven voor een jaar geen reclame.
We lopen kennelijk in fase, mijn bijdrage is een goede week geleden.

Ponty Mython
Sandokan-veld schreef:
(quote)


Ik weet niet hoe rouwig we daarover moeten zijn, als ik nog wel eens om MoMe kom. Veel meerwaarde heeft het ook weer niet dat de hele voorpagina daar nou staat volgespamd met clickbait. Dan heb ik liever dat deze site in de relatieve luwte nog een beetje zichzelf kan blijven (voorlopig).


Als de focus vooral op MovieMeter gericht is, dan rijst de vraag hoe lang de overige Meter-sites nog zullen bestaan. Games- en BoekMeter zullen nauwelijks (reclame-)inkomsten genereren, omdat daar weinig tot geen nieuwe, actieve gebruikers zijn. Gezien onze 'nieuwe' eigenaar toch vooral geïnteresseerd lijkt in het reclame verdienmodel en minder in het goed draaiende houden van de sites, moeten we in de (nabije?) toekomst niet gek opkijken als we een 404-pagina krijgen bij het inloggen. Er is al diverse malen gevraagd naar de toekomstplannen voor de rest van de sites, maar het blijft verdacht stil. Geen goed teken imo.

avatar van ZERO
Ik volg het forum amper en dus lees ik dit nu pas. Jordy, echt ongelofelijk bedankt voor het oprichten van deze websites! MusicMeter is al vele jaren één van m'n favoriete websites en dat zal het hopelijk nog lang blijven.

Ik moet toegeven dat ik het voorbije jaar ook niets gemerkt heb van de verandering van eigenaar. Je kan dat positief of negatief zijn natuurlijk. Negatief gezien kan je stellen dat er weinig veranderd is. Positief gezien kan je stellen dat er weinig veranderd is.

avatar van ni slecht
Toen dit topic plots weer in mijn updates opdook kreeg ik even weer hoop..

avatar van ZAP!
ZERO schreef:
Ik volg het forum amper en dus lees ik dit nu pas. Jordy, echt ongelofelijk bedankt voor het oprichten van deze websites! MusicMeter is al vele jaren één van m'n favoriete websites en dat zal het hopelijk nog lang blijven.

Ik moet toegeven dat ik het voorbije jaar ook niets gemerkt heb van de verandering van eigenaar. Je kan dat positief of negatief zijn natuurlijk. Negatief gezien kan je stellen dat er weinig veranderd is. Positief gezien kan je stellen dat er weinig veranderd is.
Vage boel. Je volgt het forum amper? Logisch dat je de vele, vele klachten niet meegekregen hebt, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet waren / zijn.
Mag ik vragen waarvoor je MuMe wél bezoekt (puur om te kunnen snappen hoe je niets gemerkt hebt van de transitie)?

avatar van deric raven
ni slecht schreef:
Toen dit topic plots weer in mijn updates opdook kreeg ik even weer hoop..


De site is ondertussen wel weer toe aan een nieuwe eigenaar....
Een mooie doorstart zou fijn zijn.

avatar van ZAP!
deric raven schreef:
De site is ondertussen wel weer toe aan een nieuwe eigenaar....
Een mooie doorstart zou fijn zijn.
Jordy die terugkomt van zijn pensioen middels een crowd-fun-ding actie, dan wel een slim gespeelde bitcoin-investering... wie is voor^?

+1


^ wel onder de voorwaarde dat ie er zin in heeft.

avatar van Jordy
poeh, het ligt hier wel heel lekker hoor in die hangmat

avatar van Jordy
(tussen twee palmbomen op een hagelwit strand, cocktail in m'n hand, twee mooie dames staan met palmbladeren te wapperen)


avatar van Rudi S
Jordy schreef:
(tussen twee palmbomen op een hagelwit strand, cocktail in m'n hand, twee mooie dames staan met palmbladeren te wapperen)


Wij kunnen vast ook een waaierploeg leveren maar afgaand op het mume fotoboek zullen dat voornamelijk lelijke mannen worden

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.