MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
Lukas op 6 mei 2008

Lukas schreef:
(quote)

Ik heb zojuist uitgerekend dat je per dag 15 berichten inloopt op Friek en hem rond de jaarwisseling 2013-2014 achterhaalt

Het is iets eerder geworden
Het is natuurlijk nog wel virtueel

speranza
Allemaal gefeliciteerd met de behaalde mijlpalen!

Bij berichten:

143. Stapler 3200

Voor wat het waard is: ik heb 750 'meningen'. Het is me wat

Dat is best wel heel veel waard, want bij jou is elke mening een volwaardige recensie. Op naar de 1000, en daarna hopelijk nog een boel meer!

Okay, dan is dat mijn streven

Sheplays
aERodynamIC schreef:

Wat Herman zegt; allemaal volwaardige recensies, proficiat

Reijersen schreef:
Thelion heeft vandaag musicfriek voorbij gestreeft. Thelion staat nu op 1 met de meeste berichten.

en als je topics als kettingplaats, eerste letter laatste letter enz. er vanaf haalt?

tangmaster
Caius S schreef:
(quote)

en als je topics als kettingplaats, eerste letter laatste letter enz. er vanaf haalt?

Dan blijft er geen spaan van heel. De muziekgames berichten zouden eigenlijk niet moeten mee tellen.

tangmaster schreef:
(quote)

Dan blijft er geen spaan van heel. De muziekgames berichten zouden eigenlijk niet moeten mee tellen.

Waarom niet? Berichten zijn berichten, zowel bij albumposts als bij muziekgames. Ik snap niet dat sommige users berichten bij muziekgames als 'minderwaardig' beschouwen.

aERodynamIC schreef:

Dat is een mijlpaal Eric!!
En ze zijn altijd prettig om te lezen.

tangmaster
ArthurDZ schreef:
(quote)

Waarom niet? Berichten zijn berichten, zowel bij albumposts als bij muziekgames. Ik snap niet dat sommige users berichten bij muziekgames als 'minderwaardig' beschouwen.

Nee niet minderwaardig. Het is ieders z'n goed recht om muziekgames te spelen. Alleen het wordt en zo lijkt het tenminste een soort racebaan om zoveel mogelijk berichten te krijgen, en dat noem ik geen mijlpalen.

tangmaster schreef:
(quote)

Nee niet minderwaardig. Het is ieders z'n goed recht om muziekgames te spelen. Alleen het wordt en zo lijkt het tenminste een soort racebaan om zoveel mogelijk berichten te krijgen, en dat noem ik geen mijlpalen.

Ik denk niet dat thelion er een racebaan van gemaakt heeft. Hij heeft hier evenmin met veel poeha komen roepen dat hij nu de nummer 1 is.

Het is voor een user natuurlijk wel leuk om te zien hoeveel berichten hij/zij heeft, maar belangrijk is het helemaal niet.

Ieder moet gewoon doen wat ie leuk vindt en het is aan anderen er wel of geen waarde aan te hechten.
Het zijn maar getalletjes die verder niet zo veel zeggen.

Ik zie trouwens genoeg 'meningen' die niet als zodanig worden aangevinkt terwijl ze dat wel degelijk verdienen. Ik merk dat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar meningen lees en de rest lekker oversla: fijne functie dus die helaas nog niet voldoende werkt omdat niet iedereen ze aanvinkt helaas.

Dat is inderdaad jammer.
Ik blijf van mening dat Meningen minder uitnodigd dan Recensies.
Dat woord vond ik passender.
Maar die discussie is al eens gevoerd.

pretfrit
Ik vind bijvoorbeeld 1500 toevoegingen veel stoerder dan bovenaan het meeste berichtenlijstje staan

Ik ook.

Maar ook ik heb een periode gehad van 50 berichten per dag.
Hou het nu veelal bij recensies over albums.

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Recensiefilter

tangmaster
ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik denk niet dat thelion er een racebaan van gemaakt heeft. Hij heeft hier evenmin met veel poeha komen roepen dat hij nu de nummer 1 is.

Het is voor een user natuurlijk wel leuk om te zien hoeveel berichten hij/zij heeft, maar belangrijk is het helemaal niet.

En daar heb je gelijk in. Maar ik heb het ook niet over 1 user, maar in het algemeen. Voor de een zijn deze getallen belangrijk, voor de ander niet. Wat ik alleen maar bedoel, voor mij en dat is persoonlijk zijn het geen mijlpalen.

2000 stemmen!

Ik zat net naar de gebruikerslijsten te kijken en zag daar het ongelooflijk stemaantal van timon. Maar liefst 18795 bestemd.
Volgens zijn gegevens is hij 39 jaar. Dat is 481,92 albums per jaar! 1,32 albums per dag.
En dan te bedenken dat je niet vanaf je eerste jaar zo muziek luistert. en het dus op meer uitkomt. Pfff, waar haalt hij de tijd vandaan!

wijsneus
Ja, en hoe vaak heeft Timon die albums beluisterd ? 1 x ?

Of draait ie de hele dag door muziek

Misterfool
vergeet niet dat er ook Ep's en verzamelalbums tussen zullen zitten.

aERodynamIC schreef:
(...) Ik zie trouwens genoeg 'meningen' die niet als zodanig worden aangevinkt terwijl ze dat wel degelijk verdienen. Ik merk dat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar meningen lees en de rest lekker oversla: fijne functie dus die helaas nog niet voldoende werkt omdat niet iedereen ze aanvinkt helaas.

Ja, omdat misschien toch nog niet goed gedefinieerd is wat mening is, wat een recensie en wat 'uitwisselen van overige informatie en andere zaken' is.
En hoe beoordeel je over je eigen schrijfsels wat de ene keer wel en een andere keer net niet behoort tot de gouden ster van mening?

Ik zou ook niet durven blindvaren op het alleen lezen van meningen, dan ga je toch dingen missen. Bovendien, is eigenlijk alles niet te definiëren als mening?

Over de term 'mening' is ooit al een uitvoerige discussie gevoerd
Zelf vind ik het een wat ongelukkige term, maar Jordy dacht daar anders over en gaf toen volgens mij ook duidelijk aan wat hij onder 'mening' verstaat (geen idee waar dit nog terug te vinden is).

Jordy schreef:
In de hoop de oneindige discussie en verwarring te stoppen is overal het woord "recensie" door het lelijke "mening" vervangen.

Puur vanwege het feit dat er anders van uit werd gegaan dat een recensie een lang bericht moest zijn.
Mening kan al volstaan met 2 woorden en een smiley.

Bijvoorbeeld: Kei Goed

Er staat ook bij het sterretje mening of recensie, wat hetzelfde kan zijn maar ook sterk kan afwijken.

Als de discussie al gevoerd is durf ik er nauwelijks over te beginnen, maar een rood sterretje dan maar voor 'recensie', of haal anders de kreet mening weg!

Zorin
Ik ben voor een bruin sterretje....

Ik ben voor Review.

sq
deric raven schreef:

Mening kan al volstaan met 2 woorden en een smiley.

Bijvoorbeeld: Kei Goed

Een recensie kan ook kort. Ik herinner me een interview met een Engelse popjournalist die een album kortweg beoordeelde met: ´Wow!´. Helaas naam journalist en album vergeten.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:50 uur

geplaatst: vandaag om 07:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.