MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / MusicMeter Wiki!

zoeken in:
neo
The Scientist schreef:
Ik ben wel bereid te helpen, maar ben nog steeds aan het uitvogelen hoe het precies in elkaar zit en aangezien ik geen held ben in dat soort systemen kan het nog wel even duren

Dat dacht ik dus ook. Maar neem als je je bij zowel moviemeter als musicmeter wiki registreert, valt veel letterlijk te kopieren van de film variant en in de muziek te plakken. Als je op bewerken klikt bij de wiki van movie en die dat wat daar dan verschijnt te plakken op de music, kom je al een aardig eind.

Even voor alle dudelijkheid: wat bedoelen jullie nou allemaal met niet-crewleden? Dat ze zich niet met Wiki moeten bemoeien, of dat ze geen userpagina's moeten aanmaken? Ik dacht dat neo bedoelde dat alleen crewleden zich met het contentbeheer van Wiki bezig mogen houden. Vandaar mijn reactie...

neo
Nee iedereen mag zich met de inhoud ervan bemoeien, artikels toevoegen, bewerken etc. Het gaat er echter niet om dat iedere user een eigen pagina op wiki gaat aanmaken voor zichzelf.

Aha, verkeerd begrepen. Helemaal mee eens neo

neo
Bij deze pagina nog wat dingen zien uit te vinden:

http://wiki.moviemeter.nl/index.php/Bericht

Sommige delen tekst in lijntjes heb ik nog niet door. En wat doen met spoilers. Dat stukje moet nog iets voor verzonnen worden, aangezien spoilers hier niet noodzakelijk zijn. Zie het op musicmeter meer als extra smilie achtig iets.

Wat vinden jullie trouwens van de MM-Wikiteksten? Ze zijn wel heel erg formeel, of is dat bewust zo gedaan? Past imo niet heel goed bij de sfeer van de site.

neo
Vind dat toch de beste manier. Anyways heb weer het een en ander geupdate. Wel weer genoeg gedaan voor vandaag.

lebowski schreef:
Aha, verkeerd begrepen. Helemaal mee eens neo

ikke ook eens dan

neo
Ben nu al aardig op weg met een boel zaken die ik haast blindelings kan overnemen van Moviemeter, enkel met wat kleine aanpassingen. Nu kom ik binnenkort dus bij de pagina's waar andere mensen bij nodig zijn om het goed in details er neer te zetten. Neem de criteria voor toevoegen met alle haken en ogen. Iemand zin om mee te helpen? Tot nu toe heb ik dit:
http://wiki.musicmeter.nl/index.php/Hoofdpagina

Lijkt vrij weinig, maar het is kost wel wat tijd zeg

Ondanks dat de Wiki nog niet echt "af" is, wil ik later deze week de FAQ definitief vervangen door de Wiki. De FAQ is inmiddels ook niet meer up-to-date, en dan vervang ik 'm (ook in verband met consistentie ivm MovieMeter) liever door een in aanbouw zijnde Wiki met evt. een "wordt aan gewerkt..." tekstje

neo
Goed dat je weer even wat post. Ik zal weer even verder gaan waar ik gebleven was.

Ik heb de link veranderd. Ik zal even de site doorlopen naar verwijzingen naar de FAQ, en de hoognodige informatie even copy/pasten naar de Wiki.

Hopelijk kunnen we de Wiki de komende weken vullen tot een volwaardig document

neo
Nou heb een paar maanden terug flink wat werk aan de wiki verricht, en voor de rest is er niks meer aan gedaan. Ga er de komende dag wel weer wat mee in de weer... Andere die soms ook willen helpen?

Ik moet dat wiki eens rustig bekijken, snap er geen hout van. Heb me net ingeschreven daar en zal kijken wat nou de bedoeling is.

neo
Trouwens nog even een vraagje; is er iemand die wil helpen met het formuleren van allerlei soorten genres en dat soort zaken? Zijn namelijk dingen die nog een plek moeten krijgen waarbij ik mij moet gaan verdiepen in andere soort muziek voro bij de uitleg over toevoegen en andere dingen. En dat interesseert mij allemaal niet. Iemand? Of is er uberhaupt iemand die begrijpt waarom ik dat niet zelf wil doen?

neo schreef:
Trouwens nog even een vraagje; is er iemand die wil helpen met het formuleren van allerlei soorten genres en dat soort zaken? Zijn namelijk dingen die nog een plek moeten krijgen waarbij ik mij moet gaan verdiepen in andere soort muziek voro bij de uitleg over toevoegen en andere dingen. En dat interesseert mij allemaal niet. Iemand? Of is er uberhaupt iemand die begrijpt waarom ik dat niet zelf wil doen?

Wat bedoel je dan precies? De genres zoals die op de site onderscheiden worden of specifieker? Ik wil er wel aan helpen hoor....

neo
Zo'n beetje op alle gebieden; uitleg over toevoegen, handige links, artiestenpagina, criteria... Daarbij moet je allemaal rekening houden met genres en alles. Ik vind het dan leuk om alles vanuit de filmscore hoek te bekijken, maar dat is niet allemaal geldig voor alle andere genres enzo. Klinkt allemaal erg moeilijk, maar hoop dat hdeze uitleg het wat helderder maakt.

Ik ben trouwens ook begonnen met wat uitbreidingen aan de Wiki. Dit doe ik een beetje willekeurig, als ik iets op mijn weg vind waarvan ik denk dat het erop zou moeten staan, of waar al naar gelinkt is zonder dat het artikel bestaat. Mijn vraag is of er - naast de genre-overzichten waar neo het hierboven over heeft - nog specifieke wensen bestaan van informatie die niet kan/mag ontbreken.

neo
Er moet nog zoveel in. Maar tot nu toe niks mis mee wat je hebt toegevoegd aan de wiki

Kos
Wanneer krijg ik de wiki-credits voor de slsk room? .

Yak
Weet je nog op (zo'n beetje) welke datum je de slsk-room hebt geopend? Dan zet ik het wel op de Wiki.

Kos
. tuurlijk niet.

Ongeveer een paar weken nadat Mume werd opgericht. Maar toen had ik het maar met 3 users of zo bevolkt. .

pas maaaaaaanden later sloeg het een beetje aan.

Kos
thanks Yak, zo sta ik ook een beetje vereeuwigd.

Heb een boel oude berichten die niet meer terzake deden (ging over users die eigen pagina's aan gingen maken op de Wiki en dat soort gein) verwijderd. Nu staan er alleen nog maar serieuze berichten.

Simon Smith (crew)
Als ik op de wiki-pagina zit, hoe kan ik dan terug naar MusicMeter? Ik zie niet direct een link staan.

Simon Smith schreef:
Als ik op de wiki-pagina zit, hoe kan ik dan terug naar MusicMeter? Ik zie niet direct een link staan.

Gewoon op vorige drukken

Sheplays
Simon Smith schreef:

Op de hoofdpagina bovenaan; de eerste regel bevat een link naar de site onder het woord Musicmeter.

AGE-411 schreef:

Gewoon op vorige drukken

...is weer een superslim AGE-411 advies, maar erg lastig als je 50 wiki pagina's hebt doorgespit.

Lin
Als ik op de wiki-link klik opent hij hem gewoon in een nieuw scherm en blijft je mume-pagina ook intact, misschien een idee om dat in te stellen

Kun je natuurlijk ook doen: openen in nieuw tabblad

Gast
geplaatst: vandaag om 12:44 uur

geplaatst: vandaag om 12:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.