MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / favo tracks per album

zoeken in:
Ik heb zojuist wat wijzigingen geupload waardoor het mogelijk is om, als je gestemd hebt, een paar tracks van een album te markeren als "favoriete tracks".

Met deze ingevoerde gegevens zal er (later, als het een beetje gevuld is allemaal) door middel van een sterretje/tekentje/whatever aangegeven worden wat de beste X tracks van een album zijn (volgens de stemmers). Handig als je eens een keer iets van een artiest wil proberen.

Opmerkingen (zowel functionele verbeteringen als technische foutjes die je misschien tegenkomt) zijn welkom

Er gebeurt niets als ik de tracks heb aangeduid?

Wat wil je dat er gebeurt dan?

Jordy!

Goed idee, ik zal hem al iets gaan opvullen!

Bij het ene album kan er op 4 tracks gestemd, bij een ander op 3? (Ik vind 3 eigenlijk sowieso beter).

Leuk idee

Ik heb zojuist mijn top-10 onderhanden genomen.

Maar wat mij betreft laat je zsm de resultaten zien, lijkt me wel leuk om dat in het begin alle kanten uit te zien zwabberen.

aERodynamIC schreef:
Bij het ene album kan er op 4 tracks gestemd, bij een ander op 3?

Ligt aan het aantal tracks op het album.

aERodynamIC schreef:
Bij het ene album kan er op 4 tracks gestemd, bij een ander op 3?

en bij weer een andere op 5
hangt volgens mij af van het aantal tracks

Bij dubbel albums kun je er soms op 9 stemmen!

Inderdaad afhankelijk van het totaal aantal tracks. Momenteel is het:

aantal niet-bonus tracks/4, omhoog afgerond, met een minimum van 2

Kan eventueel nog wel gewijzigd worden hoor, als jullie het nu te veel tracks vinden, maar een vast aantal vind ik in ieder geval niet logisch.

Misschien leuk om bij statistieken een soort lijstje weer te geven met het aantal punten voor elke track.

Het lijkt me alleen beter werken als je, nadat je nog een keer op een favoriet klikt, het vakje weer leeg word, want zoals het nu werkt is het soms wat lastig aanpassen.

Zo werkt het ook al? Ik zal even testen of dat soms aan IE ligt, dat het bij jou niet goed gaat

Ik vermoedde al zoiets: toch vind ik een top 3 eigenlijk het meest logisch

Ah, dus dit is wat ik zag bij David Gray. Erg leuk bedacht! Zou idd erg leuk zijn om te zien welke tracks het populairst zijn.

Ik vind het wel prima zo, al keek ik wel even raar op bij Slow Riot For New Zero Kanada van GYBE. Een top 3 is daar sowieso niet mogelijk.

Ik werk met Opera, maar ik krijg de vakjes niet leeg. Zal eens in Firefox proberen.

herman schreef:
Ik vind het wel prima zo, al keek ik wel even raar op bij Slow Riot For New Zero Kanada van GYBE. Een top 3 is daar sowieso niet mogelijk.

Dat zal je altijd wel houden.

neo
Dus zoals ik het begrijp volgen die statistieken ervan pas later? Zou dat (indien dat al mogelijk is) nu gewoon al doen. Nu zit je zo te kijken van; nou en nu dan?

Hmm in Firefox werkt het inderdaad wel. Dan heb ik niks gezegd.

sq
obsessed schreef:
Misschien leuk om bij statistieken een soort lijstje weer te geven met het aantal punten voor elke track.

méér statistieken!

Werkt het nu wel voor iedereen?

neo schreef:
Dus zoals ik het begrijp volgen die statistieken ervan pas later? Zou dat (indien dat al mogelijk is) nu gewoon al doen. Nu zit je zo te kijken van; nou en nu dan?

Als die statistieken er komen is de kans groot dat die slechts 1x per nacht worden gegenereerd, zoals andere top-lijstjes. Dus dan hou je dat sowieso.

herman schreef:

Het lijkt me eigenlijk goed om deze optie alleen mogelijk te maken voor albums met minimaal 4 tracks, eens?

Jordy schreef:
Werkt het nu wel voor iedereen?

Werkt nu in ieder geval wel in Opera, bedankt

neo
Jordy schreef:
(quote)

Als die statistieken er komen is de kans groot dat die slechts 1x per nacht worden gegenereerd, zoals andere top-lijstjes. Dus dan hou je dat sowieso.

Ok dat snap ik. Gaan vanaf vannacht die eerste statistieken worden gevormd?

ik zal nog even kijken of ik vanavond nog tijd heb om er iets aan te doen. Ik vermoed dat 99% van de albums dan toch nog niet genoeg stemmen hebben, dus het heeft wat mij betreft geen grote haast. Ik wil pas "beste tracks" gaan markeren als er minimaal X aantal mensen vinkjes hebben gezet, anders lijkt het me allemaal een beetje nutteloos.

in ruim een half uur inmiddels 2000 tracks aangevinkt, stelletje fanatiekelingen

Jordy schreef:
in ruim een half uur inmiddels 2000 tracks aangevinkt, stelletje fanatiekelingen

Ik heb over de 1900 stemmen (en morgen ook nog vrij): deze jongen is voorlopig wel weer van de straat

SelmaDuim
Jordy schreef:

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.