menu

De Site / Algemeen / MusicMeter Wiki!

zoeken in:
avatar van The Scientist
niels94 schreef:

Ik verzoek R&P weer terug op de site te laten, aangenomen mag worden dat hij dergelijke geintjes niet meer uithaalt, hem geband laten heeft niet veel zin lijkt mij. De boodschap dat je NIET aan de wiki komt is nu overduidelijk, voor ons, en zeker voor Rob. Maar het is natuurlijk niet aan mij natuurlijk.


Ondanks het feit dat ik het ook erg jammer vind dat hij geband is kan ik het toch ook wel begrijpen. Weer staan mensen klaar om het gedrag van de crew te veroordelen, maar het is wel heel makkelijk zulke dingen te zeggen... Maar zeker op het moment dat je aan serieuze wiki-pagina's gaat sleutelen weet je toch dat je daar niks te zoeken hebt.. Of is dat een logische denkstap die voor sommigen te ver gaat?

Dit soort dingen zijn ook bij hem al vaker gebeurd, op een gegeven moment is het gewoon genoeg, en als je continu die lijn aan het opzoeken bent kun je erop wachten dat er een keer zoiets gebeurt.

Mijn ervaringen met de crew en moderators zijn dat zulke beslissingen nooit worden genomen zonder dat er een goede overweging aan ten grondslag ligt, vaak een die gebruikers maar half kennen en ook niet hoeven te kennen, er hoeft geen discussie te zijn tussen crew en gebruiker op dit punt.


toris schreef:
R&P is 1 van de actiefste Mume'ers op de site, heeft duizende stemmen, schrijft honderden recensies, opent leuke topics en helpt zo mee om de site op te bouwen. Oké, soms overdrijft hij in zijn grappen, maar dat kan gewoon geen reden zijn om hem te bannen. Geef hem nog een laatste waarschuwing, dan doet hij het echt niet meer. Heel erg jammer dit.


De verhalen a la 'dat doet hij nooit weer' ken ik inmiddels wel...

Harco
Lukas schreef:
(quote)


Ik zou werkelijk niet weten waarom 'we' van deze pagina niet gecharmeerd zouden zijn, terwijl een pagina Paapgrappen of Bob Cremers wel door de beugel kan. Bovendien wordt er geen enkele reden op te geven om hem weg te halen. Ik vind deze ban eerlijk gezegd met afstand de belachelijkste crew-actie in ruim vijf jaar tijd.

Ik plaats mijn eigen bijdrage aan de Wiki daarom weer terug. Niet omdat ik nou zo nodig de troll wil gaan uithangen, maar wel vanuit principe. Het is net zo not done om zonder opgaaf van reden een Wiki-pagina weg te halen als om onzin in een andere pagina te zetten. De inhoud van het R&P-artikel is namelijk gewoon feitelijk en informatief. Weliswaar met een paar kwinkslagen, maar die komen elders op de site ook voor.


Bij deze is die bijdrage weer verwijderd.

Ik heb alle bijdragen verwijderd zonder dat openbaar te maken en een hele heisa te creëren op de site. Het lijkt mij dat wanneer je ziet dat je bijdrage verwijderd is, je inziet dat die informatie niet relevant is voor de Wiki op MuMe.

De Wiki is er voor mensen die niet weten hoe bepaalde dingen op de site werken. Pagina's voor elke gebruiker met daarin een beknopte uitleg over deze gebruiker zijn dan ook volstrekt onnodig. Wil je een gebruiker beter leren kennen, dan bekijk je zijn profiel maar, of ga je met deze in discussie over iets, al dan niet via PM.

Verder zie ik er zeker de humor in van (vooral van "opeten"), maar de crew moet toch ergens een lijn trekken.

avatar van deric raven
freitzen schreef:
(quote)

Ik dacht dat je alleen voor R&P een pagina had gemaakt en dat Harco die had leeggemaakt omdat de Wiki hier niet voor bedoeld is, maar ik zie dat Paalhaas, Cygnus, Paap_Floyd en het fenomeen Paapgrappen nog een pagina hebben... dan valt voor mij al iets beter te begrijpen dat R&P zijn pagina weer opvulde. Wat hij daarna nog allemaal uitgespookt heeft was inderdaad niet zo verstandig.


Gewoon die pagina's ook verwijderen.
Dan is alles klaar.
Of zitten zij in een bevoorrechte positie?

Harco
Zijn verwijderd. Ik dacht dat ze dat al waren.

avatar van deric raven
Kun je niet een soort van beheerder over die Wiki pagina aanstellen, dat veranderingen via die persoon lopen.
Of is dat niet mogelijk; ik ben er niet zo in thuis, dus vandaar deze vraag.

avatar van René.
bennerd schreef:
Ik ga mij niet populair maken met deze uitspraak, maar ik heb de indruk dat iedereen zo hevig reageert op de ban omdat R&P zijn populariteit hier mee heeft. Als de gemiddelde user het gedaan heeft, zouden heel wat mensen het eens zijn met de ban.

Just my two cents.
Helemaal mee eens.

Toch zou ik hem persoonlijk unbannen, niet omdat hi zo populair is, maar hij draagt wel wat bij aan deze website. Ik moet z'n humor nooit zo, maar geniet wel van z'n reviews. Plus, vrijwel iedereen heeft er nu zijn mening over gegeven, dat betekent dat vrijwel iedereen op de hoogte is van dit 'wangedrag'. Mocht het dus nog een keer voorkomen dat hij zich niet aan de regels houdt oid dan begrijpt iedereen dat het niet anders is dan dat hij op dat moment definitief gebanned wordt, inclusief de user in kwestie. Dit maakt het voor de crew ook veel makkelijker om hem de volgende keer te bannen en daarmee houd je denk ik meer mensen tevreden.

Gallow
Eens met scientist. Hier en daar grapjes op de wiki kan ik nog wel waarderen maar als je gaat kloten met de serieuze pagina's kun je toch op je vingers natellen dat er zoiets gebeurt. R&P had het van mijlenver kunnen zien aankomen, dan vind ik ook niet dat er gezeurt moet worden als het ook daadwerkelijk gebeurt. Ook het opnieuw aanmaken na verwijdering is gewoon uitlokken, maar misschien had r&p niet door dat een crewlid dat deed en was het misschien handig geweest als hij een bericht had gekregen bij de verwijdering.

avatar van Lukas
Harco schreef:
Het lijkt mij dat wanneer je ziet dat je bijdrage verwijderd is, je inziet dat die informatie niet relevant is voor de Wiki op MuMe.


Want jij bepaalt dat sinds het woordje crew achter je naam is komen te staan? Alle waardering voor het toevoegwerk verder hoor, maar mooi is dat...

Harco schreef:
Zijn verwijderd. Ik dacht dat ze dat al waren.


Goed, dan is er in ieder geval een 'beleidslijn': grapjes zijn uit den boze, want de Wiki is een serieus MuMe-wetboek. Daar zal ik me dus aan houden. Ik heb de Bob Cremerspagina ook maar even verwijderd, want die lijkt me dan ook geheel overbodig .

avatar van hoi123
Maar even een vraag tussendoor; Is Rob tijdelijk of definitief geband?

avatar van freitzen
Gallow schreef:
Ook het opnieuw aanmaken na verwijdering is gewoon uitlokken, maar misschien had r&p niet door dat een crewlid dat deed

nou, reken maar dat hij dat doorhad - zie bovendien hier voor alle recente wijzigingen op de Wiki, voor iedereen die niet precies weet wat, waar, en wanneer er nou iets veranderd is.

avatar van titan
titan (crew)
Lukas schreef:
Want jij bepaalt dat sinds het woordje crew achter je naam is komen te staan? Alle waardering voor het toevoegwerk verder hoor, maar mooi is dat.

Dat bepaalt hij inderdaad (in samenspraak met andere crewleden), daar is hij immers ook crewlid voor. Wij hebben duidelijk aangegeven wat onze motieven zijn om Rob te bannen. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar ik vind het niet netjes om te suggereren dat Harco zijn crewlidmaatschap zou misbruiken of om laatdunkend te doen over het crewwerk.

avatar van FlyLo
Lukas schreef:
(quote)


Want jij bepaalt dat sinds het woordje crew achter je naam is komen te staan? Alle waardering voor het toevoegwerk verder hoor, maar mooi is dat...

Wie anders? Jij zeker?

avatar van Lukas
FlyLo schreef:
(quote)

Wie anders? Jij zeker?


Onder meer, ja. Wij allemaal. Zo werkt een Wiki namelijk, zoals Herman hierboven al aangaf.

titan schreef:
ik vind het niet netjes om te suggereren dat Harco zijn crewlidmaatschap zou misbruiken of om laatdunkend te doen over het crewwerk.


Die woorden heb ik hier niet gebruikt, hoor. Ik vind het alleen nogal misplaatst om zonder opgaaf van redenen artikelen te gaan verwijderen. Juist daaruit ontstond namelijk het geintje waardoor Rob nu geband is, en dat vind ik daarom inderdaad pertinente onzin.

avatar van Lukas
Harco schreef:
De Wiki is er voor mensen die niet weten hoe bepaalde dingen op de site werken. Pagina's voor elke gebruiker met daarin een beknopte uitleg over deze gebruiker zijn dan ook volstrekt onnodig. Wil je een gebruiker beter leren kennen, dan bekijk je zijn profiel maar


Daar denkt de Wiki zelf anders over. Pas jij hem even aan? En verwijder dan ook meteen even de tijdlijn, want die past ook niet binnen dat plaatje.

MusicMeter Wiki schreef:
Het doel van deze site is tweeledig: enerzijds dient het als een uitleg van de functionaliteiten van de site en het gebruik ervan, anderzijds biedt het een overzicht van de achtergronden en de geschiedenis van MusicMeter en zijn community.

avatar van titan
titan (crew)
Het doel van deze site is tweeledig: enerzijds dient het als een uitleg van de functionaliteiten van de site en het gebruik ervan, anderzijds biedt het een overzicht van de achtergronden en de geschiedenis van MusicMeter en zijn community.

Daar past een tijdslijn juist heel goed in, in ieder geval veel beter dan pagina's over elke gebruiker.

avatar van Lukas
titan schreef:
Het doel van deze site is tweeledig: enerzijds dient het als een uitleg van de functionaliteiten van de site en het gebruik ervan, anderzijds biedt het een overzicht van de achtergronden en de geschiedenis van MusicMeter en zijn community.

Daar past een tijdslijn juist heel goed in, in ieder geval veel beter dan pagina's over elke gebruiker.


Jazeker, maar pagina's over gebruikers ook. Harco betwist dat, en dat was juist mijn punt.

Harco
Lukas schreef:
Die woorden heb ik hier niet gebruikt, hoor. Ik vind het alleen nogal misplaatst om zonder opgaaf van redenen artikelen te gaan verwijderen. Juist daaruit ontstond namelijk het geintje waardoor Rob nu geband is, en dat vind ik daarom inderdaad pertinente onzin.


Rob wist hiervan, hoor. Ik heb het er meerdere malen met hem over gehad op MSN.

avatar van Sandokan-veld
Ik bemoei me uit principe nooit met het werk van de crew, omdat weinig dingen irritanter zijn dan stuurlui aan wal. Bij deze gelegenheid zal ik enigszins afwijken van die stelregel:

1) Het wordt me niet helemaal duidelijk uit de discussie waarom een wiki over R & P verwijderd moet worden, terwijl een wiki over een non-fenomeen als Bob Cremers jarenlang kan blijven staan.

2) De beslissing ligt volledig bij de crew, maar als er een manier gevonden kan worden om R & P uiteindelijk terug te laten op Mume zou ik dat toejuichen. Niet alleen omdat ik een groot zwak heb voor die jongen, maar ook omdat het altijd zonde is als een echte liefhebber verloren gaat voor de site.

avatar van Eveningguard
Precies! Rob is een topgozer. Misschien een beetje een mafkees, maar wel een echte muziekliefhebber. Als je iets nodig had kon je bij hem terecht. Hij gaf als een van de weinige users kleur aan de site.

avatar van Paalhaas
Ik snap echt totaal niet waarom wiki-pagina's over users verwijderd moeten worden, ook al zijn ze niet geheel serieus. Is een beetje onderlinge ongein dan echt uit den boze? Schaadt het het aanzien van de site als men ergens in een verre uithoek (waar je écht niet per ongeluk verzeild raakt) kan lezen dat Cygnus in het weekend voor scheidsrechter speelt of dat mijn smaak een ongebruikelijke overlap vertoont met een zekere Italiaanse muziekcriticus?

Over Rob: prettig gestoorde knul die inderdaad moeite heeft om grenzen te ontwaren, maar never nooit in de zin heeft om dingen te 'saboteren'. Ik zal de crew niet afvallen, want hij had gerust wat beter bij de les mogen zijn gezien zijn eerdere vermaningen, maar Rob was wél één van de weinige luitjes hier die bij mij nog regelmatig een glimlach op het smoelwerk wist te toveren.

avatar van musicfriek
Eveningguard schreef:
Precies! Rob is een topgozer. Misschien een beetje een mafkees, maar wel een echte muziekliefhebber. Als je iets nodig had kon je bij hem terecht. Hij gaf als een van de weinige users kleur aan de site.
I second that

Maar ik kan het me van de crew ook wel weer voorstellen dat ze er geen zin in hebben om hem steeds op de vingers te tikken, weten waar de grens zit enzo. Wat ik belangrijker vind is dat hij wel degelijk een toevoeging is op de site gezien zijn recensies, daar besteedt hij een hoop werk aan. Ik doe het hem niet na.

Enfin, ik verwacht wel een terugkomst van deze knakker.

avatar van Lukas
Eveningguard schreef:
Als je iets nodig had kon je bij hem terecht.


Ik wist niet dat hij hier ook dealde... in dat geval lijkt de ban me volkomen terecht

avatar van titan
titan (crew)
Paalhaas schreef:
Rob was wél één van de weinige luitjes hier die bij mij nog regelmatig een glimlach op het smoelwerk wist te toveren.

Ik zie dit argument vaak, maar dat is totaal geen reden om iemand die een ban verdient niet toch maar niet te bannen.

avatar van niels94
Er zijn inmiddels ook vele andere argumenten gegeven. Wat Paalhaas zegt is slechts een bonus.

avatar van titan
titan (crew)
niels94 schreef:
Wat Paalhaas zegt is slechts een bonus.

Maar het wordt wel steeds gemeld, hetgeen totaal niet relevant is voor de vraag of een ban terecht is of niet.

avatar van ArthurDZ
Ik bemoei me nooit met zaken van de crew(iets met stuurlui en aan wal staan), en ik heb in de wiki hooguit éénmaal de tijdlijn gelezen en that's it, maar ik vind het anders wel een leuk idee om elke acteve gebruiker uit het heden en verleden met een uitgesproken mening/karakter een wikipagina te geven.

Dat R&P geband is, is een spijtige zaak. Ik heb de indruk dat de crew zichzelf en de site een beetje te serieus heeft genomen in de hele zaak. Laten we het vooral gezellig houden.

avatar van titan
titan (crew)
ArthurDZ schreef:
Ik heb de indruk dat de crew zichzelf en de site een beetje te serieus heeft genomen in de hele zaak.

Dat is zeker niet het geval. Je krijgt niet zo maar een ban, daar doen we niet lichtvoetig over.

avatar van ArthurDZ
titan schreef:
(quote)

Dat is zeker niet het geval. Je krijgt niet zo maar een ban, daar doen we niet lichtvaardig over.


Het was dan ook maar een indruk Je krijgt zeker niet zomaar een ban, en R&P had wel al wat meer op zijn kerfstok staan. Het blijft hoe dan ook een spijtige zaak. Zonder users als R&P zou dit forum nogal kleurloos worden, me dunkt.

Maar zoals ik al zei, laten we het vooral gezellig houden.

avatar van chevy93
Als het niet de bedoeling is hier dergelijke dingen te plaatsen, verwijder het dan maar, maar ik moest erg hard lachen om dit:
Sinds begin 2011 bezoekt hij wekelijks de psychiater, waar hij veel adviezen krijgt over het leven. Zo vindt de psychiater het geen goed idee dat Rob eerst uren naar een wit vlak kijkt, om vervolgens hard weg te rennen terwijl hij dingen naar omstanders gooit.

Zelden mensen met zulke gortdroge humor gezien.

avatar van freitzen
Los van dit alles bestaat er onder sommige gebruikers al lange tijd de wens om op de een of andere manier, buiten het forum, meer over zichzelf te vertellen. Mensen komen ruimte tekort voor bijvoorbeeld een persoonlijk verhaaltje, meer/langere lijstjes en een eventuele motivatie waarom bepaalde platen hierin staan.

Het is duidelijk dat de eigen pagina deze mogelijkheid niet zal geven. Is het mogelijk dat we de Wiki hiertoe kunnen gaan gebruiken, net zoals veel actieve gebruikers van de echte Wikipedia een persoonlijke pagina hebben? Deze pagina's kunnen dan als link worden opgegeven op de persoonlijke MuMe-pagina, zijn dan logischerwijs geen direct onderdeel van musicmeter.nl en vervuilen mijns inziens niet het informatieve karakter van de Wiki, omdat er op de hoofdpagina van de Wiki zelf geen prominente linkjes aanwezig zullen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.