menu

De Site / Algemeen / MusicMeter Wiki!

zoeken in:
Sheplays schreef:
(quote)

Op de hoofdpagina bovenaan; de eerste regel bevat een link naar de site onder het woord Musicmeter.

(quote)

...is weer een superslim AGE-411 advies, maar erg lastig als je 50 wiki pagina's hebt doorgespit.

rechtermuisknop op "vorige", kan je per klik 10 pagina's terug

Zijn er mensen die dermate handig zijn met Wikipedia dat ze er een excel-list kunnen importeren? ShePlays wellicht?

Het lijkt me wel aardig de MuMeLadder online te zetten op de Wiki en dan ook de sorteerfuncties van het Excel-bestand te behouden. Vergelijk met hier voor een idee. Het moet vast wel mogelijk zijn, zonder elk nummer en bijbehorende html afzonderlijk te moeten invoeren...

Sheplays
Een tabel in html kan ik wel aan maar om de lijst inclusief formules in te voeren denk ik dat er een echte programmeur aan te pas moet komen! Misschien Mjuman?

herman schreef:
Zijn er mensen die dermate handig zijn met Wikipedia dat ze er een excel-list kunnen importeren?.

Daar bestaan diverse tools voor.

Sheplays
Njal schreef:
(quote)

Daar bestaan diverse tools voor.

Zet 'm op, zou ik zeggen

herman schreef:
Het lijkt me wel aardig de MuMeLadder online te zetten op de Wiki

Goed om te horen van die tools, had al gezocht naar zoiets, maar nog niet gevonden. Zal me er eens in verdiepen.

Wat slowchat verwijderd en helaas een user geband voor het saboteren van Wiki-pagina's.

R&P is niet meer?

Dat vind ik niet leuk! Was altijd een frisse wind hier. Dag Rob!

Jezus Mume, soms zijn jullie echt zielig (Vind ik, voordat ik dalijk ook gebanned word). Saboteren van Mume pagina's? Maak het dan niet mogelijk voor elk lid om een wiki aan te passen.

Het gaat niet om het aanmaken van nieuwe pagina's, maar om het aanpassen van al bestaande info-pagina's door er allerlei onzin in te zetten. Daar heb je gewoon met je tengels van af te blijven.

Tijdlijn van MusicMeter stopt na 2009.
Is niet echt meer up to date.

Je beantwoord nu iets in het wilde weg. Ik zei "Maak het dan niet mogelijk voor elk lid om een wiki aan te passen". Ik heb niks gezegd over pagina's aanmaken.

Kom op man we kennen die gozer toch. Hij heeft t' nooit zo bedoeld!

Misterfool
Ik vraag me af of de gedraging van Rob wel echt als saboteren te klassificeren valt. Klinkt mij allemaal nog in de oren als een uit de hand gelopen grap. Aan de andere Kant R&P was al eens eerder gebanned. Ik zou hem hiervoor nog niet gebanned hebben, maar een ferme waarschuwing geven. De echte keuze ligt uiteraard bij de mods.

JLjuju schreef:
Je beantwoord nu iets in het wilde weg. Ik zei "Maak het dan niet mogelijk voor elk lid om een wiki aan te passen". Ik heb niks gezegd over pagina's aanmaken.

Dat is nu eenmaal hoe Wikipedia werkt: iedereen kan pagina's aanpassen. En R&P had ook pagina's aangemaakt. o.a. voor jou. Daarom dacht ik dat je dat wellicht ook bedoelde.

Ik ga mij niet populair maken met deze uitspraak, maar ik heb de indruk dat iedereen zo hevig reageert op de ban omdat R&P zijn populariteit hier mee heeft. Als de gemiddelde user het gedaan heeft, zouden heel wat mensen het eens zijn met de ban.

Just my two cents.

FlyLo (moderator)

Protest! Met name het woord 'opeten' was in mijn ogen een zeer geslaagde grap in reactie op een om volkomen onduidelijke redenen verwijdere R&P-wikipage die ik min of meer als grap, maar toch ook wel als onderhoudend aardigheidje had geplaatst. ik ben niet zo van het zeuren dat bans al dan niet terecht zijn, maar dit lijkt me vooral ingegeven door een crew die zichzelf wat te serieus neemt. Jammer dat er dan kleurrijke users van de site verdwijnen, ook al is het misschien tijdelijk.

Lukas schreef:
Protest! Met name het woord 'opeten' was in mijn ogen een zeer geslaagde grap in reactie op een om volkomen onduidelijke redenen verwijdere R&P-wikipage die ik min of meer als grap, maar toch ook wel als onderhoudend aardigheidje had geplaatst. ik ben niet zo van het zeuren dat bans al dan niet terecht zijn, maar dit lijkt me vooral ingegeven door een crew die zichzelf wat te serieus neemt. Jammer dat er dan kleurrijke users van de site verdwijnen, ook al is het misschien tijdelijk.

Eens. Stelletje azijnzeikerds altijd hier

Hier sluit ik me bij aan.
R&P heeft voornamelijk een gezonde dosis zelfspot en neemt MuMe op de korrel.
Hij zegt niks negatiefs over andere users.
Een lichtpuntje op het toch wel steeds grijzer wordende MuMe; en daarbij heb ik het niet over de lay-out.

Daar geef ik jullie groot gelijk in (ook met het 'grijzer wordende MuMe'), ik had het enkel over het feit dat de crew moeilijk met twee maten kan meten. Of ik het eens ben met de regel is iets anders.

Ik begrijp overigens wel dat de crew het niet fijn vind dat iemand aan de wiki-pagina's zit en dit is ook niet echt netjes. Ik vind persoonlijk dat er eerst een waarschuwing gegeven had moeten worden. Een duidelijke en strenge. Maar nu is R&P zonder pardon verbannen voor iets waarvoor hij het niet verwacht had, niet helemaal terecht in mijn optiek. Hij wist overduidelijk niets van 'de regel' waarover bennerd het bijvoorbeeld heeft en dus lijkt bannen niet terecht. Het is duidelijk dat Rob dit nooit weer zal dan, de boodschap is nogal helder. Als hij het wel voor een tweede keer doet is het natuurlijk volkomen logisch dat hij verbannen wordt.

Ik verzoek R&P weer terug op de site te laten, aangenomen mag worden dat hij dergelijke geintjes niet meer uithaalt, hem geband laten heeft niet veel zin lijkt mij. De boodschap dat je NIET aan de wiki komt is nu overduidelijk, voor ons, en zeker voor Rob. Maar het is natuurlijk niet aan mij natuurlijk.

Misterfool
Bij dat laatste sluit ik me in het geheel aan.

En ik ook!

Tsja, op het moment dat wij een pagina weghalen geven we daar impliciet toch al mee aan dat we er niet zo gecharmeerd van zijn. Om hem dan vervolgens opnieuw aan te maken en ook nog eens aan serieuzere pagina's te gaan zitten is dan een tweede. De opeet-pun had ik niet helemaal meegekregen.

Overigens is Rhythm & Poetry al eerder geband en heeft hij nog niet zo lang geleden al een waarschuwing gehad. We kunnen toch moeilijk iemand elke week op zijn gedrag gaan aanspreken, iemand moet zelf toch ook wel aanvoelen of een actie wel of niet door de beugel kan. Daarnaast hebben we ook niet echt de behoefte om naast de site ook nog eens de Wiki-pagina's scherp in de gaten te moeten houden. Er zit onderhand honderden manuren werk in die site, dan is het toch wel logisch dat we er niet vrolijk van worden als daar mee gerotzooid wordt.

Lukas schreef:
Met name het woord 'opeten' was in mijn ogen een zeer geslaagde grap in reactie op een om volkomen onduidelijke redenen verwijdere R&P-wikipage die ik min of meer als grap, maar toch ook wel als onderhoudend aardigheidje had geplaatst.

Ik dacht dat je alleen voor R&P een pagina had gemaakt en dat Harco die had leeggemaakt omdat de Wiki hier niet voor bedoeld is, maar ik zie dat Paalhaas, Cygnus, Paap_Floyd en het fenomeen Paapgrappen nog een pagina hebben... dan valt voor mij al iets beter te begrijpen dat R&P zijn pagina weer opvulde. Wat hij daarna nog allemaal uitgespookt heeft was inderdaad niet zo verstandig.

herman schreef:
Tsja, op het moment dat wij een pagina weghalen geven we daar impliciet toch al mee aan dat we er niet zo gecharmeerd van zijn.

Ik zou werkelijk niet weten waarom 'we' van deze pagina niet gecharmeerd zouden zijn, terwijl een pagina Paapgrappen of Bob Cremers wel door de beugel kan. Bovendien wordt er geen enkele reden op te geven om hem weg te halen. Ik vind deze ban eerlijk gezegd met afstand de belachelijkste crew-actie in ruim vijf jaar tijd.

Ik plaats mijn eigen bijdrage aan de Wiki daarom weer terug. Niet omdat ik nou zo nodig de troll wil gaan uithangen, maar wel vanuit principe. Het is net zo not done om zonder opgaaf van reden een Wiki-pagina weg te halen als om onzin in een andere pagina te zetten. De inhoud van het R&P-artikel is namelijk gewoon feitelijk en informatief. Weliswaar met een paar kwinkslagen, maar die komen elders op de site ook voor.

R&P is 1 van de actiefste Mume'ers op de site, heeft duizende stemmen, schrijft honderden recensies, opent leuke topics en helpt zo mee om de site op te bouwen. Oké, soms overdrijft hij in zijn grappen, maar dat kan gewoon geen reden zijn om hem te bannen. Geef hem nog een laatste waarschuwing, dan doet hij het echt niet meer. Heel erg jammer dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:58 uur

geplaatst: vandaag om 07:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.