MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De Nieuwsrubriek van MusicMeter: lever je tips en artikelen aan bij de redactie

zoeken in:
Onweerwolf
Deze website bloedt al langzaam dood sinds Jordy zijn kindje heeft verpatst.

musician schreef:
De wijze waarop Daniel bij aanvang van zijn verzoek (vrij agressief) er al in stond was uiterst twijfelachtig.

Ondanks hoe alles gelopen is, wil ik dit toch wel ontkrachten, want ik herken dit totaal niet. We hadden echt wel een goede start in communicatief opzicht; het contact dat wij intern met Daniel hadden was in het begin juist open en positief.

En eigenlijk is dat het altijd wel gebleven, totdat hij compleet van de radar verdween. Het spreekwoord 'vertrouwen komt te voet en gaat te paard' bleek voor mij wel erg toepasselijk op dat moment.

Kan verder ook best zijn dat het aantal clicks tegenviel, maar het was wel zo netjes geweest dat even te melden.

meneer schreef:
(quote)

Ik ben het helemaal met je eens want dat is beleid (zelfs zonder het bericht gelezen te hebben). Bijzondere is wel dat vooral de redactie/crew en ergens indirect ook de users van MuMe door Daniël en consorten subtiel beledigd en eigenlijk genegeerd dus ook gekleineerd worden. En nog overmatig ook. Het zou de ‘eigenaren’ sieren als ze zichzelf hier zouden verwijderen.

Nou, Nederlandse naamgenoot; mijn bericht leek hier ook wel op ja, al heb ik onze 'eigenaren' in dat bericht zo hard aangepakt dat ik later ook dacht 'dit was niet netjes'. Sta er wel nog helemaal achter.

(modknip)

Ik denk niet dat dit soort berichten helpen. Je oordeelt bovendien zonder te weten in welke situatie hij zit.

Poek schreef:
(quote)

Ik denk niet dat dit soort berichten helpen. Je oordeelt bovendien zonder te weten in welke situatie hij zit.

All I really say is that, they dont really care about us.
Als het overmacht was geweest - zoals jij nu doet voorkomen - dan had RealTimes of Daniel zelf in al die maanden op zijn MINST een kort bondig statement geplaatst over het waarom. Ik vind het beschamend.

Overigens, herman gaucho - kunnen we onze vriend Tim Hofman hier niet eens naar laten kijken?

BOOS #543 - Hoe RealTimes Meter-sites VERWOESTTE door clickbait & chaos!

Monsieur' schreef:
(quote)

All I really say is that, they dont really care about us.
Als het overmacht was geweest - zoals jij nu doet voorkomen - dan had RealTimes of Daniel zelf in al die maanden op zijn MINST een kort bondig statement geplaatst over het waarom. Ik vind het beschamend.

Overigens, herman gaucho - kunnen we onze vriend Tim Hofman hier niet eens naar laten kijken?

BOOS #543 - Hoe RealTimes Meter-sites VERWOESTTE door clickbait & chaos!

En dan trekken de eigenaren er de stekker uit? Dat ze de site in lucht houden is toch waar het omdraait?
Toch denk dat er wel meer nieuws over muziek gepost zou kunnen worden, behalve wat RTL-Boulevard achtige nieuws items.

herman schreef:
En eigenlijk is dat het altijd wel gebleven, totdat hij compleet van de radar verdween.
Dit doet toch vermoeden dat er iets speelt waar wij geen weet van hebben. Als je een open communicatieve relatie onderhoudt en iemand laat van de één op de andere dag niets meer van zich horen, dan is dat op zijn minst opvallend.

Verder denk ik dat het goed is om te stoppen met 'zeuren', want zo lees ik de berichten van sommige users in dit topic. Tis vervelend dat het niet lekker loopt, maar het is nog vervelender als de eigenaar op een dag besluit de stekker eruit te trekken. Keep your friends close....

panjoe (moderator)
Poek schreef:

Precies dit. Stop nou met dan bashen, daar schieten we helemaal niets mee op.

herman schreef:

Ondanks hoe alles gelopen is, wil ik dit toch wel ontkrachten, want ik herken dit totaal niet. We hadden echt wel een goede start in communicatief opzicht; het contact dat wij intern met Daniel hadden was in het begin juist open en positief.

En eigenlijk is dat het altijd wel gebleven, totdat hij compleet van de radar verdween.

Ik kan dit bericht van Herman alleen maar onderschrijven. Natuurlijk verliep die communicatie in eerste instantie via een topic dat alleen voor crewmembers toegankelijk was, en dus niet voor iedereen zichtbaar. Maar naar mijn idee is Daniël destijds wel vol goede moed aan deze klus begonnen, ook al zagen we dat zijn interesse vooral bij voetbal lag, en dan met name de transfermarkt. Natuurlijk sloeg hij zijn piketpaaltjes, hij is tenslotte binnen zijn werkkring eindverantwoordelijk. Maar de eerste weken ging het best goed, was er open communicatie en kregen we de gelegenheid om ideeën aan te dragen en berichten geplaatst te krijgen.

Het is een keer eerder gebeurd dat het een week of zo stil bleef. Bleek dat Daniël een tijdje ziek geweest was, maar daarna met tekst en uitleg de draad weer oppakte. We hebben toen aangedrongen op directe plaatsingsbevoegdheid, zodat de nieuwsvoorziening ook in zulke gevallen gecontinueerd kon worden. Maar daar is voornamelijk ontwijkend op gereageerd, zonder een duidelijk antwoord.

En inderdaad: sinds begin september is werkelijk alle communicatie stilgevallen. Zowel met Daniël als met de uitgever zelf. Dat doet je toch afvragen wat er achter de schermen heeft plaatsgevonden. Heel, heel misschien krijgen we daar ooit nog eens uitsluitsel over...

L_T_B schreef:
(afbeelding)

Ben je vergeten je motivatiebrief, cv en een aantal voorbeelden van eerder werk door te sturen gaucho?

Kijk, dat is me nog eens een vacature. Met films heb ik dan weer wat minder, maar als dit een betaalde vacature voor MusicMeter was geweest, had ik er inderdaad op gereageerd (hopelijk lezen ze dit bij RealTimes, staat dat gelijk aan een open sollicitatie )? Aan de andere kant: als ik zie hoe het er bij deze club in de praktijk aan toegaat, denk ik: laat maar. Ik denk dat ik me heel snel ontmoedigd zou voelen.

Maar betekent dit nu dat ze daadwerkelijk zoeken naar een opvolger voor Daniël? Of zou ik dat verkeerd interpreteren?

De laatste nieuwsberichten dateren bij mij van de maand augustus... klopt dat ?
Geen september en oktober meer ???

Staan je instellingen goed?

Kondoro0614 schreef:
(quote)

Ik denk dat de sites aan het doodbloeden zijn, MoMe is al bijna dood.

Waarom? Draait het muziekgebeuren, albums toeveoegen niet op gebruikers? Ik weet niets van de MuMe ontwikkelingen. Kom nooit op het forum. Ging nu naar het forum omdat ik mij erger aan elke dah Beyoncé in mn giechel.

tnf
Ik heb het idee dat de bezoekersaantallen hier lager zijn sinds de frontpage stil staat. Maar misschien verbeeld ik het me maar.

Toch nog even een update, en dat alles omdat er de afgelopen week alsnog een reactie van Daniël kwam. Hij schrijft de langdurige radiostilte toe aan privé-omstandigheden waar hij verder niet over wilde uitwijden. Wel bood hij zijn excuses aan.
Voor het overige laat zijn bericht niets aan duidelijkheid te wensen over. De deur is dicht voor wat betreft eigen inbreng van onze kant als het gaat om de frontpage. Hij erkent: "Realtimes Network geeft geen enkele prioriteit aan MuMe. En dat gaat voorlopig ook niet gebeuren, omdat alle andere sites meer potentie hebben."
Wat hij met 'alle andere sites' bedoelt is me niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat het gaat over de voetbal- en sportsites van het bedrijf, en niet zozeer om de andere Meter-sites. Al snap ik ook dat MovieMeter qua clicks veel hoger scoort. Dat is dan ook de enige reden dat Realtimes de Metersites als een soort 'package deal' gekocht heeft.

Daniël schrijft dat de vele negatieve reacties hem hebben geraakt, al snapt hij ook dat het negeren van de crew en de leden dat in de hand gewerkt hebben. Hij is ook niet blij met de situatie zoals die nu is. Wel voegt hij er ter geruststelling aan toe: "Het bedrijf zal de site nooit uit de lucht halen."
Zodra hij er tijd voor heeft - maar zijn prioriteiten en die van het bedrijf liggen overduidelijk bij de andere RT-sites - zal hij weer wat berichten plaatsen. "Uiteraard zonder pauzes van tig weken, maar het bedrijf wil voorlopig niet dat vrijwilligers schrijfwerk gaan verrichten. Dus die optie vervalt en is ook niet meer bespreekbaar voorlopig."

"Ik wil contact met jullie hebben als dat noodzakelijk is, maar het lijkt me voorlopig beter als ik wat berichten betreft binnenkort in mijn eentje mijn gang ga. Gewoon kijken hoe het gaat. En als het om wat voor reden allemaal niet lukt, dan halen we de nieuwsrubriek eraf."

Nou, dat laatste is dus in elk geval duidelijk, en we zullen het ermee moeten doen. We gaan dus zien hoe de nieuwspagina zich eventueel ontwikkelt. Van onze kant hebben Herman en ik weliswaar onze teleurstelling uitgesproken, maar we houden de deur open voor contactmomenten. Pluspunt vind ik vooralsnog dat de site in zijn huidige staat met rust gelaten wordt. Wat betekent dat we als leden vrij onafhankelijk kunnen opereren en het niet zo'n opgedirkte clickbait-site wordt als MovieMeter. Al blijft het natuurlijk storend dat de vele bugs niet of nauwelijks verholpen worden.

Dank voor deze update. Of het nu moet geruststellen of verontrusten heb ik nog niet scherp.

Ik krijg allemaal associaties met dogs, slow moving goods, decline en bleeders

Op zich, als ik de woorden van Daniel zo lees, dan kunnen we gewoon verder onze gang gaan hier in ons eigen MuMe wereldje. Waar niet alles perfect is, er soms naar wat commercieels gekeken moet worden, er leiding en goed toezicht wordt gehouden door een paar zeer te waarderen vrijwilligers en we gewoon eigenlijk doorgaan met waar we al jaren mee bezig zijn. Het liefhebben van muziek in ons eigen kleine wereldje.

Mooi toch ? Ik voel mij er wel bij. Dit kunnen wij.

tnf
EttaJamesBrown schreef:
Dank voor deze update. Of het nu moet geruststellen of verontrusten heb ik nog niet scherp.

Ik krijg allemaal associaties met dogs, slow moving goods, decline en bleeders

Ik snap ze allemaal, behalve die honden.

tnf schreef:
(quote)

Ik snap ze allemaal, behalve die honden.

https://www.mbatools.co.uk/images/bcg.gif

gaucho, dank voor de uitgebreide toelichting. Fijn voor Herman en voor jou, dat jullie toch iets gehoord hebben. Tis een duidelijk verhaal en we zullen het ermee moeten doen. Jullie beiden in ieder geval veel dank voor jullie inzet!

Dus MuMe blijft gewoon gelukkig. De nieuwsrubriek zal mij een zorg zijn. Ik heb geen last van bugs, maar waarom mogen vrijwilligers de bugs niet verhelpen?

Onweerwolf
Die belofte dat Musicmeter 'blijft' zou ik met een korreltje zout nemen. Bron: alle commerciële bedrijven uit het verleden ooit.

In ieder geval fijn dat er eens een eerlijk antwoord komt, ook al is het mss niet het antwoord dat we zouden willen horen. Nu weten we waar we aan toe zijn.

Dan rest nog de vraag: als MuMe hun niet boeit, kunnen we de boel dan niet overnemen? Met een crowdfunding actie en de kennis van de gebruikers moet er toch iets mogelijk zijn? Er zijn vast wel mensen met developer ervaring actief op de site, kunnen we eens wat aan die bugs doen en wat nieuwe features introduceren.

Onweerwolf
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als het alleen om het forum zou draaien dan zou het een makkie zijn, zowel qua onderhoud als kosten maar met die hele database erbij is het een ander verhaal.

tnf
Kijk naar het zelfstandige Fok!, wat zich technisch moeilijk staande houdt. Ze willen er van alles, maar het kan niet zomaar.

Dat het überhaupt nog werkt, ligt mede aan een reeks donatie- en abonnement-opties.

Ook veel onafhankelijke radiozenders worden btw op die manier gefinancierd.

Onweerwolf schreef:
(...)maar met die hele database erbij is het een ander verhaal.

Ik heb er te weinig kennis van, maar wat betekent dit in de praktijk? Dat je veel ruimte moet hebben om alle informatie (van albums) op te slaan en onbeperkt op te halen?

Onweerwolf
musician schreef:
(quote)

Ik heb er te weinig kennis van, maar wat betekent dit in de praktijk? Dat je veel ruimte moet hebben om alle informatie (van albums) op te slaan en onbeperkt op te halen?

Ik denk dat het voornamelijk ook veel traffic is. Dus dat de database constant aan inhoudelijke verandering blootstaat en dat er op allerlei manieren informatie uit wordt gevraagd. Dat kost wel wat centjes om soepel te kunnen laten werken.

En zo'n database en de wijze waarop hij bevraagd kan worden door eindgebruikers is vaak in meer of mindere mate wel complex genoeg dat je als je die wilt gaan onderhouden en futureproof wilt houden je wel wat meer tijd kwijt bent dan een paar avondjes achter de desktop, zeker in het begin.

Maar goed, ik ben ook geen expert hoor alleen is het niet zo eenvoudig als het soms lijkt, dat weet ik wel.

Dat geloof ik ook graag. Daarover gesproken: op de mobiele website staat nergens dat we hier een database met 681.598 albums hebben, waarop 3.795.602 stemmen zijn uitgebracht door 54.076 gebruikers. Dat al die bezoekers vanuit de nieuwsberichten dus niet zomaar op de eerste de beste website zijn terecht gekomen. Op een website als rateyourmusic zijn er wel direct enorme aantallen zichtbaar. Waarom hier eigenlijk niet?

Weer een update. Voor wie het nog niet was opgevallen: ik krijg net bericht van Daniël dat de nieuwssite op de frontpage wordt (inmiddels is) verwijderd.

Hij schrijft: "In onderling overleg is uiteindelijk toch besloten om de nieuwssectie van MusicMeter te verwijderen. We willen simpelweg niet dat we over x-weken of x-maanden weer in dezelfde situatie belanden. Ik wil benadrukken dat MusicMeter uiteraard gewoon blijft bestaan en wellicht doen we in de toekomst een nieuwe, en meer serieuze, poging om nieuws op de site te zetten."

Aldus Daniël, die Herman en mij in elk geval bedankt voor de tijd en ondersteuning die we erin gestoken hebben.

Goed nieuws? Op voorhand wel, denk ik. In elk geval schat de eigenaar van de site zelf ook in dat de situatie op korte termijn niet tot verbetering gaat leiden. En het betekent dat nu de inbreng van de users weer centraal staat op de voorpagina. Wordt waarschijnlijk nog wel een keer vervolgd.

Netjes dat Daniël je ervan op de hoogte heeft gebracht, maar echt missen doe ik de nieuwssectie niet, daar ik er nauwelijks tot niet kwam. Wordt ongetwijfeld nog wel eens een keer vervolgd.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.