De Site / Algemeen / De Nieuwsrubriek van MusicMeter: lever je tips en artikelen aan bij de redactie
zoeken in:
9
geplaatst: 10 september 2025, 11:57 uur
Monsieur' schreef:
Maar even zonder grappen, het is toch werkelijk waar beschamend gaucho? Ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet positief bent over die '(redactie)' achter je naam, want mensen kijken mogelijk naar jou terwijl het eigenlijk onze vlammende reporter AI-Cabot betreft met zijn ronkende tekstjes die al weken vermist is. Overigens hoeven we dat inhoudelijk gezien totaal niet te betreuren; liever geen bullshit-content meer dan 6 per dag.
Maar even zonder grappen, het is toch werkelijk waar beschamend gaucho? Ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet positief bent over die '(redactie)' achter je naam, want mensen kijken mogelijk naar jou terwijl het eigenlijk onze vlammende reporter AI-Cabot betreft met zijn ronkende tekstjes die al weken vermist is. Overigens hoeven we dat inhoudelijk gezien totaal niet te betreuren; liever geen bullshit-content meer dan 6 per dag.
Nou, laat ik dan maar even opening van zaken geven. Want achter de schermen broeden we weliswaar niet op een megascoop, maar herman en ik hebben wel alle zeilen bijgezet in een poging om er nog wat van te maken. Maar we zijn onderhand op een punt gekomen dat ook ons de moed in de schoenen zinkt.
Dit zijn de feiten: zoals jullie allemaal hebben kunnen constateren ligt de nieuwsvoorziening nu al bijna een maand stil. Ik heb in de tussentijd verschillende keren via de mail (onze enige rechtstreekse contactmogelijkheid) bij Daniel CK geïnformeerd naar de stand van zaken. Maar niet alleen de nieuwspagina wordt niet meer ge-update, ook de communicatie met mij en Herman als redacteuren ligt sindsdien volledig stil. Een reactie op onze vragen en opmerkingen is sinds 13 augustus (de Beyoncé-update) uitgebleven. Hem taggen werkt ook niet echt (laatste bezoek aan MuMe: 5 augustus - hé, dat is raar, wie heeft die laatste paar berichten dan geplaatst?)
Het viel ons op dat Daniël tot en met 3 september nog wel actief was op de voetbalsites van RealTimes. Op dat gebied was er in die periode natuurlijk veel nieuws omdat het einde van het transferseizoen naderde. Maar juist daarom hoopten we dat hij daarna wel weer de draad zou oppakken. Maar tot dusver blijft het oorverdovend stil, ook in het contact met ons als redacteuren.
Ik heb afgelopen maandag bij wijze van laatste poging opnieuw een mail naar hem gestuurd met de vraag om voor dit soort situaties (vakantie, ziekte, drukte elders) een achtervang te creëren waardoor de nieuwsvoorziening continuïteit krijgt.
Concreet heb ik gevraagd of hij bij RealTimes (de eigenaar van de site, waar Daniël dus in dienst is) wil aandringen op rechtstreekse plaatsingsbevoegdheid voor Herman en mij. In periodes wanneer hij niet of minder in beeld is, zouden we dan in overleg zelf kunnen publiceren. Daarmee waarborg je de continuïteit in de nieuwsvoorziening. Want onze handen jeuken om allerlei nieuwsitems op te pakken, maar zolang we zelf niets kunnen plaatsen, heeft het niet zoveel zin om zelf aan de slag te gaan.
We zijn inmiddels twee dagen verder, zonder enige respons. Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar erg hoopgevend is het allemaal niet. Vanuit de crew, waar we deze ontwikkelingen mee gedeeld hebben, werd de hoop uitgesproken dat ze MusicMeter kennelijk niet belangrijk genoeg vinden om up-to-date te houden. Wat ons betreft zou het dan het mooiste zijn als Herman en ik zelf die nieuwspagina gaan beheren. Dan zal er minder minder frequent nieuws op komen (hoewel, minder frequent als de afgelopen maand is bijna onmogelijk...
), maar je hebt dan in elk geval de vrije hand om meer nieuws te posten dat aansluit op de beleving van het gros van de MusicMeter-gebruikers.Kortom, nog even afwachten. Maar als enige respons helemaal uitblijft, tja, dan weet ik het ook niet meer. En inderdaad, dan mag de toevoeging 'redactie' wel weg bij mijn username.
1
geplaatst: 10 september 2025, 12:37 uur
Zeer jammer maar past wel in het patroon. Jammer dat RealTime zo halfslachtig omgaat met iedere kans om er toch iets van te maken.
4
geplaatst: 10 september 2025, 12:46 uur
Om zoiets draaiende te houden, zul je een systeem dat (muziek-)nieuws genereert achter je moeten hebben staan. Niet eens van de omvang zoals bij nieuwsredacties van RTL of de NOS. Maar wel iets. Nieuws brengen dat elders (allang) nieuws is geweest en waarbij we ons beperken tot het herschrijven van die berichten, kan niet onze ambitie zijn.
Een redactie is afhankelijk van wat het nieuwsbedrijf aan faciliteiten levert, dus hier kunnen zeker geen verwijten worden gemaakt richting de redactie.
Gelukkig hebben herman en gaucho het heel erg druk met diverse langlopende topics dus werkeloos hoeven ze niet te zijn
Een redactie is afhankelijk van wat het nieuwsbedrijf aan faciliteiten levert, dus hier kunnen zeker geen verwijten worden gemaakt richting de redactie.
Gelukkig hebben herman en gaucho het heel erg druk met diverse langlopende topics dus werkeloos hoeven ze niet te zijn

2
geplaatst: 10 september 2025, 13:40 uur
musician schreef:
Om zoiets draaiende te houden, zul je een systeem dat (muziek-)nieuws genereert achter je moeten hebben staan. Niet eens van de omvang zoals bij nieuwsredacties van RTL of de NOS. Maar wel iets. Nieuws brengen dat elders (allang) nieuws is geweest en waarbij we ons beperken tot het herschrijven van die berichten, kan niet onze ambitie zijn.
Dat laatste zou ook zeker niet mijn ambitie zijn. We zouden het natuurlijk wel samen moeten doen, met Herman en ik in een eindredacteursfunctie bijvoorbeeld. Ik denk dat wij met z'n allen hier op MusicMeter samen genoeg connecties en links hebben met de muziekwereld. En zeker in combinatie met fansites, facebook-accounts en dergelijke die we volgen, is er voldoende materiaal om de nieuwspagina een eigen gezicht te geven.
En als er nieuws is dat een grotere impact heeft, zijn we volgens mij mans genoeg om er met onze kennis van zaken een eigen draai aan te geven. Ik zie mezelf bijvoorbeeld best een persoonlijke en feitelijk goed onderbouwde kijk geven op - ik noem maar twee recente voorbeelden - het overlijden van Rick Davies of de nieuwe Electric Nebraska-release van Bruce Springsteen. Juist met de verzamelde kennis die op deze site aanwezig is, lijkt het me geen probleem om nieuws met een eigen smoel te creëren. Dat zou juist onze onderscheidende kracht kunnen zijn. Voldoende tijd ervoor vrij kunnen maken, dat is natuurlijk wel een ander dingetje...
10
geplaatst: 10 september 2025, 17:06 uur
2
geplaatst: 10 september 2025, 21:11 uur
Respect voor jullie inzet herman en gaucho. Helaas lijken de kritieken die vooraf kwamen toch weer verwezenlijkt te worden. Hopelijk lukt het jullie om hier nog iets uit te krijgen. Maar zolang we afhankelijk blijven van een reactie vanuit Realtime lijkt het niet echt wat te worden.
Jammer dat het zo moet lopen met deze site.
Jammer dat het zo moet lopen met deze site.
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 september 2025, 14:52 uur
Overmatig cynisch/beledigend bericht verwijderd. Ik begrijp en onderschrijf het kritische geluid tegen het beleid, maar dat kan prima zonder te beledigen of kleineren.
7
geplaatst: 16 september 2025, 11:27 uur
Tijd voor weer een update over de stand van zaken. Ja, de samenwerking begon veelbelovend, maar sinds mijn laatste mailtje aan Daniël zijn we inmiddels ruim een week verder, zonder enige reactie. Ik ben er wel klaar mee en heb de hoop opgegeven.
Vanuit de crew, die ik afgelopen weekend al informeerde over het bovenstaande, werd geopperd dat het eigenlijk wel mooi zou zijn als ze die hele nieuwspagina laten voor wat het is, maar dan natuurlijk wel in de hoop dat we er zelf invulling aan zouden mogen geven.
Daarom heb ik - als een écht laatste poging - de directie van RealTimes Network rechtstreeks benaderd met de vraag of we die nieuwspagina als crew zelf mogen beheren. Met enige tekst en en uitleg van hoe we dat willen gaan aanpakken. De kans dat ze ons dat gunnen lijkt me klein, maar ik vind het een poging waard. Al was het maar om te voorkomen dat we tot in de eeuwigheid tegen het hoofd van Beyoncé moeten aankijken als we de site openen...
ik heb ze rechtstreeks benaderd via hun site. De contactmogelijkheid stelt: "Laten we samen je projecten, ideeën of zorgen aanpakken". Dat klinkt behoorlijk uitnodigend. Nou nog even wachten of er gereageerd gaat worden...
Vanuit de crew, die ik afgelopen weekend al informeerde over het bovenstaande, werd geopperd dat het eigenlijk wel mooi zou zijn als ze die hele nieuwspagina laten voor wat het is, maar dan natuurlijk wel in de hoop dat we er zelf invulling aan zouden mogen geven.
Daarom heb ik - als een écht laatste poging - de directie van RealTimes Network rechtstreeks benaderd met de vraag of we die nieuwspagina als crew zelf mogen beheren. Met enige tekst en en uitleg van hoe we dat willen gaan aanpakken. De kans dat ze ons dat gunnen lijkt me klein, maar ik vind het een poging waard. Al was het maar om te voorkomen dat we tot in de eeuwigheid tegen het hoofd van Beyoncé moeten aankijken als we de site openen...
ik heb ze rechtstreeks benaderd via hun site. De contactmogelijkheid stelt: "Laten we samen je projecten, ideeën of zorgen aanpakken". Dat klinkt behoorlijk uitnodigend. Nou nog even wachten of er gereageerd gaat worden...
0
geplaatst: 16 september 2025, 11:59 uur
panjoe schreef:
Overmatig cynisch/beledigend bericht verwijderd. Ik begrijp en onderschrijf het kritische geluid tegen het beleid, maar dat kan prima zonder te beledigen of kleineren.
Ik ben het helemaal met je eens want dat is beleid (zelfs zonder het bericht gelezen te hebben). Bijzondere is wel dat vooral de redactie/crew en ergens indirect ook de users van MuMe door Daniël en consorten subtiel beledigd en eigenlijk genegeerd dus ook gekleineerd worden. En nog overmatig ook. Het zou de ‘eigenaren’ sieren als ze zichzelf hier zouden verwijderen.
3
geplaatst: 16 september 2025, 12:28 uur
Een bende liefhebbers die de nieuwssectie willen overnemen en runnen, zodat die dynamisch en up to date blijft en de ambitie van de eigenaars om nieuwe bezoekers naar de site te lokken, zo gratis en voor niks verder wordt waargemaakt.
Ik hoop dat men er oren naar heeft want dit klinkt als een win-win!
en voor de cynici: hoe gaan ze dit schot voor open doel dit keer op de lat van hun eigen helft doen afketsen?
Ik hoop dat men er oren naar heeft want dit klinkt als een win-win!
en voor de cynici: hoe gaan ze dit schot voor open doel dit keer op de lat van hun eigen helft doen afketsen?
5
geplaatst: 16 september 2025, 13:12 uur
Ik verwacht de eigenaren binnenkort langs te zien komen in dit topic.
Leve de crew! Jullie zijn cruciaal.
Leve de crew! Jullie zijn cruciaal.

10
geplaatst: 19 september 2025, 12:02 uur
Nou, wat mij betreft is het nu officieel: ik ben er klaar mee, en ik ben waarschijnlijk niet de enige. Afgelopen maandag heb ik, in een laatste poging om te redden wat er te redden valt, de 'klantenservice' van RealTimes Network rechtstreeks via hun site aangeschreven. Met de vraag of we het beheer van de verwaarloosde frontpage van MusicMeter misschien zelf ter hand kunnen nemen.
Maar jullie raden het al - en ook voor mij komt het niet als een verrassing: sindsdien is het oorverdovend stil gebleven. Van de kant van Daniël, maar dus ook van die gehele club zelf. Andere crewleden hadden me er via pm's al eerder voor op gewezen dat het bij MovieMeter ongeveer op dezelfde manier toegaat. Dus ik had er wel rekening mee gehouden dat er geen of op zijn best een ontwijkend antwoord zou volgen.
Niet verrassend dus, maar toch doet het me de wenkbrauwen fronsen. Hoe is het mogelijk dat een professionele club zijn 'klanten' (want zo zie ik ons toch maar) zo volkomen negeert? Wij zorgen uiteindelijk voor de content waar deze hele site op draait. Zonder ons geen MusicMeter.
Ik weet ook wel: waarschijnlijk hebben ze het hele pakket destijds aangekocht vanwege MovieMeter omdat die site nu eenmaal de meeste clicks genereert. De rest is bijzaak, maar dan nog blijf ik het raar vinden dat serieuze en (in mijn ogen) netjes opgestelde verzoeken straal worden genegeerd.
Iemand schreef het elders op de site al eens: wat zou je doen als een werkgever je zo behandelt? Je zou waarschijnlijk snel wegwezen. Hier ligt dat anders: we vinden het leuk, het is een hobby, en dat zorgt voor een drive die je op je werk misschien niet zo snel zou hebben (tenzij dat óók je hobby is natuurlijk; het komt gelukkig voor).
En ik onderschrijf ook wat ArthurDZ hierboven al schreef: voor RealTimes is het een kans voor open doel. Hobbyisten die zelf die frontpage kosteloos vullen met interessante content, waar ze anders een redacteur voor in dienst zouden moeten nemen. Maar nee, de voorzet ketst weer eens af op de buitenkant van de paal...
Jammer hoor, want ik denk dat we er best iets van hadden kunnen maken. Het zal jullie duidelijk zijn dat RealTimes voor mij volledig heeft afgedaan. Los daarvan: de verwaarlozing van de site is natuurlijk voor iedereen meteen zichtbaar, met een maanden oud bericht op de voorpagina. Dat moet voor hun bedrijf toch ook geen reclame zijn, zou je zeggen.
Helaas kunnen we er zelf niets aan veranderen; we hebben geen greep op de invulling van die pagina. Dus wil je niet tot in de eeuwigheid tegen het hoofd van Beyoncé aankijken (en je afvragen wat in 's hemelsnaam een EGOT-status is), dan zit er niets anders op om de site rechtstreeks via de updates te benaderen.
Maar jullie raden het al - en ook voor mij komt het niet als een verrassing: sindsdien is het oorverdovend stil gebleven. Van de kant van Daniël, maar dus ook van die gehele club zelf. Andere crewleden hadden me er via pm's al eerder voor op gewezen dat het bij MovieMeter ongeveer op dezelfde manier toegaat. Dus ik had er wel rekening mee gehouden dat er geen of op zijn best een ontwijkend antwoord zou volgen.
Niet verrassend dus, maar toch doet het me de wenkbrauwen fronsen. Hoe is het mogelijk dat een professionele club zijn 'klanten' (want zo zie ik ons toch maar) zo volkomen negeert? Wij zorgen uiteindelijk voor de content waar deze hele site op draait. Zonder ons geen MusicMeter.
Ik weet ook wel: waarschijnlijk hebben ze het hele pakket destijds aangekocht vanwege MovieMeter omdat die site nu eenmaal de meeste clicks genereert. De rest is bijzaak, maar dan nog blijf ik het raar vinden dat serieuze en (in mijn ogen) netjes opgestelde verzoeken straal worden genegeerd.
Iemand schreef het elders op de site al eens: wat zou je doen als een werkgever je zo behandelt? Je zou waarschijnlijk snel wegwezen. Hier ligt dat anders: we vinden het leuk, het is een hobby, en dat zorgt voor een drive die je op je werk misschien niet zo snel zou hebben (tenzij dat óók je hobby is natuurlijk; het komt gelukkig voor).
En ik onderschrijf ook wat ArthurDZ hierboven al schreef: voor RealTimes is het een kans voor open doel. Hobbyisten die zelf die frontpage kosteloos vullen met interessante content, waar ze anders een redacteur voor in dienst zouden moeten nemen. Maar nee, de voorzet ketst weer eens af op de buitenkant van de paal...
Jammer hoor, want ik denk dat we er best iets van hadden kunnen maken. Het zal jullie duidelijk zijn dat RealTimes voor mij volledig heeft afgedaan. Los daarvan: de verwaarlozing van de site is natuurlijk voor iedereen meteen zichtbaar, met een maanden oud bericht op de voorpagina. Dat moet voor hun bedrijf toch ook geen reclame zijn, zou je zeggen.
Helaas kunnen we er zelf niets aan veranderen; we hebben geen greep op de invulling van die pagina. Dus wil je niet tot in de eeuwigheid tegen het hoofd van Beyoncé aankijken (en je afvragen wat in 's hemelsnaam een EGOT-status is), dan zit er niets anders op om de site rechtstreeks via de updates te benaderen.
0
geplaatst: 19 september 2025, 12:24 uur
Kan het dan ook per direct van de voorpagina af? Of gaat dat niet zo maar?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 12:25 uur
Daar hebben wij helaas geen invloed op.
5
geplaatst: 19 september 2025, 12:34 uur
Wat een nare, enge mensen die eigenaren. Ik snap echt niet hoe je zo in de spiegel kan kijken. Worden zij 's ochtends wakker met het idee van: wat gaan we vandaag eens shittificeren? O kijk, hier nog een schattig filmforumpje dat we tot clickbaitmachine kunnen verminken, en dat trouwe gebruikersgroepje kunnen we toch gewoon negeren?
0
geplaatst: 19 september 2025, 12:48 uur
Jammer Hans dat het zo gaat/is gegaan. Je werk en dat van Herman werd zeker gewaardeerd.
We lezen nu je informatie en nieuwtjes wel her en der op de site!
We lezen nu je informatie en nieuwtjes wel her en der op de site!
0
geplaatst: 19 september 2025, 12:49 uur
coldwarkids schreef:
Dat zou in dit stadium ook mijn wens zijn. Als het niks toevoegt - en dat doet het overduidelijk niet - haal het dan gewoon weg. We kunnen als users ook zonder; we hebben er ten slotte nooit om gevraagd. Alles beter dan dit halfslachtige en onafgemaakte gedoe. Maar ik ga het ze niet meer vragen...
4
geplaatst: 19 september 2025, 12:54 uur
Ah, het kan altijd erger.
We hadden even goed op René Froger of Bløf kunnen eindigen.
We hadden even goed op René Froger of Bløf kunnen eindigen.
1
geplaatst: 19 september 2025, 12:54 uur
gaucho schreef:
Dat zou in dit stadium ook mijn wens zijn. Als het niks toevoegt - en dat doet het overduidelijk niet - haal het dan gewoon weg. We kunnen als users ook zonder; we hebben er ten slotte nooit om gevraagd. Alles beter dan dit halfslachtige en onafgemaakte gedoe. Maar ik ga het ze niet meer vragen...
(quote)
Dat snap ik helemaal. Je hebt er alles uitgehaald en dat waardeer ik! Het is een keer klaar ja.

3
geplaatst: 19 september 2025, 14:53 uur
3
geplaatst: 19 september 2025, 17:10 uur
4
geplaatst: 19 september 2025, 18:18 uur
4
geplaatst: 19 september 2025, 18:30 uur
Blijft toch frappant hoe deze eigenaren met (één van) hun sites omgaan. En het zal vast een minder lucratief deel van de overname zijn, zoals gaucho al omschreef. Telkens wordt er van alles aangebracht/bedacht, maar dat men dan zo snel erna alweer afhaakt. Geen schoten op de lat, of de paal, maar simpelweg in het luchtledige. Kap eens met dat soort initiatieven, als je het toch niet waar wilt maken.
gaucho en herman, dank voor jullie inzet hieromtrent en jullie tomeloze geduld. Daar heeft het zeker niet aan gelegen.
gaucho en herman, dank voor jullie inzet hieromtrent en jullie tomeloze geduld. Daar heeft het zeker niet aan gelegen.
0
geplaatst: 19 september 2025, 22:47 uur
https://i.imgur.com/qxS0mIz.png
Ben je vergeten je motivatiebrief, cv en een aantal voorbeelden van eerder werk door te sturen gaucho?
Het is allemaal zo triestig dat het bijna lachwekkend is.
Ben je vergeten je motivatiebrief, cv en een aantal voorbeelden van eerder werk door te sturen gaucho?
3
geplaatst: 20 september 2025, 09:13 uur
1
geplaatst: 21 september 2025, 10:26 uur
L_T_B schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik heb gesolliciteerd
0
geplaatst: 21 september 2025, 10:51 uur
De wijze waarop Daniel bij aanvang van zijn verzoek (vrij agressief) er al in stond was uiterst twijfelachtig. Misschien had hij een bepaald doel om plotseling voor even nieuws op de voorpagina te willen hebben staan.
Ik ben, gezien de actie, niet erg gerust op het vervolg.
Zoals eerder al gesteld, is de redactie onder Gaucho en Herman niets te verwijten.
Straks worden we nog een speelbal voor "smal tech" en komen we in handen van mensen die flink willen verdienen aan deze site met bans voor leden met kritische geluiden.
Het wordt tijd dat we eens gaan onderzoeken of we niet op eigen benen kunnen staan, als een soort 'arbeiderszelfbestuur'. Een coöperatie.
Ik ben, gezien de actie, niet erg gerust op het vervolg.
Zoals eerder al gesteld, is de redactie onder Gaucho en Herman niets te verwijten.
Straks worden we nog een speelbal voor "smal tech" en komen we in handen van mensen die flink willen verdienen aan deze site met bans voor leden met kritische geluiden.
Het wordt tijd dat we eens gaan onderzoeken of we niet op eigen benen kunnen staan, als een soort 'arbeiderszelfbestuur'. Een coöperatie.
1
geplaatst: 21 september 2025, 18:25 uur
Poeha schreef:
Blijft toch frappant hoe deze eigenaren met (één van) hun sites omgaan.
Blijft toch frappant hoe deze eigenaren met (één van) hun sites omgaan.
Met al hun sites, gewoon geldwolven voor de clicks, maar de passie is er achter de schermen gewoon uit. Ik heb het hier al eens eerder verteld, maar op MoMe ging het na een tijdje zo erg de spuitgaten uit, dat er zelfs boze meningen op hun Google pagina kwamen om maar aandacht te krijgen.
Wat overigens een komischer verhaal werd. Want in plaats van te denken; laten we eens kijken wat er aan de hand is, trommelden ze hun personeel op om de negatieve reviews aan te vechten met 5 sterren reviews. Het boeit ze echt geen reet wat hier gebeurt.
Ik denk dat de sites aan het doodbloeden zijn, MoMe is al bijna dood.
* denotes required fields.