menu

De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
Bedankt voor alles Jordy

Thnx & enjoy.

Bedankt voor alles wat jij hebt betekend voor deze site - en de andere meters - door de jaren heen.

Wandelaar schreef:
Bedankt Jordy voor deze prachtige site, de meest succesvolle uit de familie van de 5 ‘Meters’.

Ik ken er maar 4?

NewYorkCityLight schreef:
Bedankt voor alles wat jij hebt betekend voor deze site - en de andere meters - door de jaren heen.

(quote)

Ik ken er maar 4?

Game,film,boek,tv,muziek.

NewYorkCityLight schreef:

(quote)

Ik ken er maar 4?

Staan gewoon alle 5 onderaan de pagina vermeld

Rudi S schreef:
(quote)

Game,film,boek,tv,muziek.

TV-meter zie ik nu voor het eerst .

GrafGantz schreef:
(quote)

Staan gewoon alle 5 onderaan de pagina vermeld

Handig om te weten na 12 jaar .

meter_fan (admin)
Beste community,

Graag stellen wij ons voor als de nieuwe eigenaar van het Meter-netwerk.

Wij zijn een relatief kleine publisher - team van rond de 12 man - dat zich al ruim 20 jaar actief bezighoudt met verschillende online titels. Ooit zijn we begonnen met de website Voetbalzone.nl, dat net als de Meter-sites ook een vrij grote en actieve community heeft. Na een overname hebben we een paar jaar geleden afscheid genomen van deze site. Momenteel zijn GPFans.com en de Kelderklasse onze bekendere titels.

Met Jordy hebben we al vrij lang contact (sinds 2011) over de Meter-sites. In eerste instantie bestond het contact over wederzijdse, algemene interesses. Als webmasters is het best waardevol om onderling te praten over vergelijkbare ervaringen. Eerder dit jaar kregen de gesprekken een wending en werd er gesproken over een eventuele overname. Jordy gaf aan dat hij de sites al een tijd niet had doorontwikkeld, wat zonde is, en dat hij mede daardoor wel openstond voor nieuwe initiatieven, en zo geschiedde.

Uiteraard danken wij Jordy voor alles wat hij heeft betekend voor de Meter-sites. En waarschijnlijk voor een aantal onder ons niet 'alleen' voor de Meter-sites maar ook voor de impact hoe sommigen het internet gebruiken in haar algemeen. Sites zoals MovieMeter
staan bij velen in een rijtje van sites welke al jaren -danwel tientallen jaren- in een dagelijks te bezoeken rondje staat. Dat is toch echt wel bijzonder te noemen.

Er zijn meerdere eigenschappen wat ons aanspreekt aan de Meter-sites. Allereerst de onderwerpen waar het allemaal om draait: films, series, boeken, muziek en games. Dit is voor een heleboel mensen interessant - om informatie over te vinden of om over te discussiëren - en zo ook dus voor ons. Daarbij vinden wij de bijbehorende community erg sterk; zowel het geven van reacties als het geven van beoordelingen. Daarnaast denken wij dat we de producten nog leuker kunnen maken voor zowel de community als de neutrale bezoeker.

Wij hebben zeker plannen met de websites, maar we willen dit op gedegen manier aanpakken. De eerste fase zal vooral bestaan uit het beter leren kennen van alles wat met de Meter-sites te maken heeft. Ons doel is om de sites door te ontwikkelen en naar een volgend level te brengen, en daarmee ook klaar te maken voor de toekomst. We willen vasthouden aan de sterke kenmerken, maar ook investeren in nieuwe elementen/features voor de site. Wij denken dan apps voor Android en iOS en een “magazine”-achtige toevoeging, waarbij plaats is voor geschreven content, zoals (p)reviews, laatste serie/filmnieuws, interviews etc. Wij zullen niet gaan veranderen om het veranderen, maar alleen als we echt overtuigt zijn dat het een toegevoegde waarde heeft. Wij willen graag dat de site nog eens minimaal 20 jaar meegaat.

We zagen al wat vragen verschijnen in de topics van Jordy over onze eventuele plannen. Hier alvast wat antwoorden.

- Wordt het design op de schop genomen?
Onderdeel van ons plan om de site door te ontwikkelen zal waarschijnlijk bestaan uit een aanpassing in het design. Verwacht geen compleet redesign, maar meer een reskin/refresh. Sommige onderdelen zullen nieuw zijn en hebben daardoor sowieso meer design nodig.

- Waarderen jullie de community en haar crew?
Zeker. De community is juist een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.

- Worden er apps verwacht?
Ja, wij hebben de intentie om volgend jaar met een Android en iOS app te komen. De komende maanden moet blijken welke functionaliteiten we daarin allemaal kunnen meenemen.

- Blijven bestaande functionaliteiten van de site bestaan?
Ja. Wij denken momenteel dat alle bestaande functionaliteiten zullen blijven bestaan. De sites staan sterk, hier willen we op verder bouwen. We lazen wat reacties dat mensen zich
zorgen maakten of dat ze nog wel lijstjes konden maken op MovieMeter. Wij zien geen reden om zo'n belangrijke functie zomaar op de schop te nemen, laat staan te verwijderen.

- Voegen jullie nog nieuwe dingen toe aan de sites?
Ja, maar we weten nog niet exact wat. We hebben een aantal ideeën, maar dit proces zit nog in de beginfase. We willen belangrijke toevoegingen sowieso eerst checken bij de crew. De inbreng van de crew kan juist hierin erg waardevol zijn.

- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?
We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Groeten,
Roy namens FanReach

jordidj1 schreef:
(quote)

Ga je je uitschrijven?

Nee dat niet, maar hoop dat er weinig veranderd aan de site.
Ben bang dat dat wel zal gebeuren.

Rufus schreef:
(quote)

Nee dat niet, maar hoop dat er weinig veranderd aan de site.
Ben bang dat dat wel zal gebeuren.

Verandering is niet automatisch slecht. Als je het tegendeel denkt, ben je al aan het doemdenken nog voor er iets gebeurd is. Jordy zal zijn sites niet aan de eerste de beste weggegeven hebben.

Na het lezen van het 'persbericht' gericht aan de crew (en niet de users) , zie ik al gelijk een groot issue.

Het mooie aan musicmeter is dat het gevuld werd door de users, niet zozeer door de crew. De crew zie ik meer als eindredactie (uiterst belangrijk). Maar als de mogelijkheid van de users om content toe te voegen en te corrigeren verdwijnt, dan ben ik heel snel weg hier.

Ik heb dat FanReach eens zitten googlen en kwam alleen maar sport-websites tegen. Het is helemaal mijn eigen probleem dat ik direct in weerstand schiet. Ik heb echt helemaal niets met voetbal en Formule 1 vind ik zelfs walgelijk. Ik ga niet via Musicmeter iets verderfelijks als autoracen supporten.

En dan het bericht:
We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Ik voel me er niet goed bij. Straks wordt het een site die gericht is op geld verdienen zoals al die social media-platforms. Dan ben ik echt heel snel weg.

Met alle respect naar Jordi en de crewleden, uiteraard. Want daar zit al het harde werk. En met alle respect naar alle forumusers en alle lieden die jaar in jaar uit platen hebben toegevoegd.

Veel plezier straks met de Metersites wanneer ze er als volgt uitzien:
GPFans - 's Werelds grootste onafhankelijke F1 community

bennerd schreef:
(quote)

Verandering is niet automatisch slecht. Als je het tegendeel denkt, ben je al aan het doemdenken nog voor er iets gebeurd is. Jordy zal zijn sites niet aan de eerste de beste weggegeven hebben.

Deze reactie is net zo naïef als de post waarop wordt gereageerd. Ten eerste kan ik me dat weggeven - dwz in goed Nederlands zonder (financiële) tegenprestatie - nauwelijks voorstellen met een site die toch wel een waarde heeft van enkele modale jaarsalarissen.

Ten tweede is het een normaal uitgangspunt in te zien dat voor niets de zon opgaat - dwz alle kosten die gepaard gaan met de exploitatie (hosting, opslag etc) en onderhoud van de site minimaal zullen moeten worden terugverdiend. Daarvoor bestaan in da world as we know it 2 opties: 1. a gated community (= toegang op basis van user-id/wachtwoord etc - en vergoeding voor abonnement, een beetje zoals VI Pro werkt), een iets hardere vorm van wat we nu kenden als "vrijwillige bijdrage" en 2. commerciële uitingen (banners/pop-ups), waaraan een cpm-model zit gekoppeld obv aantallen users etc. De derde optie - samenwerking met derden, obv profilering van users (interessegebieden) laat ik even buiten beschouwing.

Desalniettemin is het een gezond uitgangspunt om af te wachten en te zien wat er gebeurt - al wil ik bij dezen wel de suggestie doen om t.z.t. een peiling te doen onder users waarbij evt meerdere opties worden aangeboden, zodat de community iig wordt gehoord.

Ik ben het eens met bennerd. Eerst zien wat de plannen worden alvorens het al af te schieten. Maar ik deel wel de zorgen die geuit worden. Als de basis maar hetzelfde blijft en er dus geen functionaliteiten verdwijnen, zoals de lijsten en het toevoegen van content. De users en crew moeten de core van de website blijven

Ik snap wel dat er nu een uitbater aan het roer komt die hier op een of andere manier aan moet verdienen. En dat is naar mijn mening niet perse erg, als we daar een goed onderhoud en doorontwikkeling voor terugkrijgen. Wel belangrijk om te peilen waar de users open voor staan zoals Mjuman al aangeeft. Niet blind een muur opwerpen en dan 50% van je userbase verliezen, dan is de website ten dode opgeschreven.

Voorlopig geen reden voor paniek, lijkt me. De inzet is continueren van wat er is. Daarnaast moeten we niet naïef zijn en beseffen dat er een verdienmodel achter zit en als ik goed tussen de regels lees zal dat model versterkt gaan worden. Zowel users als bezoekers gaan ingezet worden voor gerichte marketing. Maar dat is ook al geen nieuws op het web anno 2019. Internet is al lang geen hobby meer.

"welkom op foebelmeter.nl"

We hebben ook een muziektopic, dat kun je vinden onder algemeen/overig/hobbies.

Ach alles staat of valt met de users die de Meter sites gemaakt hebben wat ze zijn. Als die eruit stappen is het snel over. Ik ga ervan uit dat meter_fan dat besef ook heeft. Een peiling zoals al aangehaald werd lijkt mij ook wel een slim plan.

Ach ik wacht het eerst af, tot dusverre zie ik geen problemen. Alleen dit punt kan nog wel eens een uitdaging worden. Een goede middenweg vinden in een verdienmodel wat zowel voor de eigenaar als gebruikers goed en fijn werkt is een leuke uitdaging.
meter_fan schreef:
- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?

Mssr Renard schreef:
Het mooie aan musicmeter is dat het gevuld werd door de users, niet zozeer door de crew. De crew zie ik meer als eindredactie (uiterst belangrijk). Maar als de mogelijkheid van de users om content toe te voegen en te corrigeren verdwijnt, dan ben ik heel snel weg hier.
Ik denk dat er meer werd gedoeld op functionele toevoegingen; ze zullen ook wel begrijpen dat de inhoud van de site (albums, artiestenpagina's) van de gebruikers komt. Lijkt me prima als functionele toevoegingen worden doorgesproken met de crew en de community zal daar neem ik aan ook in gehoord worden.

Onweerwolf schreef:
"welkom op foebelmeter.nl"

We hebben ook een muziektopic, dat kun je vinden onder algemeen/overig/hobbies.

Gelukkig bestaat Voetbalmeter al
Voetbalmeter - Een voetbalforum voor MovieMeter-gebruikers - tapatalk.com

Ik vind het in ieder geval een positieve indicatie dat er in dit vroege stadium al sprake is van communicatie naar de community toe. Dat is lang niet altijd vanzelfsprekend bij een overname.

Dank voor de toelichting meter_fan van jullie plannen met de meterfamilie. Ik ben erg benieuwd wat de toekomst precies gaat brengen. Het lijkt me essentieel dat de crew en de users bij bepalende wijzigingen áltijd gehoord zullen worden. De vaste gebruikers (de mensen die dagelijks inloggen) zijn immers de belangrijkste succesfactor achter de sites. Regelmatig een peiling houden is iig nooit verkeerd voor de continuïteit van de community.

Indien een nieuwe eigenaar te weinig luistert naar de wensen vaste kern en in relatief korte tijd de boel wil omgooien bestaat het gevaar dat mensen binnen no-time massaal weglopen. Kijk bijvoorbeeld naar Hyves nadat het werd overgenomen door TMG. Ik ga er niet vanuit dat FanReach snel in deze valkuil zal trappen.

Voor een gezond voortbestaan van MusicMeter en zusters lijkt me het in de eerste plaats essentieel dat de belangrijkste en herkenbaarste functionaliteiten (het forum, de album- + artiestenpagina's, het stemmen en de toplijsten) behouden blijven en geen radicale veranderingen zullen ondergaan. Deze onderdelen maken volgens mij dat er elke dag duizenden mensen trouw de Metersites blijven bezoeken. Zonder deze aspecten zijn MuMe en Mome hun USP kwijt. Het is de database i.c.m. met de fanatieke community die maakt dat de sites al 15-20 jaar succesvol door het leven gaan.
En je wilt voorkomen dat je minder onderscheidend gaat zijn dan bijv. een festileaks of biosagenda

Ik ben bang voor een website waar het draait om trending topics, zodat de obscure releases of oude releases uit beeld blijven en we alleen nog maar Taylor Swift, Steven Wilson en Lana del Rey hebben en andere popmeuk. Een soort AKO-boekenwinkel met alleen oog voor de top-10 meest gelezen boeken, en geen aandacht voor daadwerkelijk goede boeken.

Ik kwam vroeger al nooit bij de Free Record Shop, juist om die reden. Ze hadden alles van Michael Jackson en Spice Girls maar verder niets.

Op de websites die Gretz laat zien, zie ik zo'n katern met trending topics. Ik wil gewoon verrast worden door obscure en minder bekende releases oud en nieuw. Lana del Rey en Metallica redden het ook wel zonder deze musicdatabase.

Gretz schreef:

Gelukkig bestaat Voetbalmeter al

Ernstig.

Mssr Renard schreef:
Ik ben bang voor een website waar het draait om trending topics, zodat de obscure releases of oude releases uit beeld blijven en we alleen nog maar Taylor Swift, Steven Wilson en Lana del Rey hebben en andere popmeuk.

Ey, niks mis met goede pop-muziek.

Maar ik ben het met de strekking van je bericht eens. De vergelijking met een AKO is treffend, wat een verschrikkelijke zaak is dat.

De meter-sites zijn deels zo waardevol voor velen hier omdat er een breed scala aan actieve users met verschillende smaken zit. Ik scroll zelf graag door stemlijsten van verschillende mensen en heb daar vele interessante platen door ontdekt. En ik weet dat ik niet de enige ben. Dat is voor mij altijd 1 v/d belangrijkste aspecten van de site geweest.

We zijn in de loop van de jaren al enkele users met een eigenzinnige smaak kwijtgeraakt die hier niet helemaal aan hun trekken kwamen. Mocht de site de kant op gaan van een AKO dan zullen er nog veel meer verdwijnen inderdaad.

interview Roy Grievink
Onze nieuwe directeur.

Ohjeee komt dat duivelse voetbal weer prominent in het sporttopic

Ikzelf heb weinig met sport, maar kan mij wel voorstellen dat de doelgroep nu verbreed wordt.
In eerste instantie komt het voor mij over alsof bezoekers van een Tool concert tussen het hossende Vrienden van Amstel publiek is beland.
Dat is het eerste wat in mij opkwam, maar ik ben dan ook vrij conservatief opgesteld, en iets wat huiverig voor veranderingen.

Genoeg bierviltjes
Lang leve de KelderKlasseMeter !

Nou wat een vertrouwen weer bij het woord verandering is men al bang dat ze het niet meer kunnen diggen

Voetbalzone bezoek ik vrijwel dagelijks omdat ze de meeste voetbalnieuwtjes op een rij hebben staan. Maar het is tevens een tendentieuze clickbait-site vol riooljournalistiek. Bij tijd en wijle erg vermakelijk, dat dan weer wél.

Dat is voor mij juist een reden om Voetbalzone links te laten liggen, toch een beetje de Story/Privé van de voetbalnieuwssites. Of je moet in de zomer 10 keer per dag geruchten willen lezen dat speler A naar club X, Y of toch Z gaat.

Ik hoop iig dat de nieuwe eigenaren onze steeds zeldzamere hobby (want wie luistert er nu nog albums) voldoende aan weten te voelen. Een wat dynamischere frontpage (magazine-achtig) gevuld met content vanuit de website (reviews, x jaar geleden kwam dit album uit, publicatie toplijsten, bv.) lijkt me in ieder geval wel een leuk idee.

herman schreef:
Een wat dynamischere frontpage (magazine-achtig) gevuld met content vanuit de website (reviews, x jaar geleden kwam dit album uit, publicatie toplijsten, bv.) lijkt me in ieder geval wel een leuk idee.
Hier ben ik het wel mee eens, vind onze frontpage vrij karig nu met daarop 1 nieuw album en het meest gedraaide album. Daar kan meer mee gedaan worden. Zet een top 10 van meest gedraaide albums neer met kleinere hoezen en ook albums die net uit zijn of binnenkort uitkomen, daar zou ik ook wel meer content van willen zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.